Ο φετινός αγώνας στη πίστα του Spa-Francorchamps θα μείνει στην ιστορία της Formula 1 με μελανά χρώματα, μιας και πρόκειται ίσως για το μεγαλύτερο φιάσκο στην ιστορία της, μεγαλύτερο ακόμη και από το GP της Indianapolis του 2005, όπου έτρεξαν μόλις 6 μονοθέσια, εξαιτίας της μεγάλης φθοράς των ελαστικών της Michelin.

Τα υψηλά επίπεδα κάθετης δύναμης που παράγουν τα φετινά μονοθέσια της F1, καθώς και τα φαρδύτερα βρόχινα ελαστικά, σημαίνει ότι το “σπρέι” που αφήνουν στο πέρασμα τους σε βρεγμένες συνθήκες είναι ο λόγος που καθιστά την ορατότητα πάρα πολύ κακή, εμποδίζοντας την διεξαγωγή των αγώνων.

1

Ο πρόεδρος της FIA, Jean Todt, αναφέρει ότι το συγκεκριμένο ζήτημα πρέπει να αντιμετωπιστεί στο μέλλον και πιστεύει ότι όταν τεθούν σε ισχύ οι επόμενοι κανόνες -πιθανότατα θα συμπίπτουν με τα νέα power units, το 2025/26- οι αγώνες υπό βροχή θα πρέπει να ληφθούν υπόψη, τονίζοντας:

Υπήρξαν πολλοί που επέκριναν αυτό που αποφασίστηκε στο Spa [να μην γίνει αγώνας], αλλά τι θα είχε συμβεί εάν μετά την εκκίνηση είχαμε ένα ατύχημα με 10 μονοθέσια, που είχε ως αποτέλεσμα να τραυματιστεί κάποιος οδηγός ή κάτι χειρότερο; Θα μας είχαν σφάξει. Και ακόμη και χωρίς τραυματισμούς θα είχαμε επικριθεί.

Για τους κανονισμούς του 2025, πρέπει να σκεφτούμε να έχουμε μονοθέσια που μπορούν να οδηγηθούν ακόμη και στη βροχή. Θυμάστε τον [Niki] Lauda στο Fuji το ’76, ήταν ο μόνος από τους οδηγούς που εγκατέλειψε τον αγώνα στη βροχή. Σήμερα, κάθε οδηγός σκέφτεται όπως έκανε τότε ο Lauda.