Επτά -σχεδόν- μήνες, μετά τα αποκαλυπτήρια της νέας γενιάς του F-150, η Ford παρουσίασε σήμερα το νέο F-150 Raptor. Η Ford γνωρίζει πολύ καλά τη δημοτικότητα του F-150 Raptor, λέγοντας ότι τα τελευταία τέσσερα χρόνια, το μοντέλο της προηγούμενης γενιάς ξεπέρασε συνολικά τις πωλήσεις ολόκληρης της γκάμας της Porsche, όπως επίσης τις πωλήσεις της Chevrolet Corvette.

Η τρίτη γενιά του θηριωδούς pickup συνεχίζει την επιθετική εμφάνιση των προκατόχων του, και φέρει γρίλια με τα μεγάλα γράμματα Ford στο κέντρο της, φουσκωμένα φτερά με αεραγωγούς, καπό με εισαγωγή αέρα και επιθετικής σχεδίασης προφυλακτήρες.

Επιπλέον, οι εμπρός και πίσω προφυλακτήρες είναι κατασκευασμένοι από ατσάλι για ανθεκτικότητα, με το πίσω μέρος να είναι ειδικά σχεδιασμένο για ακόμα μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος, τοποθετώντας τις διπλές απολήξεις της εξάτμισης πιο ψηλά.

Η Ford προσφέρει προαιρετικά φώτα εκτός δρόμου, τα οποία ενσωματώνονται όμορφα στον μπροστινό προφυλακτήρα. Το μοντέλο θα προσφέρεται σε 8 εξωτερικά χρώματα, τα: Agate Black, Antimatter Blue, Code Orange, Iconic Silver, Lead Foot, Oxford White, Rapid Red Tint και Velocity Blue.

Για πρώτη φορά, το Raptor διατίθεται με τροχούς 35 ιντσών ή 37 ιντσών, οι οποίοι φορούν τα ειδικά σχεδιασμένα ελαστικά BFGoodrich All-Terrain T/A KO2, και προσφέρουν μέγιστη πρόσφυση και χειρισμό. Φορώντας ελαστικά 35 ιντσών, το Raptor “καθαρίζει” εμπόδια ύψους 305 χλστ., με τη γωνία προσέγγισης να ανέρχεται σε 31 μοίρες, η γωνία αναχώρησης σε 23,9 μοίρες και η γωνία ράμπας σε 22,7 μοίρες.

Το Raptor με ελαστικά 37 ιντσών διαθέτει απόσταση από το έδαφος 332 χλστ., με τη γωνία προσέγγισης να ανέρχεται σε 33,1 μοίρες, η γωνία αναχώρησης σε 24,9 μοίρες και γωνία ράμπας σε 24,4 μοίρες. Το νέο Raptor έχει αποκτήσει ακόμα μεγαλύτερες ικανότητες στην εκτός δρόμου κίνησή του, χάρη στην συνεργασία με τη Fox. Με τους τροχούς 35 ιντσών, η άρθρωση του εμπρός άξονα φτάνει τα 355 χλστ και τα 381 χλστ., ήτοι 25% μεγαλύτερη από το Raptor πρώτης γενιάς.

Μηχανικά, το “απόλυτο off-road αυτοκίνητο επιδόσεων”, όπως το περιγράφει η Ford κινείται -αρχικά- από μια αναβαθμισμένη έκδοση του 3.5-λίτρων V6 Ecoboost κινητήρα, με την εταιρία να μην ανακοινώνει την απόδοση του, αλλά να κάνει γνωστό ότι θα συνδυάζεται με ένα 10-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο. Η απόδοση του κινητήρα, όμως, αναμένεται να είναι κοντά στα επίπεδα του προηγούμενου μοντέλου, ήτοι στα 450 άλογα και 692 Nm ροπής.

Ωστόσο η Ford επιβεβαίωσε ότι το F-150 Raptor θα είναι διαθέσιμο και με έναν V8 κινητήρα. Η έκδοση θα ονομαστεί F-150 Raptor R και θα κυκλοφορήσει μέσα στο 2022. Προφανώς ούτε για αυτή έγιναν γνωστά τα τεχνικά του χαρακτηριστικά, αλλά είναι πιθανό ο V8 κινητήρας να είναι ο κομπρεσοράτος 5,2-λίτρων του Shelby GT500, απόδοσης 725-750 ίππων, έτσι ώστε το μοντέλο να τοποθετηθεί απέναντι στο νέο Ram 1500 TRX.

Συνεχίζοντας, το νέο F-150 Raptor διαθέτει το σύστημα Trail 1-Pedal Drive, δηλαδή ένα εκτός δρόμου cruise control που ελέγχει το γκάζι και το σύστημα πέδησης σε ταχύτητες έως 32 χλμ/ώρα. Το σύστημα μπορεί να μεταφέρει την ροπή στον τροχό που έχει την μεγαλύτερη πρόσφυση, έτσι ώστε να μπορεί το όχημα να κινηθεί και να μην κολλήσει πουθενά.

Το νέο F-150 Raptor έχει επτά driving modes, ένα επιπλέον από το προηγούμενο μοντέλο. Αυτά είναι το Slippery, το Tow/Haul, το Sport, το Normal, το Off Road, το Baja και το Rock Crawl. Αυτά επιλέγονται από το τιμόνι, με κάθε driving mode να επεμβαίνει και να ρυθμίζει την απόκριση του γκαζιού, το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης και το βάρος του τιμονιού.

Για τις ακραίες  εκτός δρόμου καταστάσεις, το F-150 θα χρησιμοποιεί το Rock Crowl που συνδυάζει την τετρακίνηση AWD με την 4Low ρύθμιση με κλειδωμένο το ηλεκτρονικό διαφορικό και το σύστημα Advance Trac, να παρεμβαίνει λιγότερο, για να βελτιώσει την ικανότητα αναρρίχησης σε χαμηλή ταχύτητα. Επιπλέον, η μπροστινή κάμερα του αυτοκίνητου και σε ταχύτητες μέχρι 25 χλμ/ώρα επιτρέπει να δείχνει τι είναι μπροστά από το αυτοκίνητο.

Το Baja Mode έχει σχεδιαστεί “για τρέξιμο σε υψηλές ταχύτητες στην έρημο“, και σε αυτό, η τετρακίνηση AWD ρυθμίζεται σε 4High, το σύστημα Advance Trac είναι πιο απελευθερωμένο, ενώ το γκάζι προσαρμόζεται για πιο γραμμική δύναμη και πιο βέλτιστη απόκριση. Σε αυτή τη ρύθμιση, το 10τάχυτο αυτόματο κιβώτιο, έχει ρυθμιστεί να κρατάει τις ταχύτητες περισσότερο την ίδια στιγμή.

Ένα υψηλών επιδόσεων off-road pickup καθορίζεται από την ανάρτησή του, και στο ολοκαίνουργιο F-150 Raptor κάνει το ντεμπούτο του ένα πλήρως επανασχεδιασμένο σύστημα. Η ολοκαίνουργια πίσω ανάρτηση πέντε συνδέσμων αναπτύχθηκε ειδικά για το Raptor, και είναι σχεδιασμένη να παρέχει περισσότερο έλεγχο και ισχύ στο έδαφος, προσφέροντας μεγαλύτερη εμπιστοσύνη σε ανώμαλο έδαφος σε υψηλές ταχύτητες.

Τα καινούρια αμορτισέρ έχουν διάμετρο 3,1 ίντσες, 0,1 μεγαλύτερη από τα προηγούμενα, κάτι το οποίο σημαίνει περισσότερο όγκο, ενισχύοντας την απαγωγή της θερμότητας και την αντοχή στις φθορές.

Επιπλέον, το νέο F-150 Raptor βασίζεται σε ένα ατσάλινο πλαίσιο υψηλής αντοχής “τύπου σκάλας”, που έχει ενισχυθεί σε βασικές περιοχές, όπως οι μπροστινοί πύργοι των αμορτισέρ (που είναι τώρα ψηλότεροι και ισχυρότεροι), οι επανασχεδιασμένοι βραχίονες πίσω για καλύτερη εκτός δρόμου συμπεριφορά και λοιπές ενισχύσεις στα σημεία της ανάρτησης.