Δεν βλέπεις συχνά αγγελίες πώλησης του Peugeot 205 T16, καθώς όπως ξέρεις για να πάρει ομολογκασιόν και να έχει το δικαίωμα συμμετοχής ένα αγωνιστικό, οι τότε κανονισμοί της FIA έλεγαν ότι πρέπει να υπάρχουν τουλάχιστον 200 αυτοκίνητα δρόμου. Ωστόσο, σήμερα φημολογείται ότι διασώζονται περίπου 150 αυτοκίνητα, με το συγκεκριμένο να είναι το 33ο που βγήκε από στην παραγωγή.

Θα βγει σε διαδικτυακή δημοπρασία από το Aguttes On Wheels στις 21 Μαρτίου και εκτιμάται ότι θα αλλάξει χέρια σε μια τιμή μεταξύ 300.000 και 400.000 ευρώ. Όλα τα αυτοκίνητα δρόμου ήταν αριστεροτίμονα και πανομοιότυπα εξοπλισμένα.

Η περιορισμένη παραγωγή του T16 έπρεπε να γίνει σε πολύ εξειδικευμένο εργοστάσιο, γι’αυτό και η Peugeot ανέθεσε την κατασκευή του μοντέλου στην Heuliez στη δυτική Γαλλία, υπό την εποπτεία του τότε αγωνιστικού διευθυντής της ομάδας του Jean Todt (σημερινός πρόεδρος της FIA), με κάθε ένα να είναι κατασκευασμένο στο χέρι.

Το Τ16 ήταν βασισμένο, θεωρητικά, στο απλό 205, χωρίς όμως κανένα ουσιαστικό κοινό σημείο με αυτό. Το πλαίσιο ήταν μια πανίσχυρη ατσάλινη κατασκευή από μονομπλόκ χάλυβα, το οποίο συμπληρώθηκε στο πίσω μέρος από μια προέκταση σωληνωτού σασί για την τοποθέτηση του μηχανικού συγκροτήματος. Δύο μεγάλα καπό από πολυεστέρα κάλυπταν το εμπρός και το πίσω μέρος του αμαξώματος, και το μόνο που μοιράζεται με το 205 GTI είναι πόρτες και κάποια άλλα μέρη, όπως τα φωτιστικά σώματα και οι εσωτερικοί διακόπτες.

Το T16 διαθέτει φαρδύτερους και μεγαλύτερους θόλους τροχών, κίνηση σε όλους τους τροχούς, κινητήρα τοποθετημένο στο κέντρο και το πίσω τμήμα ανοίγει ολόκληρο δίνοντας πρόσβαση στα μηχανικά μέρη.

Κίνηση παίρνει από έναν 1.775 κ.εκ. 16-βάλβιδο υπερτροφοδοτούμενο τετρακύλινδρο κινητήρα ο οποίος μοιράζεται ακριβώς τα ίδια μηχανικά μέρη με τα αγωνιστικά, μόνο που η έκδοση δρόμου έχει την μισή ιπποδύναμη, δηλαδή 200 άλογα. Για την μετάδοση χρησιμοποιεί ένα 5-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων, ανεξάρτητη ανάρτηση και αεριζόμενα δισκόφρενα στους τέσσερις τροχούς.

Ένα 205 T16 καινούριο κόστιζε £26.000, όταν η Porsche 911 Carrera 3.2 είχε τιμή £22.500! Το συγκεκριμένο από το 1985 έχει “γράψει” μόλις 9.900 χλμ., με το αυτοκίνητο να βρίσκεται σε εντυπωσιακά εξαιρετική κατάσταση.