Αυτό δεν είναι ένα συνηθισμένο Nissan Skyline GT-R (R34), καθώς φέρει το λογότυπο Clubman Race Spec (CRS) της Nismo, ή αλλιώς είναι η πιο διάσημη παραλλαγή του Skyline GT-R (R34), εκτός της Z-Tune έκδοσης του.

Λαμβάνοντας υπόψη τις τιμές του Skyline GT-R (R34) σε καλή κατάσταση αυτές τις μέρες, δεν θα πρέπει να θεωρείται εξωπραγματικό που το συγκεκριμένο CRS με μόλις 25 χλμ. στο οδόμετρο πωλείται στο Hong Kong για 4.880.000 δολάρια, που μεταφράζεται σε €551.530 με τη σημερινή ισοτιμία.

1

Και το ερώτημα που προκύπτει είναι τι εστί Clubman Race Spec. Ενώ η παραγωγή του Skyline GT-R (R34) Nismo Z-Tune περιορίστηκε στα μόλις 20 αυτοκίνητα, η έκδοση Clubman Race Spec είναι μια μετατροπή/μετασκευή σχεδιασμένη από το εργοστάσιο Omori Nismo στη Yokohama της Ιαπωνίας, προσαρμοσμένη ειδικά στις απαιτήσεις του κάθε μεμονωμένου ιδιοκτήτη.

Στον κατάλογο της Nismo υπάρχει ένα πλήρες μενού ανταλλακτικών, συμπεριλαμβανομένου μερικών που φέρει το Z-Tune. Ωστόσο, δεν χρειάζεται να τοποθετηθούν όλα τα ανταλλακτικά για να αποκτήσει το Skyline GT-R (R34) την επίσημη πιστοποίηση CRS. Τι απαιτείται; Υπομονή και πολύ βαθιές τσέπες, καθώς χρειάζεται τουλάχιστον 10 με 16 μήνες για την έναρξη του project από την στιγμή που το αποφασίσεις, και τουλάχιστον ένας χρόνος για την ολοκλήρωση των μετατροπών στο όχημα.

2

Και όλα αυτά, έχοντας φυσικά σαν δεδομένο ότι έχεις στην κατοχή σου ένα κατάλληλο αυτοκίνητο, όπου στην συγκεκριμένη περίσταση είναι ένα μπλε Nissan Skyline R34 V-Spec II Nur, με ένα τέτοιο να πωλείται πρόσφατα για €380.000.

Το Nissan Skyline R34 GT-R Nismo Clubman Race Spec μπορεί να θεωρηθεί ως ένα επίσημο restomod. Αλλά είναι κάτι περισσότερο από μια απλή ανανέωση του αυτοκινήτου, με τα μέρη που φέρει ένα CRS να μεταμορφώνουν το GT-R, και στο link της πηγής μπορείς να δεις το κόστος των αναβαθμίσεων της CRS έκδοσης. Οι εργασίες της αναβάθμισης γίνονται στο εργοστάσιο Omori και συνήθως απαιτεί την πλήρη απογύμνωση του αυτοκινήτου, ώστε να ενισχυθεί το πλαίσιο του.

3

Έπειτα, κατά τη διαδικασία μετατροπής αναβαθμίζεται ο κινητήρας, το σύστημα μετάδοσης, η ανάρτηση, τα φρένα, το εξωτερικό και το εσωτερικό. Κάτω από το αεριζόμενο carbon καπό της Nismo Z-Tune υπάρχει ο R2 κινητήρας, και έχει ως βάση το GT500 RRR μπλοκ, με το τελευταίο να θεωρείται ένας πραγματικός μονόκερος στον κόσμο του GT-R.

Παρόλο που λέει “RB26”, στην πραγματικότητα ο κινητήρας είναι υπερκυβισμένος στα 2,8 λίτρα και πιστεύεται ότι παράγει περισσότερη ισχύ από οποιονδήποτε άλλον που έχει τοποθετήσει ποτέ η Nismo. Μεταξύ άλλων, διαθέτει νέους εκκεντροφόρους, σφυρήλατο στρόφαλο και σφυρήλατα πιστόνια, μεγάλο turbo της IHI, νέα εξάτμιση και νέα εισαγωγή αέρα.

4

Κάνοντας μια μικρή αναδρομή, η Nissan κατά την διάρκεια ζωής του “αυθεντικού” Skyline, του R34, έβγαλε αρκετές ειδικές εκδόσεις, για να δείξει τις ικανότητες του μοντέλου. Η πιο ειδική που έχει βγάλει μέχρι σήμερα είναι η Nissan Skyline R34 GT-R Z-Tune, ώστε να εορταστούν τα 20στα γενέθλια της Nismo.

Επειδή όμως, η παραγωγή του R34 είχε ήδη σταματήσει, η Nismo αναγκάστηκε να ψάξει 20 καλοδιατηρημένα μεταχειρισμένα R34 GT-R V-Spec για να τα μετατρέψει σε Z-Tune. Αυτά έπρεπε να είχαν διανύσει λιγότερα από 30.000 χλμ, και να μην έχουν καμία βελτίωση τόσο στο σώμα όσο και μηχανικά.

Η Nismo βρήκε 12 τέτοια αυτοκίνητα, με τα υπόλοιπα οκτώ να δωρίζονται από τους ιδιοκτήτες τους, ώστε η Nismo να τους τα μετατρέψει σε Z-Tune. Όλα τα αυτοκίνητα ήταν βαμμένα στο ασημί χρώμα Z-Tune Silver με τον 2,8-λίτρων κινητήρα να παράγει 500 άλογα με 540 Nm ροπής, επιτρέποντας του να κάνει τα 0-100 χλμ/ώρα σε 3,8 δευτ, το 400αρι σε 10,06 δευτερόλεπτα, ενώ έχει τελική ταχύτητα 327 χλμ/ώρα.

5

Ένα στάδιο πιο κάτω ήταν η έκδοση V-Spec II Nur R-Tune, όπου V-Spec βάλε Victory Specification, με τη συγκεκριμένη να παράχθηκε σε 25 με 30 μονάδες. Η ιστορία της έκδοσης ξεκινάει τον Νοέμβριο του 2001, όταν οι Ιάπωνες έβγαλαν στην παραγωγή το V-Spec II Nur, περιορισμένο σε 718 κομμάτια, για να ακολουθήσει η M-Spec Nur, που ήταν το παραπάνω αυτοκίνητο με μεγαλύτερη ευχρηστία στον δρόμο, που παράχθηκε σε 285 μονάδες.

Η R-Tune έκδοση του V-Spec II Nur απευθυνόταν σε όσους ήθελαν να βελτιώσουν εργοστασιακά το αυτοκίνητο τους, με τη Nismo να προσφέρει το R-Tune πακέτο για περίπου €35.000. Οι αλλαγές εντοπίζονται στον κινητήρα, όπου ο RB26 πλέον αποδίδει 450 άλογα, με την κίνηση να μεταφέρεται σε όλους τους τροχούς μέσω ενός 6-τάχυτου χειροκίνητου κιβωτίου. Τα 0-100 χλμ/ώρα τα κάνει σε 4 δευτερόλεπτα.