Ο Max Verstappen πήρε ποινή 10 δευτερολέπτων, επειδή προκάλεσε σύγκρουση στη στροφή 27 με τον Lewis Hamilton στο Gran Prix της Σαουδικής Αραβίας, συν δύο βαθμούς ποινής στη super license του.

Στην δεύτερη επανεκκίνηση, ο Ολλανδός έκανε μια καταπληκτική εκκίνηση και προσπέρασε τους Hamilton και Ocon από την εσωτερική στο πρώτο σικέιν. Ο Hamilton έπεσε τρίτος, πίσω από τον Ocon, αν και προσπέρασε τον οδηγό της Alpine έναν γύρο αργότερα. Ακολούθησαν τρεις περίοδοι εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας από τον 28ο έως τον 36ο γύρο, με τον Hamilton να κυνηγά να “μπει” στο DRS του Verstappen.

Ο οδηγός της Mercedes επιχείρησε ένα προσπέρασμα στον 36 γύρο στην ευθεία εκκίνησης/τερματισμού, αλλά ο Ολλανδός φρέναρε πολύ αργά, βγάζοντας και τους δύο οδηγούς εκτός πίστας στη στροφή 2, αλλά διατηρώντας το προβάδισμα. Του δόθηκε η εντολή να δώσει πίσω την πρώτη θέση στον Hamilton κασι στον 37ο γύρο ο οδηγός της Red Bull επιβράδυνε σημαντικά και ο Hamilton για αδιευκρίνιστο λόγο πιάστηκε απροετοίμαστος, και έπεσε στο πίσω μέρος του αντιπάλου του, προκαλώντας ζημιά στο δεξιά μέρος της εμπρός αεροτομής του.

Εν τέλει, ο οδηγός της Mercedes προσπέρασε τον οδηγό της Red Bull στον 42ο γύρο, με τους αγωνοδίκες να του δίνουν ποινή πέντε δευτερολέπτων για τη προηγούμενη παράβαση. Μετά το προσπέρασμα, ο Ολλανδός -που είχε τη μεσαία γόμα των ελαστικών- έχανε συνεχώς ρυθμό και τελικά τερμάτισε σχεδόν 12 δευτ. πίσω από τον νικητή.

Η ανακοίνωση των αγωνοδικών αναφέρει:

Στη στροφή 21, δόθηκε η οδηγία στο Verstappen να δώσει πίσω τη θέση του στον Hamilton, με την ομάδα του να λέει να το κάνει “στρατηγικά”. Ο Verstappen επιβράδυνε σημαντικά στη στροφή 26. Ωστόσο, ήταν προφανές ότι κανένας οδηγός δεν ήθελε να πάρει το προβάδισμα πριν από τη γραμμή ανίχνευσης DRS 3.

Ο Verstappen δήλωσε ότι αναρωτήθηκε γιατί ο Hamilton δεν τον είχε προσπεράσει, με τον Hamilton να δηλώνει ότι δεν γνώριζε σε εκείνο το στάδιο ότι ο Verstappen θα του έδινε τη θέση πίσω και δεν γνώριζε τον λόγο που ο Verstappen επιβράδυνε.

Αποφασίζοντας να τιμωρήσουν το Verstappen, το βασικό σημείο για τους αγωνοδίκες ήταν ότι ο Verstappen στη συνέχεια φρέναρε ξαφνικά (69 bar) και σημαντικά, με αποτέλεσμα επιβράδυνση 2,4 g.

Αν και αποδεχόμαστε ότι ο Hamilton θα μπορούσε να είχε προσπεράσει τον Verstappen όταν εκείνος επιβράδυνε για πρώτη φορά, καταλαβαίνουμε γιατί αυτός (και ο Verstappen) δεν ήθελε να είναι ο πρώτος που θα διασχίσει τη [γραμμή] DRS. Το ξαφνικό φρενάρισμα από τον Verstappen προσδιορίστηκε από τους αγωνοδίκες ως ακανόνιστο και ως εκ τούτου επιβάλλεται η κύρια αιτία για πρόκληση σύγκρουσης και ως εκ τούτου η τυπική ποινή των 10 δευτερολέπτων για αυτό το είδος περιστατικού.