Μετά το πέρας του χθεσινού ιταλικού GP στη πίστα της Monza, οι αγωνοδίκες έκριναν ότι ο Max Verstappen ήταν υπαίτιος για την επαφή που είχε με τον Lewis Hamilton, τιμωρώντας τον με ποινή 3 θέσεων, που θα εκτίσει στο Ρωσικό Grand Prix.

Το ατύχημα συνέβη όταν Hamilton μόλις είχε βγει από τα pits και αμύνθηκε από την εσωτερική στην είσοδο του πρώτου chicane, με τον Verstappen να προσπαθεί να περάσει από την εξωτερική, ώστε να πάρει καλύτερη θέση στην έξοδο της αριστερής στροφής.

1

Κάτι τέτοιο δεν έγινε, ο Ολλανδός στριμώχτηκε, αναπήδησε στα kerbs και “πέταξε” πάνω στο μονοθέσιο του Hamilton. Στην ανακοίνωση τους οι αγωνοδίκες θεώρησαν ότι σε κανένα σημείο του ελιγμού ο Verstappen δεν ήταν πλήρως δίπλα στον Hamilton, και γι’αυτό δεν είχε κανένα δικαίωμα να διεκδικήσει την στροφή, οπότε έπρεπε να σηκώσει το πόδι από το γκάζι και να κάνει πίσω.

Σε δηλώσεις του, ο Max Verstappen κατηγόρησε τον Lewis Hamilton ότι τον έσπρωξε στα kerbs στην πρώτη στροφή της πίστας, και αυτός ήταν που προκάλεσε το μεταξύ τους ατύχημα, λέγοντας χαρακτηριστικά:

Καταλάβαμε πως θα είμαστε πολύ κοντά στην στροφή 1. Ο Hamilton είχε κόψει δρόμο μετά την άσπρη γραμμή στην έξοδο των pit και εγώ έπρεπε να πάω στο “πράσινο κομμάτι” για να μην τον ακουμπήσω. Εγώ πήγα από την εξωτερική. Και φυσικά, αυτός κατάλαβε πως πήγαινα για αυτό. Οπότε αυτός κατάφερε να με ωθήσει εκτός.

Δεν περίμενα να με σπρώχνει γιατί δεν το χρειαζόταν αυτό. Ακόμα κι αν μου άφηνε το πλάτος ενός μονοθέσιου, θα είχαμε βγει από τη στροφή 2. Ούτως ή άλλως. Και νομίζω ότι θα ήταν ακόμα μπροστά. Αλλά στην συνέχεια συνέχισε να με σπρώχνει και να με σπρώχνει ακόμα περισσότερο. Και σε ένα σημείο, δεν μπορούσα να πάω πουθενά. Αυτός απλά με έσπρωξε στα sausage kerb. Και για αυτό οδηγηθήκαμε στο ατύχημα.

2

Συνεχίζοντας, ο Verstappen αναφέρει πως δεν υπάρχει ομοιότητα μεταξύ του τι συνέβη στην Monza και στο ατύχημα μεταξύ τους στο Silverstone για το Βρετανικό GP, τονίζοντας:

Φυσικά ο κόσμος αυτομάτως θα αρχίσει να μιλάει για το Silverstone, αλλά αυτά τα πράγματα συμβαίνουν. Φυσικά, δεν ήταν ωραίο αυτή την στιγμή. Αλλά πιστεύω ότι όλοι είμαστε αρκετά επαγγελματίες για να τα καταφέρουμε και να συνεχίσουμε να αγωνιζόμαστε μεταξύ μας. Χρειάζεσαι δύο ανθρώπους να δουλέψουν μαζί, σωστά; Οπότε εάν ο ένας δεν είναι πρόθυμος να εργαστεί, τότε τι περιμένεις; Κάτι ακόμα θα συμβεί.

Τέλος, όταν ρωτήθηκε εάν σκοπεύει να μιλήσει στον Hamilton ιδιαιτέρως για το περιστατικό, ο Verstappen είπε:

Πιστεύω ότι είμαστε αρκετά επαγγελματίες για να το ξεπεράσουμε και να συνεχίσουμε.

3

Από την πλευρά του, o Hamilton χαιρέτισε την απόφαση των αγωνοδικών και πιστεύει ότι προσφέρει μια σαφή ένδειξη για το πότε οι οδηγοί έπρεπε να υποχωρήσουν, όταν υπάρχουν σκληρές μάχες, λέγοντας:

Είμαι πολύ περήφανος για τους αγωνοδίκες. Νομίζω ότι χρειάζομαι λίγο χρόνο για να αναλογιστώ πραγματικά τι έγινε, αλλά πιστεύω ότι σίγουρα θέτει τα όρια. Νομίζω ότι είναι ένα σημαντικό παράδειγμα, που πάει προς τα εμπρός την ασφάλεια των οδηγών, το ότι υπάρχουν αυστηροί κανόνες.

Ο Hamilton θεωρεί ότι κάποιοι οδηγοί έχουν “γλιτώσει” ποινές μετά από αμφιλεγόμενες συγκρούσεις στο παρελθόν, και δεν υπήρχε τίποτα στο παρελθόν που να τους αποθάρρυνε από την επανάληψη των ενεργειών τους, τονίζοντας:

Αυτό θα συνεχιστεί έως ότου μάθουμε από τα σενάρια μας στην πίστα και δεν έχω ιστορικό αυτών των περιστατικών. Τελικά, όταν ξεφεύγεις από τέτοια πράγματα, τότε είναι εύκολο να συνεχίσεις να το κάνεις.

4

Αλλά ο Hamilton πρότεινε ότι ένας σωστός κώδικας δεοντολογίας για τους οδηγούς, με σαφείς κανόνες για το τι επιτρέπεται και τι δεν επιτρέπεται να κάνουν όταν παλεύουν σε μια στροφή, θα ήταν τεράστια βοήθεια, λέγοντας:

Νομίζω ότι όλοι οι οδηγοί, είμαστε στο όριο. Όταν έχουμε την εσωτερική γραμμή, κάθε οδηγός, στο παρελθόν ή στο παρόν, θα προσπαθήσει να κρατήσει τη θέση του. Φυσικά όταν είσαι τροχό-με-τροχό σε μια στροφή και το μονοθέσιο είναι ακόμα δίπλα σου τροχό-με-τροχό από την εξωτερική, τότε πρέπει να υποχωρήσεις και να δώσεις επιπλέον χώρο, όταν το άλλο μονοθέσιο είναι μπροστά σου.

Υπάρχει ένας γνωστός κανόνας ότι ο οδηγός που είναι μπροστά, η στροφή είναι “δικιά” του και τελικά ένας οδηγός πρέπει να υποχωρήσει. Σίγουρα πιστεύω ότι πρέπει να το εξετάσουμε και να βεβαιωθούμε ότι λαμβάνονται οι σωστές αποφάσεις. Κανείς δεν θέλει να δει κανέναν να τραυματιστεί και αν μπορέσουμε να βάλουμε καλύτερα πρωτόκολλα, ίσως αποφύγουμε τέτοια περιστατικά στο μέλλον.