Αν είσαι στα 30+ χρόνια σου, είμαι σίγουρος ότι θα θυμάσαι το Isdera Commendatore 112i, το οποίο ήταν ένα από τα πιο γρήγορα αυτοκίνητα του Need for Speed II, τότε που “έλιωνες” το 1997. Το Commendatore 112i ήταν ένα concept της γερμανικής Isdera, το οποίο παρουσιάστηκε το 1993 στην έκθεση της Φρανκφούρτης, ως αντικαταστάτης του Imperator 108i, αλλά δεν πέρασε ποτέ στην παραγωγή.

Ο ιδρυτής της εταιρείας, Eberhard Schultz ήθελε να το βγάλει σε περιορισμένη παραγωγή ώστε η αγωνιστική έκδοση του να τρέξει στο Le Mans, αλλά δεν κατάφερε να εξασφαλίσει την απαιτούμενη χρηματοδότηση.

Η κομψή σχεδίαση του εμπνεύστηκε από τα διάσημα αγωνιστικά αυτοκίνητα του Group C, με τον Schultz να φέρνει μηχανικούς και τεχνικούς από τη Mercedes-Benz, έχοντας την έγκριση της τελευταίας, για την ανάπτυξη του αυτοκινήτου. Τα στοιχεία που το έκαναν να ξεχωρίζει ήταν το κοντό καμπυλωτό ρύγχος, τα pop-up στρογγυλά φώτα από Porsche 928 και ο μονός εξωτερικός καθρέφτης, τοποθετημένος στην οροφή.

Το άκρως αεροδυναμικό αμάξωμα του έχει συντελεστή οπισθέλκουσας μόλις Cd 0,306 και διαθέτει προηγμένες τεχνολογίες για την εποχή, όπως gullwing πόρτες, κάλυμμα κινητήρα που άνοιγε προς τα πάνω (για ευκολότερη πρόσβαση στον κινητήρα), ενεργή ανάρτηση της Bilstein, ηλεκτρονικά ελεγχόμενο αερόφρενο, ενώ η απόσταση από το έδαφος μειώνεται αυτόματα κατά 76 χλστ. σε υψηλές ταχύτητες.

Μηχανικά, το Commendatore 112i διέθετε έναν 6,0-λίτρο ατμοσφαιρικό V12 κινητήρα, τοποθετημένο στον κέντρο του αυτοκινήτου. Αυτός ήταν της Mercedes, και η απόδοση του έφτανε τα 414 άλογα στις 5.200 και η ροπή τα 580 Nm στις 3.800 σ.α.λ., και συνεργαζόταν με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων της Getrag, στέλνοντας τη δύναμη στους πίσω τροχούς. Με βάρος τα 1.477 κιλά, για το 0-100 χλμ/ώρα το Commendatore 112i χρειαζόταν 4,7 δευτ., αλλά η τελική του ταχύτητα άγγιζε τα 370 χλμ/ώρα, με το ταχύμετρο να έγραφε τον “μαγικό” αριθμό των 400 χλμ/ώρα.

Το εσωτερικό του αυτοκινήτου είναι ως επί το πλείστον custom, και είναι επενδυμένο με μπλε δέρμα δύο τόνων και μαύρο, ενώ τα bucket καθίσματα είναι της Recaro. Το αυτοκίνητο έχει φαρδιά μαρσπιέ, τα οποία φιλοξενούν τα δύο ρεζερβουάρ καυσίμου.

Έξι χρόνια μετά την παρουσίαση του, το 1999, ένας επιχειρηματίας από την Ελβετία αγόρασε το μοναδικό Commendatore 112i, και το μετονόμασε σε Silver Arrow. Το πρώτο πράγμα που έκανε ήταν να αναβαθμίσει τον κινητήρα, ο οποίος υπερκυβίστηκε στα 6,9-λίτρα και η απόδοση του έφτασε τα 619 άλογα. Επιπλέον, το αυτοκίνητο υπέστη ένα facelift, καθώς τοποθετήθηκαν συμβατικοί εξωτερικοί καθρέφτες και νέες ζάντες.

Το βάρος του αυτοκινήτου αυξήθηκε στα 1.550 κιλά, με το Silver Arrow να κάνει το ντεμπούτο του -και πάλι- στην Έκθεση Φρανκφούρτης του 1999, χωρίς να καταφέρνει να βγει στην παραγωγή.

Το Silver Arrow αγοράστηκε από τον Ελβετό επιχειρηματία Albert Kloti στην τιμή των €1.500.000, με τον Kloti να το κρατά στην κατοχή του για 5 χρόνια. Το 2005 το έβγαλε προς πώληση στο eBay ζητώντας 3.000.000 δολάρια για να το αποχωριστεί.

Δεν βρέθηκε κάποιος να δώσει το ζητούμενο ποσό και το 2010 η Isdera κατάφερε να αγοράσει πίσω το Silver Arrow, μετατρέποντας το στην εργοστασιακή του κατάσταση και να του επαναφέρει το όνομα Commendatore 112i. Αυτά τα 27 χρόνια, το αυτοκίνητο έχει διανύσει μόλις 10.500 χλμ., και -φυσικά- κυκλοφορεί νόμιμα στο δρόμο, με γερμανικές πινακίδες.

Ο οίκος δημοπρασιών RM Sotheby’s ανακοίνωσε ότι τον Φεβρουάριο του 2021 θα βγάλει στο σφυρί το Commendatore 112i, στην δημοπρασία του Παρισιού, κάνοντας γνωστό ότι δεν θα υπάρχει επιθυμητή τιμή πώλησης.