Η Hyundai θεωρεί πως τα αυτοκίνητα που θα κάνουν χρήση κυψελών υδρογόνου θα διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στη μείωση των εκπομπών ρύπων, συμβάλλοντας στην επίτευξη των μακροπρόθεσμων στόχων που έχουν τεθεί. Σύμφωνα με τον Albert Biermann, επικεφαλής του τμήματος έρευνας και ανάπτυξης της κορεατικής εταιρίας, χωρίς το υδρογόνο δεν θα μπορέσουν να επιτευχθούν οι στόχοι του 2050 σε ότι αφορά τις εκπομπές CO2.

Η Hyundai πιστεύει πολύ στο υδρογόνο, καθώς επενδύει σε αυτό για πάνω από 20 χρόνια. Μεταξύ άλλων, η κορεάτικη εταιρία έχει ανακοινώσει ότι από το 2035 θα προσφέρει μόνο υδρογονοκίνητα και ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ευρώπη, με την Hyundai να έχει δεσμευτεί για την προώθηση της υδρογοκίνησης. Εξάλλου πρόσφατα, ανακοίνωσε την επένδυση σχεδόν €1 δισ. για την κατασκευή δύο νέων εργοστασίων υδρογόνου στην Ν.Κορέα.

Το καλοκαίρι του 2020, η Hyundai παρουσίασε το Xcient Fuel Cell, το πρώτο φορτηγό βαρέως τύπου με κυψέλες υδρογόνου μαζικής παραγωγής στον κόσμο. Η εταιρία σχεδιάζει να έχει στους δρόμους συνολικά 1.600 φορτηγά κυψελών καυσίμου έως το 2025, με 50 Xcient Fuel Cell να παραδίδονται στην Ελβετία.

Το Xcient Fuel Cell τροφοδοτείται από ένα σύστημα κυψελών καυσίμου υδρογόνου 190 kW (258 ίππων), το οποίο αποτελείται από δύο μονάδες των 95 kW (129 ίππων). Επτά μεγάλες δεξαμενές υδρογόνου προσφέρουν αθροιστική χωρητικότητα αποθήκευσης περίπου 32,09 κιλών υδρογόνου, χαρίζοντας στο φορτηγό μια αυτονομία περίπου 400 χλμ. με έναν μόνο ανεφοδιασμό. Η χωρητικότητα των δεξαμενών αποτελεί την βέλτιστη ισορροπία μεταξύ των ειδικών απαιτήσεων από τους πιθανούς πελάτες και των υποδομών ανεφοδιασμού υδρογόνου. Ο χρόνος ανεφοδιασμού για κάθε φορτηγό διαρκεί περίπου 8-12 λεπτά.