Πριν λίγες ημέρες, η Ευρωπαϊκή Ένωση έκανε γνωστές τις προθέσεις της να απαγορεύσει την πώληση αυτοκινήτων με κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου το 2035, αλλά φαίνεται ότι κάποιες χώρες αντιστέκονται σε αυτήν την κίνηση. Πιο συγκεκριμένα, η Γαλλία απαντάει αρνητικά στην Ευρωπαϊκή Ένωση, υποστηρίζοντας έναν πιο χαλαρό στόχο έως το τέλος της δεκαετίας που θα δίνει και ένα μεγαλύτερο χρονικό όριο ζωής στα plug-in υβριδικά μοντέλα.

Σύμφωνα με αξιωματούχο του γραφείου του προέδρου της Γαλλίας, Emmanuel Macron, η γαλλική κυβέρνηση υποστηρίζει έναν στόχο μείωσης των εκπομπών από αυτοκίνητα στο 55% έως το 2030, από τα επίπεδα του 2021, ενώ ζητά τα υβριδικά να παραμείνουν στην αγορά για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.

Ο Γάλλος αξιωματούχος είπε πως ο Macron συναντήθηκε με ανώτερα στελέχη εταιρειών αυτοκινήτων, συμπεριλαμβανομένων των Stellantis και Renault, προμηθευτών όπως οι Valeo, Faurecia και Plastic Omnium, καθώς και με εκπροσώπους εργαζομένων στον κλάδο για να συζητήσουν τη μετάβαση σε ηλεκτρικά οχήματα.

Ωστόσο και η Γερμανία συμπλέει με την Γαλλία, καθώς ο ομοσπονδιακός Υπουργός Συγκοινωνιών και Ψηφιακών Υποδομών της Γερμανίας, Andreas Scheuer, προειδοποίησε την επιτροπή της ΕΕ να μην θέσει υπερβολικά αυστηρούς στόχους στις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, τονίζοντας πως:

Πιστεύω ότι όλοι οι κατασκευαστές αυτοκινήτων και φορτηγών γνωρίζουν ότι έρχονται αυστηρότερες προδιαγραφές. Αλλά πρέπει να είναι τεχνικά εφικτές. Υποστηρίζω τη μετάβαση προς τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα επιβατικά οχήματα, ωστόσο για τα βαριά φορτηγά πρέπει να εστιάσουμε περισσότερο στο υδρογόνο.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναμένεται να παρουσιάσει αύριο, Τετάρτη 15 Ιουλίου, τα σχέδια της για μείωση των εκπομπές ρύπων των νέων αυτοκινήτων και φορτηγών κατά 65% το 2030 και κατά 100% έως το 2035.

Η σταδιακή κατάργηση των κινητήρων εσωτερικής καύσης θα μπορούσε να οδηγήσει σε απώλεια περίπου 100.000 θέσεων εργασίας αυτοκινήτων στη Γαλλία έως το 2035 και το κλείσιμο πολλών εργοστασίων.

Στις σχετικές ειδήσεις, το Ηνωμένο Βασίλειο θέλει να απαγορεύσει τα φορτηγά με κινητήρες πετρελαίου από το 2040. Συγκεκριμένα, η πώληση νέων μικρών φορτηγών θα απαγορευτούν από το 2035, ενώ αυτά άνω των 26 τόνων, θα απαγορευτούν από το 2040.