Ο CEO της Stellantis, Carlos Tavares, δήλωσε πως η πίεση που δέχονται οι αυτοκινητοβιομηχανίες από τις κυβερνήσεις και τους επενδυτές, να στραφούν όσο γρηγορότερα γίνεται στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ωθεί τις αυτοκινητοβιομηχανίες στα όριά τους και απειλεί δυνητικά τις θέσεις εργασίας και την ποιότητα των αυτοκινήτων, καθώς οι εταιρίες αγωνίζονται με το υψηλότερο κόστος των ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Όπως είπε, ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο επιφέρει επιπλέον κόστος 50% έναντι ενός συμβατικού σε μια αυτοκινητοβιομηχανία, ξεκαθαρίζοντας πως:

Δεν υπάρχει περίπτωση να μετακυλήσουμε το επιπλέον αυτό κόστος στον τελικό καταναλωτή, επειδή οι περισσότεροι δεν θα μπορούν να το πληρώσουν.

Πρόσθεσε πως οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα μπορούσαν είτε να πουλούν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε υψηλότερες τιμές και να πουλούν λιγότερα αυτοκίνητα, είτε να αποδεχτούν χαμηλότερα περιθώρια κέρδους.

Και οι δύο εναλλακτικές οδηγούν σε περικοπές, με τους ειδικούς να τονίζουν πως λόγω της στροφής στην ηλεκτροκίνηση θα χαθούν δεκάδες χιλιάδες θέσεις εργασίας στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας, μιας και η κατασκευή των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι απλούστερη από αυτή των αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες χρειάζονται χρόνο για δοκιμές και για να διασφαλίσουν πως η νέα τεχνολογία θα λειτουργήσει. Η ώθηση για επιτάχυνση αυτής της διαδικασίας απλώς θα είναι αντιπαραγωγική. Θα οδηγήσει σε προβλήματα ποιότητας. Θα οδηγήσει σε κάθε είδους προβλήματα,

είπε ο Tavares, τονίζοντας πως η Stellantis στοχεύει να αποφύγει τις περικοπές ενισχύοντας την παραγωγικότητα με ρυθμό πολύ ταχύτερο από τον κανόνα του κλάδου.

Το κόστος των ηλεκτρικών αυτοκινήτων αναμένεται να μειωθεί και οι αναλυτές προβλέπουν ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης θα μπορούσαν να κοστίζουν το ίδιο κατά το δεύτερο μισό αυτής της δεκαετίας.

Το κόστος των μπαταριών συνεχίζει να μειώνεται χρόνο με τον χρόνο και φέτος αυτό ανέρχεται στα 132 δολάρια ανά kWh. Ωστόσο αυτή η πτώση ενδέχεται να σταματήσει το 2022, λόγω της αύξησης των τιμών των πρώτων υλών.

Η Stellantis θα επενδύσει 30 δισ. ευρώ για την ανάπτυξη ηλεκτρικών αυτοκινήτων έως το 2025, με την VW να λέει πως θα επενδύσει 30 δισ. ευρώ για να κατασκευάσει, μέχρι το τέλος της δεκαετίας, έξι νέα εργοστάσια παραγωγής μπαταριών στην Ευρώπη.