Το Περιφερειακό Συμβούλιο της Περιφέρειας Αττικής ενέκρινε ομόφωνα κατά τη χθεσινή του συνεδρίαση, την μείωση του ορίου ταχύτητας από τα 80 στα 70 χλμ/ώρα στο τμήμα της Λεωφόρου Βουλιαγμένης από τη Λεωφόρο Αλίμου έως την Ποσειδώνος, εξισώνοντας την ταχύτητα σε όλο το μήκος της λεωφόρου.
Η επαναξιολόγηση της ταχύτητας από την -προ 25ετίας- καθιέρωση των 80 χλμ/ώρα στο συγκεκριμένο τμήμα, κρίθηκε αναγκαία από τη σχετική μελέτη της Διεύθυνσης Διαχείρισης Μητροπολιτικών Υποδομών, τα οφέλη της οποία παρουσίασε αναλυτικά στην εισήγησή του ο εντεταλμένος περιφερειακός σύμβουλος, Θ. Κατσιγιάννης.
Ειδικότερα από τη μείωση του ορίου ταχύτητας κατά 10 χλμ. επιτυγχάνονται τα εξής:
- Μείωση των ατυχημάτων με τραυματισμό κατά 10% και των θανατηφόρων κατά 20%.
- Μείωση πιθανότητας πρόκλησης ατυχήματος από 32% στην ταχύτητα των 80 χλμ/ώρα, σε 4,5% που αντιστοιχεί στα 70 χλμ/ώρα.
- Περιβαλλοντικά οφέλη όπως, μείωση των εκπομπών οξειδίων του αζώτου, μονοξείδιου του άνθρακα, σχηματισμού όζοντος, υδρογονανθράκων και σωματιδίων και μείωση θορύβου.
- Αύξηση της διοχετευτικής ικανότητα του συγκεκριμένου οδικού τμήματος. Η διοχετευτική ικανότητα για όριο ταχύτητας στα 80 χλμ/ώρα είναι 1700 οχήματα ανά ώρα και λωρίδα , ενώ για όριο ταχύτητας στα 70 χλμ/ώρα είναι 1750 οχήματα ανά ώρα και λωρίδα.
Παράλληλα, όπως επισήμανε ο κ. Κατσιγιάννης, το πράσινο κύμα (ταχύτητα συντονισμού σηματοδοτών) έχει καθορισθεί για ταχύτητα 70 χλμ/ώρα, ενώ υπογράμμισε πως η απώλεια χρόνου των μετακινούμενων λόγω μείωσης του ορίου ταχύτητας είναι μικρότερη του ενός λεπτού. Επιπρόσθετα τονίστηκε πως σύμφωνα με τα οριζόμενα στις οδηγίες μελετών οδικών έργων (ΟΜΟΕ) για τη χώρα μας, η μέγιστη επιτρεπόμενη ταχύτητα για αστικές αρτηρίες με χαρακτηριστικά όπως του συγκεκριμένου οδικού τμήματος είναι τα 70 χλμ/ώρα.
Ο περιφερειάρχης Γιώργος Πατούλης στην τοποθέτηση του επισήμανε ότι:
Προτεραιότητά μας είναι η προάσπιση της ασφάλειας των πολιτών και ταυτόχρονα να προστατεύσουμε το περιβάλλον με στοχευμένες δράσεις, προσαρμοσμένες στις σύγχρονες οδικές ανάγκες. Η Περιφέρεια Αττικής – εναρμονιζόμενη με τις σύγχρονες επιστημονικές απαιτήσεις και διεθνείς πρακτικές – θα συνεχίσει συστηματικά να ελέγχει και να μελετά τα όρια ταχύτητας στους κυκλοφοριακούς άξονες , ειδικά αυτά που έχουν καθορισθεί αρκετά χρόνια πριν , προκειμένου να εκσυγχρονίσει και να βελτιώσει τις κυκλοφοριακές συνθήκες, στη κατεύθυνση καλύτερων συνθηκών οδικής ασφάλειας στην Αττική.
Να σημειωθεί πως στο τμήμα της λεωφόρου Βουλιαγμένης από τη διασταύρωση με τη λεωφόρο Αλίμου μέχρι την Ποσειδώνος, το όριο ταχύτητας έχει καθοριστεί στα 80 χλμ/ώρα, ενώ αντίθετα σε όλο το υπόλοιπο τμήμα της λεωφόρου Βουλιαγμένης το όριο είναι 70 χλμ/ώρα.
Το όριο των 80 χλμ/ώρα που ισχύει σήμερα, έχει καθιερωθεί τουλάχιστον 25 χρόνια πριν , όταν κατά μήκος του συγκεκριμένου οδικού τμήματος υπήρχαν ελάχιστες δραστηριότητες. Σήμερα η εικόνα είναι εντελώς διαφορετική, με πλήθος δραστηριοτήτων , με μεγάλο κυκλοφοριακό φόρτο και ποικιλόμορφη σύνθεση κυκλοφορίας. Έπρεπε επομένως να επαναξιολογηθεί και να επαναπροσδιοριστεί το όριο ταχύτητας της οδού με τα νέα δεδομένα.