Μετά την πτώση 23,7% των πωλήσεων των νέων αυτοκινήτων στην ΕΕ που σημειώθηκε πέρυσι εξαιτίας της Covid-19, η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) προβλέπει ότι το 2021 θα σημειωθεί ανάκαμψη του όγκου των πωλήσεων των καινούργιων αυτοκινήτων.
Μάλιστα, προβλέπεται ότι η αύξηση των πωλήσεων θα είναι περίπου 10% σε σχέση με το 2020. Η πτωτική τάση στις πωλήσεις λόγω της πανδημίας αναμένεται να συνεχιστεί το πρώτο τρίμηνο του 2021, αλλά η αγορά αυτοκινήτων θα ανακάμψει στο δεύτερο εξάμηνο του έτους, καθώς προχωρούν τα προγράμματα εμβολιασμού.
Τώρα περισσότερο από ποτέ είναι σημαντικό να συνεργαστούμε με τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής της ΕΕ για να ενισχύσουμε την ανταγωνιστικότητα της αυτοκινητοβιομηχανίας της Ευρώπης στην παγκόσμια σκηνή.
Χάρη στο παγκόσμιο επιχειρηματικό μοντέλο των Ευρωπαίων κατασκευαστών αυτοκινήτων και τη διεθνή ζήτηση για οχήματα κατασκευασμένα από την ΕΕ, οι εγκαταστάσεις παραγωγής στην Ευρώπη μπόρεσαν να επωφεληθούν από τις αγορές που ανακάμπτουν ταχύτερα πέρυσι, ιδίως εκείνες στην Ασία.
Ωστόσο, η βιώσιμη οικονομική ανάκαμψη της Ευρωπαϊκής Ένωσης και η τοπική ζήτηση είναι ζωτικής σημασίας για την επιστροφή μας στην προ της κρίσης θέση,
δήλωσε ο νέος πρόεδρος της ACEA, Oliver Zipse, ο οποίος είναι, επίσης, CEO της BMW.
Ενισχυμένο με την αύξηση των βιομηχανικών επενδύσεων και των εθνικών μέτρων στήριξης για την τόνωση της ζήτησης κατά τη διάρκεια της κρίσης Covid παρουσιάζεται το μερίδιο αγοράς των ηλεκτρικά φορτισμένων αυτοκινήτων -αυξήθηκε έντονα πέρυσι-, με τα προσωρινά στοιχεία του 2020 να δείχνουν μερίδιο αγοράς σε επίπεδο ΕΕ 10,5% (από 3% 2019).
Με τη σωστή υποστήριξη πολιτικής, συμπεριλαμβανομένης μίας μαζικής αύξησης των υποδομών φόρτισης και ανεφοδιασμού για εναλλακτικά καύσιμα σε όλα τα κράτη-μέλη της ΕΕ, αυτή η θετική τάση μπορεί να συνεχιστεί. Παρά τις οικονομικές πιέσεις που προκαλούνται από την πανδημία, η βιομηχανία μας παραμένει πλήρως δεσμευμένη για τη συνεχιζόμενη μετατροπή της σε ουδετερότητα άνθρακα,
συμπλήρωσε o Zipse. Η απαλλαγή από τον άνθρακα, μαζί με την ψηφιοποίηση, αλλάζει, επίσης, τη φύση των τεχνολογιών που μεταφέρονται στα οχήματα.
Έχοντας αυτό κατά νου, η ACEA ζητεί μία ρεαλιστική ευρωπαϊκή στρατηγική σχετικά με την πρόσβαση στις προμήθειες και τις πρώτες ύλες που είναι απαραίτητες για τα νέα οχήματα.
Πράγματι, οι πρόσφατες ελλείψεις μικροτσίπ δείχνουν το μέγεθος της αποδιοργάνωσης που μπορεί να προκληθεί με μία ξαφνική διακοπή κρίσιμων προμηθειών στον κλάδο, με τις περίπλοκες αλυσίδες εφοδιασμού και ένα επιχειρηματικό μοντέλο που βρίσκεται ήδη υπό πίεση λόγω του Brexit.
Η αγορά επιβατικών αυτοκινήτων της ΕΕ συρρικνώθηκε κατά 23,7%, σε 9,9 εκατομμύρια μονάδες το 2020. Αυτό αντιπροσωπεύει πτώση 3 εκατομμυρίων μονάδων σε σύγκριση με το 2019. Το μερίδιο αγοράς 10,5% αφορά ηλεκτρικά φορτισμένα οχήματα, τα οποία περιλαμβάνουν ηλεκτρικά οχήματα πλήρους μπαταρίας και υβριδικά plug-in.