Με την ευκαιρία της 60ης επετείου του Frecce Tricolori, η Pagani παρουσίασε σήμερα την Huayra Tricolore. Η παραγωγή θα περιοριστεί σε μόλις τρία αυτοκίνητα, αφιερωμένα στην Ιταλική Αεροπορική Ομάδα Πολεμικής Αεροπορίας και το ακροβατικό αεροπορικό σμήνος επιδείξεων.

Το 2010, η Pagani απέτισε φόρο τιμής στα 50 χρόνια του Frecce Tricolori, παρουσιάζοντας την Zonda Tricolore, η οποία είναι ένα από τα πιο περιζήτητα μοντέλα της Zonda σε κυκλοφορία. Σήμερα, 10 χρόνια αργότερα, η ιταλική εταιρία μας δείχνει την αντίστοιχη έκδοση της Huayra. Και τα τρία αυτοκίνητα έχουν ήδη πουληθεί, με το κόστος κάθε ενός να ανέρχεται στα 5.500.000 ευρώ, χωρίς φόρους.

Κάθε μια από τις τρεις Huayra Tricolore φέρει την μοναδική αρίθμηση που καθορίζει τους τρεις κύριους ηγέτες του σχηματισμού του αεροπορικού σμήνους επιδείξεων, οι οποίοι συνήθως αποτελούνται από δέκα αεροσκάφη. Ο αριθμός 0 υποδηλώνει τον διοικητή και κατευθύνει την επίδειξη του σμήνους από το έδαφος, ενώ είναι υπεύθυνος και για όλα τα στάδια του σχεδιασμού και της εκπαίδευσης της επίδειξη.

Ο αριθμός 1 υποδηλώνει τον επικεφαλής του σχηματισμού σε όλους τους ελιγμούς κατά την πτήση, με τις εντολές του να αποφασίζουν τον ρυθμό της πτήσης. Τέλος, ο αριθμός 10 υποδηλώνει τον σολίστα, ο οποίος διαχωρίζεται από την ομάδα στις πιο εντυπωσιακές ακολουθίες. Η δουλειά του είναι να δείξει την υψηλή απόδοση του αεροσκάφους κατά την πτήση, τηρώντας τους χρόνους εισόδου μεταξύ των μορφών του σχηματισμού.

Μηχανικά, η Pagani Huayra Tricolore φορά τον 6,0-λιτρο twin-turbo V12 κινητήρα, που αναπτύχθηκε ειδικά για την Pagani από τη Mercedes-AMG. Η απόδοση του ανέρχεται σε 840 άλογα στις 5.900 σ.α.λ. και 1.100 Nm ροπή μεταξύ 2.000 και 5.600 σ.α.λ. Η κίνηση μεταφέρεται στον πίσω άξονα μέσω ενός 7-τάχυτου αυτόματου σειριακού κιβωτίου της Xtrac και ενός ηλεκτρομηχανικού διαφορικού.

Η Pagani αναφέρει ότι η Huayra Tricolore φέρει ένα νέο πλαίσιο κατασκευασμένο από σύνθετα υλικά τελευταίας γενιάς, όπως τα Carbo-Titanium HP62 G2 και Carbo-Triax HP62. Αυτά, επέτρεψαν μια σημαντική βελτίωση στις ιδιότητες του αυτοκινήτου, όπως η αύξηση της στρεπτικής ακαμψίας, εξασφαλίζοντας καλύτερα δυναμικά χαρακτηριστικά και μεγαλύτερη ασφάλεια σε κρίσιμες συνθήκες.

Αισθητικά, η Huayra Tricolore παραμένει κομψή και εξαιρετικά αποτελεσματική από αεροδυναμικής άποψης, όντας εξίσου επιθετική όσο ένα μαχητικό αεροσκάφος. Μπροστά, υπάρχει ένα πιο μεγάλο splitter με εντελώς νέο αεροδυναμικό προφίλ, που έχει σχεδιαστεί για να εξασφαλίζει τη μέγιστη παραγωγή κάθετης δύναμης. Ο νέος μπροστινός προφυλακτήρας με πλευρικούς αεραγωγούς μεγιστοποιεί την απόδοση του intercooler και εξασφαλίζει επαρκή απαγωγή της θερμότητας από τον κινητήρα.

Η “αναπνοή” του κινητήρα έχει επίσης βελτιωθεί μέσω του νέου airscoop, εξοπλισμένο με ένα καινοτόμο σύστημα μεταφοράς αέρα που επιτρέπει ακόμη μεγαλύτερη ροή ψυχρού αέρα απευθείας στον κινητήρα, ενώ δεν επηρεάζει την αεροδυναμική της πίσω αεροτομής. Ακόμα, υπάρχει ένας νέος, περαιτέρω βελτιστοποιημένος πίσω διαχύτης, που έχει σχεδιαστεί για να μεγιστοποιεί την εξαγωγή αέρα από το κάτω μέρος του αμαξώματος. Τέλος, η νέα πίσω πτέρυγα επιτρέπει την τέλεια αεροδυναμική ισορροπία, αντισταθμίζοντας την αύξηση της πίεσης στο μπροστινό μέρος.

Ωστόσο, το highlight της νέας Pagani βρίσκεται στο κέντρο του εμπρός καλύμματος, όπου υπάρχει ένας σωλήνας Pitot, ήτοι το όργανο που χρησιμοποιείται από τα αεροσκάφη για τη μέτρηση της μακροσκοπικής ταχύτητας του αέρα και τον προσδιορισμό της αεροδυναμικής τους κατάστασης.

Το αυτοκίνητο πατάει σε σφυρήλατες ζάντες αλουμινίου, 20 ιντσών εμπρός και 21 ιντσών πίσω. Αυτές είναι “ντυμένες” με τα P Zero Trofeo R ελαστικά της Pirelli, διαστάσεων 265/30 εμπρός και 355/25 πίσω. Για την πέδηση υπάρχουν εξαπίστονες δαγκάνες της Brembo εμπρός, με carbon-κεραμικούς δίσκους διαστάσεων 398×36 χλστ., και τετραπίστονες δαγκάνες της Brembo πίσω με carbon-κεραμικους δίσκους διαστάσεων 380×34 χλστ. Το βάρος του αυτοκινήτου ανέρχεται σε μόλις 1.270 κιλά.