Στις αρχές του μήνα, η Suzuki παρουσίασε τη νέα γενιά του Alto στην Ιαπωνία, και τώρα έρχεται η σειρά της Mazda να δώσει στη δημοσιότητα τις πρώτες φωτογραφίες του δικού της μοντέλου.

Ο λόγος για το Carol, το οποίο πρακτικά αποτελεί μια rebadged έκδοση του Alto. To Carol παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1962 και ήταν το πρώτο αυτοκίνητο πόλης της Mazda, ενώ από το 1980 μέχρι και σήμερα παράγεται από τη Suzuki.

Το νέο Carol δεν διαθέτει την Kodo σχεδιαστική γλώσσα της Mazda, με το ιαπωνικό kei car να ξεκινά τις πωλήσεις του στην Ιαπωνία από τις 30 του Γενάρη, με τις τιμές του να κυμαίνονται από ¥998.800 (€7.715) μέχρι ¥1.303.500 (€10.070). Όταν παρουσιάστηκε η προηγούμενη γενιά του Carol, πριν ακριβώς επτά χρόνια, η τιμή του ξεκινούσε στην Ιαπωνία από τα ¥847.800 (€5.765).

Το Carol φέρει το σχεδιασμό του Alto, το οποίο διατηρεί την χαρακτηριστική σιλουέτα δύο όγκων, αλλά το αμάξωμα είναι πλήρως επανασχεδιασμένο. Στο μπροστινό μέρος, υπάρχει ένας σμιλεμένος προφυλακτήρας και πιο στρογγυλεμένα, τραπεζοειδή φωτιστικά σώματα, που του δίνουν μια λιγότερο επιθετική εμφάνιση, σε σύγκριση με τον προκάτοχό του που αποκαλύφθηκε το 2014.

Ωστόσο, το σχήμα του νέου μοντέλου είναι πιο “κουτένιο” χάρη στο πιο όρθιο παρμπρίζ και την επίπεδη γραμμή της οροφής, ενώ το προφίλ και το πίσω άκρο υιοθετούν μια πιο συμβατική εμφάνιση αυτοκινήτου πόλης. Τα πίσω φώτα βρίσκονται πιο ψηλά σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, και είναι τοποθετημένα σε όρθια θέση, στα πλαϊνά της πόρτας του χώρου αποσκευών. Το μήκος του Carol αγγίζει τα 3.395 χλστ., το πλάτος τα 1.475 χλστ., και το ύψος τα 1.525 χλστ. (+50 χλστ. σε σχέση με την προηγούμενη γενιά).

Στο εσωτερικό, συναντάμε την ίδια διάταξη με την προηγούμενη γενιά, αλλά το ταμπλό είναι επανασχεδιασμένο, καθώς στο κέντρο του φιλοξενείται η οθόνη του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας. Νέος είναι και ο πίνακας οργάνων, το τιμόνι και οι πρόσθετοι αποθηκευτικοί χώροι στην καμπίνα, η οποία μπορεί να φιλοξενήσει έως τέσσερα άτομα.

Μια μεγάλη νέα προσθήκη για την νέα γενιά του Carol είναι τα συστήματα ενεργής υποβοηθήσεις του οδηγού, στο πλαίσιο του Suzuki Safety Support. Αυτά, περιλαμβάνουν προειδοποίηση αναχώρησης από τη λωρίδα κυκλοφορίας, υποβοήθηση μεγάλης σκάλας και αυτόνομο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης (AEB) με ανίχνευση πεζών, καθώς και αποφυγή εμπρός σύγκρουσης.

Μηχανικά, το Mazda Carol κινείται από έναν τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα 660 κ.εκ., η απόδοση του οποίου αγγίζει τα 49 άλογα, με την κίνηση να μεταφέρεται είτε στον εμπρός άξονα, είτε σε όλους μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων (CVT). Ωστόσο, υπάρχει η επιλογή ο παραπάνω κινητήρας να συνδυάζεται με ένα ήπιο υβριδικό σύστημα μετάδοσης κίνησης, με μια ενσωματωμένη γεννήτρια εκκίνησης (ISG) και μια μικρή μπαταρία ιόντων λιθίου.

Η γεννήτρια είναι ισχύος 2,6 ίππων, με την απόδοση του συνόλου στην υβριδική έκδοση να μην αλλάζει. Ωστόσο, η κατανάλωση του ανακοινώνεται στα μόλις 3,6 λίτρα/100 χλμ.