Η Nissan ανακοίνωσε πως έχασε 1,14 δισ. δολάρια (150,65 δισ. γιεν) κατά το οικονομικό έτους Απρίλιος 2020 – Μάρτιος 2021, απώλειες ρεκόρ 12μήνου για την ιαπωνική εταιρία, ενώ η πρόβλεψη της για το τρέχον οικονομικό έτος δεν είναι πολύ καλύτερη, λόγω της έλλειψης σε τσιπ και της συνεχιζόμενης συρρίκνωσής της.
Η Nissan που ανακοίνωσε πέρυσι ένα σχέδιο αναδιάρθρωσης – συρρίκνωσής της, αναγκάστηκε το τελευταίο τρίμηνο να μειώσει την παραγωγή του Note, του best-seller μοντέλου της στην Ιαπωνία, αλλά και να πραγματοποιήσει βραχυπρόθεσμες προσαρμογές της παραγωγής στα εργοστάσιά της στη Βόρεια Αμερική λόγω της έλλειψης σε τσιπ.
Η εταιρία σε ανακοίνωσή της αναφέρει πως παρότι ο επιχειρηματικός μετασχηματισμός της σημειώνει σταθερή πρόοδο, υπάρχει συνεχιζόμενος επιχειρηματικός κίνδυνος λόγω της έλλειψης σε τσιπ και της αύξησης των τιμών των πρώτων υλών κατά τη διάρκεια αυτού του οικονομικού έτους, συμπληρώνοντας πως εργάζεται για να ελαχιστοποιήσει τον αντίκτυπο αυτών των κινδύνων και προβλέπει πως τα λειτουργικά κέρδη για το φετινό οικονομικό έτος θα είναι είτε ελάχιστα θετικά, είτε θα είναι μηδενικά.
Κάνοντας πίσω από την επιθετική επέκταση που είχε επιδιώξει ο πρώην πρόεδρος της Carlos Ghosn, η Nissan σκοπεύει να μειώσει την παραγωγή της και την γκάμα της κατά 20%, καθώς στοχεύει να μειώσει τα λειτουργικά έξοδα κατά 300 δισεκατομμύρια γιεν (€2,27 δισ.) τα επόμενα τρία χρόνια, σε μία προσπάθεια να βελτιώσει την κερδοφορία της. Αυτό είναι μέρος του παγκόσμιου σχεδίου της ιαπωνικής εταιρίας, το οποίο είναι ακριβώς αντίθετο με αυτό του πρώην προέδρου της, Carlos Ghosn, ο οποίος ήθελε ταχεία επέκταση σε όλες τις αγορές.