Το τμήμα μεταφορών της πολιτείας της Ιντιάνα (Indiana Department of Transportation, INDOT) των Η.Π.Α. και το πανεπιστήμιο Purdue συνεργάζονται για την Πρωτοβουλία ASPIRE, για την ενσωμάτωση υποδομών ασύρματης φόρτισης σε αυτοκινητόδρομους. Το ακρωνύμιο ASPIRE προέρχεται από τα αρχικά του Advancing Sustainability through Power Infrastructure for Road Electrification, που μεταφράζεται σε Προώθηση της Αειφορίας μέσω των Υποδομών Ρεύματος για την Ηλεκτροκίνηση των Δρόμων.

Η Πρωτοβουλία ASPIRE χρηματοδοτείται από το Εθνικό Ίδρυμα Επιστημών, ήτοι μια κοινοπραξία της αμερικάνικης κυβέρνησης, πανεπιστημίων και επιχειρήσεων, που είναι αφιερωμένη στην ανάπτυξη νέων τεχνολογιών φόρτισης για ηλεκτρικά οχήματα.

Το INDOT και το Purdue συνεργάζονται με τη γερμανική εταιρεία Magment, η οποία κατασκευάζει ένα “μαγνητισμένο” τσιμέντο, το οποίο το ονομάζεται magment. Σκοπός του project και της συνεργασίας των τριών μερών (INDOT, Purdue και Magment) είναι να δοκιμαστεί εάν το προϊόν της Magment μπορεί να φορτίσει ηλεκτρικά αυτοκίνητα, τα οποία κινούνται στους δρόμους, με ταχύτητα μεγαλύτερη από 200 kW.

Σύμφωνα με την Magment, το σκυρόδεμα της είναι γεμάτο με μαγνητικά σωματίδια και έχει κορυφαία απόδοση ασύρματης μετάδοσης ρεύματος, που φτάνει έως το 95%. Επιπλέον, το magment (με μικρό m) επιτρέπει φόρτιση για κάθε είδος ηλεκτρικό όχημα, είναι παντός καιρού, έχει υψηλή θερμική αγωγιμότητα και είναι ανθεκτικό στους βανδαλισμούς, ενώ το κόστος εγκατάστασης/ασφαλτόστρωσης είναι το ίδιο με τους συμβατικούς δρόμους.

Οι δύο πρώτες φάσεις του πειράματος αφορούν την διεξαγωγή, από το αρμόδιο τμήμα του πανεπιστημίου του Purdue, μιας έρευνας δοκιμών, ανάλυσης και βελτιστοποίησης για το ειδικό αυτό τσιμέντο, στα εργαστήρια του, ώστε να επαληθεύσει η χρησιμότητά του. Οι δοκιμές πρόκειται να ξεκινήσουν λίγο πριν από το τέλος του τρέχοντος καλοκαιριού.

Αν οι δοκιμές κριθούν θετικές, το INDOT θα κατασκευάσει έναν δρόμο 400 μέτρων σε έναν αυτοκινητόδρομο της πολιτείας, χρησιμοποιώντας το magment σκυρόδεμα. Σε αυτό θα γίνουν δοκιμές σε πραγματικές συνθήκες σε βαρέα φορτηγά, με δυνατότητα φόρτισης μεγαλύτερη των 200 kW. Αν οι δοκιμές είναι επιτυχές, το INDOT θα κατασκευάσει ένα άλλο τμήμα του αυτοκινητόδρομου με magment, αυτή τη φορά σε έναν από τους δημόσιους δρόμους της πολιτείας.