Χρόνο με τον χρόνο αυξάνεται το ποσοστό των νέων ηλεκτρικών αυτοκινήτων που πωλούνται στη Νορβηγία, με την νορβηγική κυβέρνηση να έχει θέσει ως στόχο το 2025 όλα τα καινούρια οχήματα που θα πωλούνται εντός της επικράτειας να είναι ηλεκτρικά, υδρογόνου ή plug-in hybrids χαμηλών εκπομπών. Και φαίνεται ότι θα τα καταφέρει.
Κατά το 2021, το 65% των νέων αυτοκινήτων που πουλήθηκαν στη χώρα ήταν αμιγώς ηλεκτρικά. Το ποσοστό αυτό αποτελεί παγκόσμιο ρεκόρ, κάτι που αποδεικνύει ότι οι Νορβηγοί έχουν ήδη ενστερνιστεί την ηλεκτροκίνηση. Πέρυσι το αντίστοιχο ποσοστό ήταν 54,3%, το 2019 ήταν 42,4%, το 2018 ήταν 31,2%, το 2017 το ποσοστό άγγιξε το 20,8%, ενώ το 2013 ήταν μόλις 5,5%.
Πιο συγκεκριμένα, κατά το 2021 πουλήθηκαν 176.276 νέα αυτοκίνητα, εκ των οποίων τα 113.715 ήταν αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα (BEV). Στην κορυφή των πωλήσεων βρέθηκε το Tesla Model 3 με 12.058 πωλήσεις (6,8% μερίδιο αγοράς), με την Tesla να είναι η best-seller εταιρία με 20.397 πωλήσεις (11,6% μερίδιο αγοράς). Στη δεύτερη θέση των πωλήσεων βρέθηκε το υβριδικό Toyota RAV4 (8.928 πωλήσεις) και στη τρίτη το Volkswagen ID.4 (8.645 πωλήσεις).
Η Volkswagen ήταν η εταιρία που σημείωσε τις περισσότερες πωλήσεις μετά την Tesla (16.926), με την Toyota να ακολουθεί (15.807). Οι αρχές της Νορβηγίας δήλωσαν πως οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων το 2022 θα μπορούσαν να αποτελέσουν ακόμη και το 80% του συνόλου, εφόσον οι ελλείψεις σε τσιπ δεν προκαλέσουν περαιτέρω καθυστερήσεις στη παραγωγή τους.
Παρότι η Νορβηγία είναι πετρελαιοπαραγωγός χώρα, η κυβέρνηση απαλλάσσει πλήρως τα οχήματα μηδενικών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα και άλλων βλαβερών αερίων από τους φόρους και τα τέλη που επιβάλλονται στα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Το 2021 η νορβηγική κυβέρνηση έχασε περίπου 30 δισ. ευρώ σε φορολογικά έσοδα, για να προωθήσει το σχέδιό της να τερματίσει τις πωλήσεις αυτοκινήτων με κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου έως το 2025.