Την νέα του στρατηγική έως το 2030 παρουσίασε το VW Group, η οποία ονομάζεται “New Auto” και έχει ως στόχο την μετατροπή του ομίλου με μια εταιρία κινητικότητας που θα βασίζεται στο λογισμικό και θα δίνει έμφαση στην αξία των μαρκών και στις νέες τεχνολογικές πλατφόρμες που θα παρέχουν συνέργειες, που θα οδηγήσουν σε αύξηση των κερδών.

1Στόχος να ξεπεράσει την Tesla

Έως το 2030 το VW Group αναμένει οι μισές από τις παγκόσμιες πωλήσεις της να αποτελούνται από αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα. Έως το 2040 το VW Group θέλει σχεδόν το 100% των πωλήσεών του να αποτελείται από αυτοκίνητα μηδενικών εκπομπών, ενώ έως το 2050 ο όμιλος θα έχει γίνει κλιματικά ουδέτερος στο σύνολο των δραστηριοτήτων και των προϊόντων του.

Στόχος της Volkswagen έως το 2025 είναι να ξεπεράσει την Tesla σε πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων και να γίνει αυτή η μεγαλύτερη εταιρία από πλευράς πωλήσεων ηλεκτρικών μοντέλων του κόσμου.

Ο Herbert Diess, CEO της VW δήλωσε μεταξύ άλλων:

Έχουμε θέσει στρατηγικούς στόχους για να γίνουμε ο ηγέτης της παγκόσμιας αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων – και είμαστε σε καλό δρόμο. Τώρα θέτουμε τους παραμέτρους για να το πετύχουμε.

2150 δισ. ευρώ επενδύσεις

Η VW θα επενδύσει 150 δισ. ευρώ έως το 2025 σε τομείς όμως οι μπαταρίες και το software. Μέχρι το 2030 ο γερμανικός κολοσσός θα κατασκευάσει 6 εργοστάσια παραγωγής μπαταριών στην Ευρώπη. Έως το 2030 το VW Group θέλει να μειώσει το αποτύπωμα άνθρακα κάθε αυτοκινήτου του κατά 30% στον κύκλο ζωής του, σε σχέση με τα επίπεδα του 2018.

Το VW Group προβλέπει πως η αγορά των αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης θα μειωθεί περισσότερο από 20% μέχρι το 2030, με τον κύκλο εργασιών της εταιρίας τότε να εκτιμάται στα 1,2 τρισ. ευρώ. Τα έσοδα από τον τομέα του λογισμικού, θα οδηγήσουν στον υπερδιπλασιασμό της συνολικής αγοράς στον τομέα της κινητικότητας, και από περίπου 2 τρισ. ευρώ που είναι σήμερα θα φτάσουν τα 5 τρισ. ευρώ. Η ατομική κινητικότητα, με βάση τα αυτοκίνητα, αναμένεται να αντιπροσωπεύει το 85% της αγοράς και της επιχείρησης της Volkswagen.

Όπως είπε ο Diess:

Τα έσοδα της βιομηχανίας θα διπλασιαστούν σε σύγκριση με σήμερα. Η αγορά αυτοκινήτων προβλέπεται να φτάσει τα 5 τρισεκατομμύρια ευρώ μέχρι το 2030. Είναι δέκα φορές περισσότερο από την αγορά smartphone. Αυτό εξηγεί γιατί οι μεγάλοι παίκτες της τεχνολογίας θέλουν να μπουν στη βιομηχανία μας.

Η VW δεσμεύτηκε να μειώσει το κόστος των υλικών κατά 7% και θα βελτιστοποιήσει τις δραστηριότητές στα οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης διαθέτοντας όλο και λιγότερα μοντέλα και εκδόσεις τέτοιων αυτοκινήτων.

Τα χρήματα που απαιτούνται για τις επενδύσεις θα αντληθούν από τα κέρδη που παράγει το υφιστάμενο μοντέλο πώλησης αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Το VW Group εκτιμά πως σε βάθος 3ετίας, τα περιθώρια κέρδους μεταξύ ηλεκτρικών αυτοκινήτων και αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης θα είναι ίδια, λόγω της επιβολής φορολογικών αντικινήτρων, αλλά και των αυστηρότερων προστίμων που θα φέρει το νέο πρότυπο εκπομπών Euro 7. Έως το 2025, θέλει να αυξήσει το περιθώριο κέρδους από το 7-8% στο 8-9%.

3Μόνο σε μια πλατφόρμα τα μελλοντικά ηλεκτρικά μοντέλα του VW Group

Το VW Group έκανε γνωστό πως μέχρι τα μέσα της δεκαετίας οι δύο πλατφόρμες, MEB (Modular Electric Drive Toolkit) και PPE (Premium Platform Electric), πάνω στις οποίες σήμερα κατασκευάζονται τα ηλεκτρικά μοντέλα των εταιριών του, θα αντικατασταθούν από μια νέα αρθρωτή ευέλικτη πλατφόρμα, την Scalable Systems Platform (SSP), που θα μειώσει την πολυπλοκότητα.

4

Πάνω στην SSP πλατφόρμα θα κατασκευάζονται όλα τα μελλοντικά ηλεκτρικά, πλήρως ψηφιακά μοντέλα του VW Group, με την εταιρία να στοχεύει να κατασκευάσει περισσότερα από 40 εκατ. αυτοκίνητα πάνω στη συγκεκριμένη πλατφόρμα. Για φέτος το VW Group στοχεύει στο να παραδώσει περισσότερα από 1 εκατομμύριο αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Το VW Group θα επενδύσει περίπου 800 εκατ. ευρώ για την δημιουργία μιας νέας εγκατάστασης έρευνας και ανάπτυξης, εκεί όπου θα σχεδιαστεί ο πυρήνας και οι ενότητες της SSP πλατφόρμας.

5Το μέλλον είναι το software

Το λογισμικό θα επιτρέψει την απρόσκοπτη ενσωμάτωση της στρατηγικής New Auto στην ψηφιακή ζωή των πελατών της εταιρίας και θα προσφέρει ακόμη υψηλότερες οικονομίες κλίμακας. Η CARIAD, η εταιρεία λογισμικού οχημάτων του VW Group, φιλοδοξεί να αναπτύξει μια νέα ψηφιακή πλατφόρμα λογισμικού έως το 2025, που θα χρησιμοποιείται από όλα τα αυτοκίνητα του ομίλου.

Επί του παρόντος, η CARIAD εργάζεται σε τρεις πλατφόρμες λογισμικού. Η πρώτη είναι η E3 1.1 που επιτρέπει αναβαθμίσεις και over-the-air ενημερώσεις στα αυτοκίνητα που βασίζονται στην MEB πλατφόρμα (VW ID.3, VW ID.4, Skoda Enyaq, Cupra Born).

6

Το 2023, η CARIAD θα διαθέτει την premium πλατφόρμα λογισμικού 1.2 (E3 1.2) για τα μοντέλα της Audi και της Porsche που θα επιτρέψει μια ποικιλία λειτουργιών, συμπεριλαμβανομένου ενός νέου ενοποιημένου συστήματος ψυχαγωγίας και over-the-air ενημερώσεων.

Το 2025 η CARIAD σχεδιάζει να κυκλοφορήσει μια νέα ενοποιημένη, επεκτάσιμη πλατφόρμα λογισμικού, την E3 2.0, που θα περιλαμβάνει ένα ενοποιημένο λειτουργικό σύστημα για οχήματα από όλες τις μάρκες του ομίλου. Επιπλέον θα υποστηρίζει αυτόνομη τεχνολογία επιπέδου 4.

Το λογισμικό παίζει καθοριστικό ρόλο στη μετατροπή μας από μια εταιρεία κατασκευής αυτοκινήτων σε μια ολοκληρωμένη μονάδα κινητικότητας. Μέχρι το 2030, το λογισμικό, με βάση την αυτοματοποιημένη οδήγηση, μπορεί να γίνει μια σημαντική πηγή εισοδήματος στη βιομηχανία μας,

δήλωσε ο Dirk Hilgenberg, CEO της CARIAD. Έως το 2030, έως και 40 εκατομμύρια αυτοκίνητα όλων των μαρκών του VW Group θα λειτουργούν στις πλατφόρμες λογισμικού του ομίλου.

7Μπαταρίες και φόρτιση

Ο όμιλος Volkswagen σχεδιάζει να δημιουργήσει μια ελεγχόμενη αλυσίδα εφοδιασμού μπαταριών, δημιουργώντας νέες συνεργασίες και αντιμετωπίζοντας όλες τις πτυχές, από την πρώτη ύλη έως την ανακύκλωση.

Προκειμένου να επιτύχει τον στόχο του, το Volkswagen Group θέλει να μειώσει την πολυπλοκότητα και έτσι θα εισάγει μια ενιαία μορφή κυψέλης μπαταρίας με έως και 50% μειωμένο κόστους που θα τοποθετηθεί στο 80% των αυτοκινήτων του έως το 2030.

Μέχρι τότε θα κατασκευάσει 6 εργοστάσια παραγωγής μπαταριών που θα έχουν συνολική ετήσια παραγωγική ικανότητα 240 GWh που θα βοηθήσουν στη διασφάλιση παροχής μπαταριών για την παραγωγή των ηλεκτρικών αυτοκινήτων του ομίλου.

8

Το ένα από τα 6 εργοστάσια κατασκευάζεται την περίοδο αυτή στη πόλη Skelleftea της Σουηδίας, μαζί με την Northvolt. Θα λειτουργήσει το 2023.

Το δεύτερο εργοστάσιο θα κατασκευαστεί στο Salzgitter της Γερμανίας σε συνεργασία με την κινέζικη Gotion High-Tech και θα ξεκινήσει την λειτουργία του από το 2025. Το τρίτο εργοστάσιο θα κατασκευαστεί στην Ισπανία και θα έχει ετήσια παραγωγική ικανότητα 40 GWh.

Ο όμιλος Volkswagen σκοπεύει επίσης να προσφέρει στους πελάτες του ένα ολόκληρο οικοσύστημα φόρτισης και ενέργειας. Θα συνεργαστεί με εταιρίες όπως η BP, η Iberdrola και η Enel και θέλει να δημιουργήσει 18.000 σημεία ταχυφόρτισης στην Ευρώπη, 17.000 στη Κίνα και 10.000 σε ΗΠΑ και Καναδά.

9Αυτόνομη οδήγηση

Μέχρι το 2030 το VW Group θα έχει δημιουργήσει στόλους μεταφοράς με αυτόνομα αυτοκίνητα. Η πρώτη αυτόνομη υπηρεσία κινητικότητας στην Ευρώπη θα λειτουργήσει το 2025, ενώ θα ακολουθήσουν αντίστοιχες υπηρεσίες στις ΗΠΑ και στον υπόλοιπο κόσμο. Έως το 2030, ο τζίρος των υπηρεσιών αυτών στις 5 μεγαλύτερες αγορές της Ευρώπης αναμένεται να ανέλθει στα 70 δισ. δολάρια.