Σύμφωνα με έρευνα της Jato, λόγω της αύξησης των πωλήσεων των ηλεκτρικών αυτοκινήτων το 2020, οι μέσες εκπομπές CO2 των νέων αυτοκινήτων μειώθηκαν στην Ευρώπη μετά από τρία χρόνια αύξησης. Συγκεκριμένα το 2020 ο μέσος όρος εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα μειώθηκε στα 106,7 γρ/χλμ, μειωμένος κατά 14,9% γρ/χλμ σε σύγκριση με το 2019.

1

Από πλευράς καυσίμων, τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα κατείχαν το 28,8% του μεριδίου της αγοράς και είχαν κατά μέσο όρο 119,8 γρ/χλμ CO2, με τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα να εκπέμπουν 116,1 γρ/χλμ CO2 και να κατείχαν το 58,8% του μεριδίου της αγοράς της Ευρώπης το 2020. Τα LPG κατείχαν το 1,3% της αγοράς, τα CNG 0,5% και τα αυτοκίνητα υδρογόνου 0,01%.

2

Η ζήτηση για τα SUV διατήρησε τις αυξητικές της τάσεις και το 2020, με τα SUV να κατέχουν το 40% του μεριδίου της ευρωπαϊκής αγοράς του 2020. Σύμφωνα με τα δεδομένα, οι εκπομπές των SUV μειώθηκαν κατά 16,2 γρ/χλμ σε σχέση με το 2019, χάρη στα plug-in υβριδικά και τα αμιγώς ηλεκτρικά SUV και crossovers μοντέλα που κυκλοφόρησαν. Κατά μέσο όρο ένα SUV παράγει 18% περισσότερες εκπομπές CO2 από τα υπόλοιπα μοντέλα.

3

Έξι χώρες είχαν κατά μέσο όρο λιγότερες από 100 γρ/χλμ εκπομπές CO2. Πρόκειται για τις Ολλανδία, Δανία, Πορτογαλία, Σουηδία, Γαλλία και Φινλανδία. Στην Ελλάδα ο μέσος όρος εκπομπών CO2 ήταν 107,8 γρ/χλμ.

4

Σε επίπεδο αυτοκινητοβιομηχανιών, η Toyota παρέμεινε η καθαρότερη μάρκα στην Ευρώπη ανάμεσα στις μάρκες με τις περισσότερες πωλήσεις, με τις μέσες εκπομπές CO2 της να ανέρχονται σε 97,5 γρ/χλμ.

5

Ακολουθεί το PSA Group με 97,8 γρ/χλμ, η Suzuki με 102,5 γρ/χλμ, η Hyundai-Kia με 103,2 γρ/χλμ και η Renault-Nissan-Mitsubishi με 104,2 γρ/χλμ.