Με ένα νέο video η Lamborghini θέλει να μας δείξει τις ικανότητες της Urus τόσο στον δρόμο, όσο στην πίστα και σε εκτός δρόμου διαδρομές. Η Urus βασίζεται στην MLB Evo πλατφόρμα του VW Group, την ίδια που χρησιμοποιεί η Bentley Bentayga, η Porsche Cayenne, και πολλά μοντέλα της Audi, με το βάρος του αμαξώματος να μην ξεπερνά τα 2.200 κιλά.

Το πλαίσιο είναι ένα μείγμα από αλουμίνιο και χάλυβα, ενώ και στο αμάξωμα έχει χρησιμοποιηθεί αλουμίνιο σε κάποια μέρη, όπως στις πόρτες. Η εμφάνιση της είναι επιβλητική, καθώς σε σύγκριση με τα άλλα SUV του VW Group, το ύψος της Urus είναι κατά 10 εκατοστά πιο χαμηλό, που μαζί με την κεκλιμένη γραμμή της οροφής, χαρίζουν στην Urus μια σαφώς πιο επιθετική όψη.

Τα φαρδιά μετατρόχια (1.695 εμπρός και 1.710 χλστ. πίσω) συμβάλλουν στο πιο σταθερό πάτημα του αυτοκινήτου στον δρόμο, ενώ η απόσταση από το έδαφος είναι ρυθμιζόμενη, λόγω ύπαρξης αερανάρτησης. Έτσι, στη χαμηλότερη ρύθμιση το αμάξωμα απέχει 158 χλστ., ενώ στην ψηλότερη 248 χλστ.

Κάτω από το μυώδες καπό της Urus υπάρχει ο αλουμινένιος 4,0-λιτρος twin-turbo V8 κινητήρας, απόδοσης 650 ίππων στις 6.000 σ.α.λ., με τον κόφτη να “μπαίνει” στις 6.800 σ.α.λ.. Η μέγιστη ροπή ανέρχεται στα 850 Nm, διαθέσιμη από τις 2.250 μέχρι τις 4.500 σ.α.λ.

Η Urus διαθέτει αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων οκτώ ταχυτήτων, με μετατροπέα ροπής. Το συμπαγές ηλεκτρο-υδραυλικά ελεγχόμενο πλανητικό κιβώτιο παρέχει πολύ κοντές σχέσεις μετάδοσης στις πρώτες σχέσεις, και μακρύτερες στις επόμενες.

Έτσι, η Urus επιταχύνει από 0-100 χλμ/ώρα σε 3,6 δευτερόλεπτα, από τα 0-200 χλμ/ώρα σε 12,8 δευτερόλεπτα, με την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 305 χλμ/ώρα.

Η κίνηση μεταφέρεται σε όλους τους τροχούς, με το σύστημα τετρακίνησης να είναι ιδανικά ρυθμισμένο για ασφαλής και υψηλής απόκρισης δυναμική οδήγησης σε κάθε δρόμο και επιφάνεια, σε όλες τις καιρικές συνθήκες.

Το κεντρικό διαφορικό -αυτόματου κλειδώματος- Torsen παρέχει μέγιστο έλεγχο και ευελιξία σε όλες τις συνθήκες, ιδιαίτερα σε εκτός δρόμου διαδρομές. Σε νορμάλ συνθήκες η ροπή είναι χωρισμένη 40/60 στον μπροστά/πίσω άξονα, ενώ μπορεί να φτάσει σε μέγιστη τιμή 70% εμπρός ή 87% πίσω.

Ο οδηγός έχει την δυνατότητα να επιλέξει μεταξύ έξι προγραμμάτων, τα οποία επιλέγονται από το Tamburo, τον διακόπτη στην βάση της κεντρικής κονσόλας. Αυτά είναι τα εξής: Strada (για καθημερινή χρήση στον δρόμο), Sport (για πιο σβέλτες μετακινήσεις), Corsa (για χρήση εντός πίστας), Sabbia (για κίνηση σε άμμο), Terra (για κίνηση εκτός δρόμου) και Neve (για κίνηση στο χιόνι).

Η Lamborghini Urus υιοθετεί το σύστημα τετραδιεύθυνσης, που υπάρχει στην Aventador S. Οι πίσω τροχοί μπορούν να στρίψουν σε γωνία που κυμαίνεται έως +/- 3 μοίρες, ανάλογα με την ταχύτητα του οχήματος και τον τρόπο οδήγησης. Έτσι, στις χαμηλές ταχύτητες η γωνία διεύθυνσης του πίσω άξονα είναι αντίθετη από εκείνη των εμπρόσθιων τροχών, μειώνοντας ουσιαστικά το μεταξόνιο μέχρι 600 χλστ. για αυξημένη ευελιξία και μειωμένο κύκλο περιστροφής.

Στις υψηλές ταχύτητες, η γωνία διεύθυνσης του πίσω άξονα είναι στην ίδια κατεύθυνση των εμπρός τροχών, επιμηκύνοντας το μεταξόνιο στα 600 χλστ., για αυξημένη ευστάθεια και άνεση.