Νέο Honda Jazz. Υβριδικό, άνετο και ασφαλές

Σχετικά άρθρα

Όταν περίπου το 80% των καθημερινών μετακινήσεων γίνονται μέσα σε μια ακτίνα 30 χλμ. από το τόπο κατοικίας, αυτό που ζητάς από το αυτοκίνητο σου είναι άνεση, ασφάλεια, και οικονομία στο καύσιμο. Και το νέο Jazz, το οποίο είναι πλέον διαθέσιμο στην ελληνική αγορά, καλύπτει και τα τρία αυτά κριτήρια, με το μοντέλο να προσφέρεται και σε crossover παραλλαγή, που ονομάζεται Crosstar, και απευθύνεται σε εκείνους με πιο δραστήριο lifestyle.

Αυτή ξεχωρίζει από την αυξημένη κατά 16 χλστ. απόσταση από το έδαφος και ξεχωρίζει από τη μοναδική σχεδίαση μάσκας, τα μαύρα προστατευτικά πλαστικά περιμετρικά του αμαξώματος, την αδιάβροχη επένδυση καθισμάτων, τις ενσωματωμένες ράγες οροφής και τις διαφορετικές ζάντες 16 ιντσών. Να σημειωθεί πως η Honda έχει δηλώσει ότι θα προσφέρει Crosstar εκδόσεις και στα υπόλοιπα μοντέλα της

Άνεση

Επαναπροσδιορίζοντας το χαρακτήρα της τέταρτης γενιάς του Jazz, οι μηχανικοί και οι σχεδιαστές της Honda έθεσαν ως πρωταρχικό κριτήριο στη λήψη κάθε απόφασης την άνεση του οδηγού και των επιβατών. Εξετάζοντας όλα τα στοιχεία του αυτοκινήτου, η ομάδα εξέλιξης αποφάσισε από κοινού για θέματα που επηρεάζουν τη δομή, τη σχεδίαση και τη εργονομία, ώστε το νέο μοντέλο να είναι αισθητά βελτιωμένο από τον προκάτοχό του.

Για να γίνει αυτό πραγματικότητα, η νέα σχεδίαση του σκελετού και των μαξιλαριών των καθισμάτων του Jazz προσφέρουν εξαιρετικά επίπεδα άνεσης. Η νέα δομή μαξιλαριών υιοθετείται τόσο στην έδρα όσο και στην πλάτη των εμπρός καθισμάτων αντικαθιστώντας τη σχεδίαση με ελατήρια σχήματος “S” των προηγούμενων μοντέλων. Η χρήση ενός φαρδύτερου μαξιλαριού έδρας επέτρεψε την αύξηση του βάθους του καθίσματος, με άμεσα αντιληπτή τη διαφορά στην άνεση. Η νέα δομή, σε συνδυασμό με το αυξημένο αφρώδες υλικό καθιστά το μαξιλάρι πιο εύκαμπτο χωρίς όμως να “τερματίζει”.

Για την πλάτη, η βελτιωμένη δομή της αυξάνει την οσφυϊκή και κοιλιακή στήριξη και σταθεροποιεί το σώμα, κάτι που αποτρέπει την κόπωση, κυρίως στην περιοχή των γοφών και της μέσης μετά από πολλές ώρες πίσω από το τιμόνι, όπως για παράδειγμα όταν είσαι “κολλημένος” στην κίνηση της πόλης, αλλά και στα μακρινά ταξίδια. Επιπλέον, χάρη στη σχεδίαση των καθισμάτων του νέου Jazz, που στενεύουν σταδιακά προς στο πάνω τμήμα της πλάτης, αυξάνει την απόσταση ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα, διευκολύνοντας την επικοινωνία μεταξύ των εμπρός και πίσω επιβατών.

Ένα βασικό νέο χαρακτηριστικό του Jazz είναι η βελτιστοποιημένη ορατότητα από το πανοραμικό παρμπρίζ, με την εταιρία να αναφέρει ότι αυτό επετεύχθη χωρίς θυσίες στη συνολική ασφάλεια κατά τη σύγκρουση, κάτι που δεν συναντάτε εύκολα σε άλλα αυτοκίνητα. Το πλάτος των εμπρός κολονιών έχει μειωθεί σχεδόν κατά το ήμισυ (από 116 χλστ. σε 55 χλστ.), και σε συνδυασμό με τους κρυμμένους υαλοκαθαριστήρες, προφέρει για τους εμπρός επιβάτες απρόσκοπτη ορατότητα.

Πιο συγκεκριμένα, η οριζόντια ορατότητα έχει αυξηθεί από τις 69 μοίρες (μοντέλο προηγούμενης γενιάς) σε 90 μοίρες. Ακόμα, η σχεδίαση των εμπρός κολονών και των εξωτερικών καθρεπτών ελαχιστοποιεί το θόρυβο και την αντίσταση που προκαλείται από το στροβιλισμό του αέρα και αυξάνει την αεροδυναμική απόδοση. Ο άφθονος φωτισμός προσφέρει μία αίσθηση ευρυχωρίας και ευεξίας και δημιουργεί ένα ευάερο περιβάλλον που συμβάλλει στην αίσθηση ελευθερίας και φωτεινότητας του εσωτερικού.

Κλείνοντας για την άνεση, αυτή δεν αφορά μόνο τους εμπρός επιβάτες. Γι’αυτό οι μηχανικοί και οι σχεδιαστές της Honda μετακίνησαν τους μεντεσέδες των πίσω καθισμάτων εκτός σκελετού της πλάτης, ενώ η επανατοποθέτηση των σωληνώσεων έδωσε τη δυνατότητα στους μηχανικούς να αυξήσουν και εδώ το πάχος της επένδυσης, βελτιώνοντας το επίπεδο άνεσης.

Διαστάσεις

Οι διστάσεις της τέταρτης γενιάς του Jazz το κατατάσσουν στην “καρδιά” του B-Segment της αγοράς, αλλά ανέκαθεν το ατού του ιαπωνικού μοντέλου ήταν η άριστη εκμετάλλευση των δεδομένων διαστάσεων για την καλύτερη άνεση και ευρυχωρία των επιβατών, κάτι που μόνο αν το επεξεργαστείς από κοντά μπορείς να το διαπιστώσεις.

Το μήκος του Jazz αγγίζει τα 4.044 χλστ. (+14 χλστ. σε σχέση με το προηγούμενο), το ύψος έχει μειωθεί κατά 24 χλστ., αγγίζοντας τα 1.526 χλστ., και το πλάτος ανέρχεται σε 1.694 χλστ. Το μεταξόνιο των 2.517 χλστ. δεν άλλαξε σε σχέση με την προηγούμενη γενιά, κάτι που σημαίνει ότι η καμπίνα του παραμένει -με διαφορά- η πιο ευρύχωρη στην κατηγορία του, ικανοποιώντας τους επιβάτες και τις αποσκευές τους (304 έως 1.205 λίτρα). Ο χώρος αποσκευών του Jazz Crosstar ανέρχεται σε 298, και φτάνει έως τα 1.199 λίτρα, όταν αναδιπλωθούν οι πλάτες των πίσω καθισμάτων.

Ενεργητική και παθητική ασφάλεια

Περνώντας στο θέμα ασφάλειας, το νέο Jazz e:HEV απέσπασε πρόσφατα τη μέγιστη βαθμολογία των πέντε αστεριών στις δοκιμές πρόσκρουσης του EuroNCAP, με τα νέα πιο αυστηρά κριτήρια αξιολόγησης. Αυτό το αποτέλεσμα προήλθε από πολλούς παράγοντες ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας, όπως η νέα, ενισχυμένη δομή του αμαξώματος και το ολοκληρωμένο πακέτο τεχνολογιών ενεργητικής ασφάλειας και βοηθημάτων του οδηγού, που βρίσκονται στο βασικό εξοπλισμό του αυτοκινήτου.

Το νέο Jazz είναι το πρώτο μοντέλο της Honda στην Ευρώπη που φέρει εμπρόσθιο-μεσαίο αερόσακο στο βασικό εξοπλισμό του, ήτοι ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα. Ο αερόσακος είναι τοποθετημένος στην πλάτη του καθίσματος του οδηγού και αναπτύσσεται στο χώρο μεταξύ οδηγού και συνοδηγού, αγκαλιάζοντας τον οδηγό. Πιο συγκεκριμένα βρίσκεται στο πάνω μαξιλάρι του καθίσματος του οδηγού, και με αυτόν τον τρόπο περιορίζεται το ενδεχόμενο της άμεσης επαφής μεταξύ τους σε περίπτωση μιας πλευρικής σύγκρουσης.

Ο αερόσακος ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα είναι ένας από τους 10 που διαθέτει το Jazz e:HEV, το οποίο περιλαμβάνει επίσης το σύστημα αερόσακου i-side στα πίσω καθίσματα. Αυτός ο μοναδικός αερόσακος που είναι τοποθετημένος στην επένδυση των πίσω θυρών, ενεργοποιείται για την προστασία των πίσω επιβατών από προσκρούσεις στην πόρτα και την πίσω -τρίτη- κολόνα σε περίπτωση πλευρικής σύγκρουσης. Επίσης, χάρη στις συμπαγείς διαστάσεις του, ο αερόσακος δεν υπονομεύει τη μοναδική λειτουργία των “magic seats” καθισμάτων του Jazz.

Κατά τη διάρκεια σχεδιασμού και εξέλιξης του νέου Jazz, οι μηχανικοί της ιαπωνικής εταιρίες χρησιμοποίησαν την τεχνολογία δομής αμαξώματος Advanced Compatibility Engineering (ACE), που αποτελεί τη βάση για εξαιρετικές επιδόσεις στον τομέα της παθητικής ασφάλειας. Η τεχνολογία ACE βοηθά να διαχέεται η ενέργεια που εκλύεται σε μία σύγκρουση ομοιόμορφα σε όλο το εμπρός τμήμα του οχήματος και μειώνει την ενέργεια πρόσκρουσης που δέχεται το υπόλοιπο αυτοκίνητο.

Τέλος, το Jazz διαθέτει όλα τα “καλούδια” και τις τεχνολογίες ενεργητικής ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού, που περικλείονται κάτω από την ομπρέλα του Honda Sensing. Πιο συγκεκριμένα, υπάρχει μία βελτιωμένη, πιο ευρυγώνια και υψηλότερης ευκρίνειας κάμερα. Αυτή αντικαθιστά την κάμερα πολλαπλών χρήσεων και τη λειτουργία αισθητήρα της προηγούμενης γενιάς Jazz και αναγνωρίζει περισσότερα χαρακτηριστικά οδοστρώματος και κυκλοφορίας.

Το Honda Sensing είναι στον βασικό εξοπλισμό όλων των μοντέλων της Honda, και -μεταξύ άλλων- περιλαμβάνει Adaptive Cruise Control, Lane Keeping Assist System (Σύστημα Υποβοήθησης Διατήρησης Λωρίδας) και Road Departure Mitigation (Σύστημα Αποφυγής Παρέκκλισης Λωρίδας Κυκλοφορίας).

Οικονομία καυσίμου

Το νέο υβριδικό Jazz αποτελεί βασικό στοιχείο του Electric Vision πλάνου της Honda, η οποίο έχει ως στόχο από την 1η Ιανουαρίου του 2023 να διαθέτει ηλεκτρικές ή υβριδικές εκδόσεις σε όλα τα mainstream μοντέλα της στην Ευρώπη. Για πρώτη φορά, το νέο Jazz είναι αποκλειστικά διαθέσιμο στην Ευρώπη με υβριδικό σύστημα κίνησης, το οποίο φέρει το νέο λογότυπο e:HEV της Honda. Το σύστημα ακολουθεί τα πρότυπα του υβριδικού CR-V, απλά με μικρότερο κινητήρα, γι’αυτό και το σύστημα e:HEV του Jazz έχει σχεδιαστεί αποκλειστικά για αυτό ώστε να προσφέρει μία απολαυστική οδηγική εμπειρία.

Το σύστημα κίνησης αποτελείται από έναν τετρακύλινδρο κινητήρα 1,5 λίτρων, απόδοσης 97 ίππων στις 5.500 σ.α.λ. και 131 Nm στις 4.500 σ.α.λ. Αυτός λειτουργεί σε κύκλο Atkinson, έχοντας κορυφαία θερμοδυναμική απόδοση 40,5%. Ακόμα, υπάρχει μία μπαταρία ιόντων λιθίου και δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν 80 kW και έναν 70 kW, οι οποίοι εξελίχθηκαν εσωτερικά από τη Honda. Όλα τα μέρη ελέγχονται από την κεντρική μονάδα της ισχύος και συνεργάζονται αρμονικά μεταξύ τους ώστε να πετυχαίνουν μία ομαλή, άμεση απόκριση και βέλτιστη οικονομία καυσίμου. Συνδυαστικά, η απόδοση του συνόλου είναι 109 άλογα και 253 Nm ροπής. Για τα 0-100 χλμ/ώρα χρειάζεται 9,4 δευτ. (9,9 δευτ. στην έκδοση Crosstar), με την τελική να αγγίζει τα 175 χλμ/ώρα (173 χλμ/ώρα στην έκδοση Crosstar).

Κατά την οδήγηση του, ο οδηγός και οι επιβάτες βιώνουν μία αβίαστη και άνετη εμπειρία, είτε κινούνται στους δρόμους της πόλης, είτε ταξιδεύουν με υψηλές ταχύτητες στο αυτοκινητόδρομο, χωρίς “κομπιάσματα” και “σκαλοπάτια” στην απόδοση. Οι εκπομπές CO2 ανέρχονται σε 102 γρ/χλμ., με την μέση κατανάλωση καυσίμου στα 4,5 λίτρα/100 χλμ., πάντα σε κύκλο WLTP. Για το Crosstar, οι αντίστοιχες τιμές είναι στα 110 γρ/χλμ. και 4,8 λίτρα/100 χλμ., με το ρεζερβουάρ καυσίμου να είναι στα 40 λίτρα ανεξαρτήτως έκδοσης.

Ο υπολογιστής του συστήματος επιλέγει αυτόματα μεταξύ τριών προγραμμάτων οδήγησης, με στόχο τη βέλτιστη δυνατή απόδοση. Αυτά είναι το EV Drive, το Hybrid Drive και το Engine Drive.

  • EV Drive: η μπαταρία ιόντων λιθίου τροφοδοτεί απευθείας με ενέργεια τον ηλεκτροκινητήρα
  • Hybrid Drive: ο κινητήρας παρέχει ισχύ στον ηλεκτροκινητήρα γεννήτρια που, με τη σειρά του, την τροφοδοτεί στον ηλεκτροκινητήρα
  • Engine Drive: ο βενζινοκινητήρας συνδέεται απευθείας με τους τροχούς μέσω ενός συμπλέκτη

Οι αλλαγές μεταξύ των drive modes δεν θα γίνουν ποτέ αντιληπτές, με τους μηχανικούς του Jazz να ασχολήθηκαν διεξοδικά προκειμένου να ελαχιστοποιήσουν την υστέρηση στις αλλαγές. Στα περισσότερα σενάρια οδήγησης στην πόλη, η βέλτιστη απόδοση επιτυγχάνεται με τη χρήση των EV Drive και Hybrid Drive. Στις υψηλές ταχύτητες του αυτοκινητόδρομου, χρησιμοποιείται το Engine Drive, με μία on-demand υποστήριξη ισχύος από τον ηλεκτροκινητήρα για γρήγορη επιτάχυνση.

Στο Hybrid Drive, η περισσευούμενη ισχύος του βενζινοκινητήρα φορτίζει τη μπαταρία μέσω του μοτέρ γεννήτριας, με το EV Drive να ενεργοποιείται κατά την επιβράδυνση και να φορτίζει τη μπαταρία μέσω του συστήματος ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση.

Για την μετάδοση της κίνησης, αντί συμβατικού κιβωτίου, χρησιμοποιείται ένα κιβώτιο μιας σχέσης που προσφέρει άμεση διασύνδεση των κινούμενων μερών, με αποτέλεσμα πιο ομαλή μεταφορά ροπής και γραμμική αίσθηση κατά την επιτάχυνση. Αυτό σημαίνει ότι το σύστημα της Honda είναι αφενός πιο συμπαγές από ένα eCVT με πλανητικό μηχανισμό γραναζιών, το οποίο χρησιμοποιείται σε άλλα υβριδικά οχήματα, αφετέρου πιο αθόρυβο. Η συσχέτιση ταχύτητας του οχήματος και των στροφών κινητήρα είναι πλέον πιο γραμμική, και δεν γίνεται ιδιαίτερα αισθητός ο “ήχος της επιτάχυνσης”, με το βάρος του Jazz να κυμαίνεται από τα 1.228 κιλά έως τα 1.255 στην Crosstar έκδοση.

Σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας

Το νέο Jazz προσφέρει το πιο συναρπαστικό πακέτο infotainment στην κατηγορία του, συνδυάζοντας διαισθητική τεχνολογία με αδιάλειπτη συνδεσιμότητα. Προηγμένες λειτουργίες και χαρακτηριστικά που είδαμε για πρώτη φορά στο Honda e χρησιμοποιούνται και στο νέο Jazz, ενώ θα εφοδιάζουν και τα μελλοντικά μοντέλα της μάρκας.

Σαν οδηγός έχεις πρόσβαση σε μία ευρεία γκάμα συνδεδεμένων λειτουργιών, τεχνολογιών και εφαρμογών μέσω της οθόνης αφής ή με φωνητική ενεργοποίηση. Μεταξύ άλλων, μπορείς να μάθεις τον καιρό, τους διαθέσιμους χώρους στάθμευσης, να streamάρεις τη μουσική σου, να έχεις σύστημα πλοήγησης, να εντοπίζεις τοποθεσίες και άλλα. Η πλοήγηση του συστήματος γίνεται εύκολα, όπως σε ένα smartphone, με κινήσεις των δαχτύλων (swipe) για σκρολάρισμα σε σελίδες και λίστες. Η οθόνη μπορεί να διαμορφώνεται σύμφωνα με τις απαιτήσεις σου, ενσωματώνοντας προσαρμοζόμενες συντομεύσεις, για λειτουργίες και πηγές ήχου με συχνή χρήση.

Φυσικά είναι συμβατό με Android Auto και Apple CarPlay, όπου το τελευταίο διατίθεται και μέσω ασύρματης σύνδεσης. Ακόμα, η πρόσβαση στο εγχειρίδιο οδηγιών χρήσης παρέχεται μέσω του συστήματος infotainment onboard touch ή φωνητικού ελέγχου AI για συνδρομητές του Honda Personal Assistant. Οι πελάτες μπορούν επίσης να επωφεληθούν από το WiFi του αυτοκινήτου παραμένοντας συνδεδεμένοι με διαδικτυακές υπηρεσίες κατά τη διάρκεια του ταξιδιού.

Το νέο Jazz Crosstar διαθέτει ένα εξαιρετικό, premium ηχοσύστημα οκτώ ηχείων που περιλαμβάνει ένα αλουμινένιο dome tweeter, μοναδικά ηχεία κώνου Kevlar και ένα subwoofer στο χώρο αποσκευών, προσφέροντας τις καλύτερες ακουστικές επιδόσεις στην κατηγορία. Για να μην επηρεάζεται η ορατότητα, το tweeter έχει ενσωματωθεί στην εσωτερική χειρολαβή της πόρτας, ενώ το κουτί του subwoofer βρίσκεται σε σημείο που δεν διεισδύει στο χώρο αποσκευών.

Τιμές

Το νέο Jazz βρίσκεται ήδη στην Ελλάδα, με την τιμή του να ξεκινά από τις 21.700 ευρώ στην Comfort έκδοση, ενώ στην έκδοση Crosstar ξεκινά από τις 29.000 ευρώ, καθώς περιλαμβάνει το πιο πλούσιο πακέτο εξοπλισμού της έκδοσης Executive.

Διάβασε ακόμα

Test Drive: Πρώτη δοκιμή του νέου Honda Jazz e:HEV

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Δες την Michele Mouton να αντιδρά στη νίκη της στο Rally Ακρόπολις

Η Michele Mouton είναι η πιο επιτυχημένη γυναίκα που συμμετείχε ποτέ στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι και φέτος συμπληρώνονται 50 χρόνια από τον πρώτο της...

Εγνατία Οδός: Ακριβαίνουν τα διόδια έως και 120%. Στις ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Egis η παραχώρηση της για 35 χρόνια

Οι υπουργοί Υποδομών και Οικονομίας υπέγραψαν σήμερα την Κοινή Υπουργική Απόφαση για τις αυξήσεις στα διόδια της Εγνατίας Οδού και αναμένεται η δημοσίευσή της...
Autoblog.gr