Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας Mobility Insights Report που δημοσίευσε η LeasePlan και η Ipsos, οι Έλληνες οδηγοί είναι θετικοί προς την ηλεκτροκίνηση και σκέφτονται τη μετάβαση στη χρήση ηλεκτρικού οχήματος, αρκεί να μειωθεί το κόστος αγοράς τους και να αυξηθούν οι υποδομές φόρτισης.

Συγκεκριμένα, στην έρευνα συμμετείχαν περισσότεροι από 5.000 οδηγοί 22 χωρών (Αυστραλία, Αυστρία, Βέλγιο, Δανία, Φινλανδία, Γαλλία, Γερμανία, Ελλάδα, Ιταλία, Λουξεμβούργο, Ολλανδία, Νέα Ζηλανδία, Νορβηγία, Πολωνία, Πορτογαλία, Ρουμανία, Ισπανία, Σουηδία, Ελβετία, Τουρκία, Ηνωμένο Βασίλειο και Ηνωμένες Πολιτείες).

Τα βασικά ευρήματα της έρευνας σε ό,τι αφορά τη χώρα μας δείχνουν πως το 84% των ερωτηθέντων δήλωσε πως “βλέπει” θετικά τα ηλεκτρικά οχήματα, στάση που έχει μεταβληθεί προς το θετικότερο κατά 55% την τελευταία τριετία. Πρόκειται για ένα ποσοστό που καθιστά τη χώρα μας την 3η πιο “φιλική” χώρα προς την ηλεκτροκίνηση, σε ό,τι αφορά την στάση των ίδιων των οδηγών.

Ως προς την πρόθεση χρήσης ενός ηλεκτρικού οχήματος, το 80% των Ελλήνων φαίνεται να είναι θετικό προς ένα τέτοιο ενδεχόμενο, με το 44% να δηλώνει ότι είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα μεταβεί σε ηλεκτρικό όχημα και το 36% να δηλώνει ότι είναι πιθανό να το κάνει.

Στα κορυφαία κίνητρα για την απόκτηση ενός ηλεκτρικού οχήματος ή ενός οχήματος χαμηλότερων εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα συγκαταλέγονται τόσο τα οφέλη για το περιβάλλον από τη μείωση των εκπομπών CO2– απάντηση που έδωσε το 65% των Ελλήνων συμμετεχόντων στην έρευνα, υπερβαίνοντας κατά 19% τον γενικό μέσο όρο – όσο και το χαμηλότερο κόστος χρήσης (67% έναντι 47% του γενικού μέσου όρου) και οι φορολογικές ελαφρύνσεις (48% έναντι 33% του γενικού μέσου όρου).

Ωστόσο, η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση δεν βαίνει ανεμπόδιστη. Στην Ελλάδα, ο κυρίαρχος ανασταλτικός παράγοντας φαίνεται να είναι το κόστος αγοράς ενός αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου, όπως ανέφερε το 65% των ερωτηθέντων, έναντι του 57% στον γενικό μέσο όρο.

Παρά το αυξανόμενο ενδιαφέρον για τα EV, οι οδηγοί σε όλες τις χώρες που συμμετείχαν στην έρευνα, διστάζουν να προχωρήσουν στη μετάβαση λόγω περιορισμένων υποδομών φόρτισης, αναφέροντας την έλλειψη σταθμών φόρτισης ως βασική τροχοπέδη σε ποσοστό 35%. Το αντίστοιχο ποσοστό για τους Έλληνες οδηγούς είναι 47%, ενώ τελευταίο στη “λίστα” των ανησυχιών των Ελλήνων αναφορικά με τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση είναι το μικρότερο οδηγικό εύρος των ηλεκτρικών οχημάτων (31% έναντι 34% του γενικού μέσου όρου).