Σε θετική αναθεώρηση των προβλέψεων για τα κέρδη τους προχώρησαν η Toyota και η Honda, καθώς η κρίση της έλλειψης τσιπ που επηρεάζει την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία οδηγεί τις δύο ιαπωνικές εταιρείες σε αύξηση των τιμών για την πώληση των οχημάτων τους.

Η μείωση της συνολικής παραγωγής των οχημάτων λόγω της κρίσης των τσιπ έχει οδηγήσει στην αύξηση του ποσού που δίνουν οι καταναλωτές για την αγορά αυτοκινήτων, παράλληλα με λιγότερα οφέλη από αυτά που έδιναν οι αυτοκινητοβιομηχανίες για να προσελκύσουν πελάτες.

Η Toyota αναμένει πως τα κέρδη για το σύνολο του οικονομικού έτους θα φτάσουν τα 2,8 τρισ. γιέν (24,25 δισ. δολάρια), ενώ η Honda αναμένει αύξηση κερδών για το οικονομικό έτος που λήγει στις 31 Μαρτίου κατά 21% , στα 800 δισ. γιέν.

Ανακοινώνοντας τα αποτελέσματα της, η Toyota μείωσε κατά 500.000 οχήματα τον στόχο για την παραγωγή οχημάτων, στα 8,5 εκατ. αυτοκίνητα συνολικά. Από την πλευρά της, η Honda διατήρησε σταθερό τον στόχο για παραγωγή 4,2 εκατ. οχημάτων, έναντι 4,85 εκατ. οχημάτων που προέβλεπε στην αρχή του οικονομικού έτους.

Η Toyota ανακοίνωσε λειτουργικά κέρδη 791,7 δισ. γιέν (6,9 δισ. δολάρια) για το τρίμηνο που ολοκληρώθηκε στις 31 Δεκεμβρίου, μειωμένα κατά 5,6% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πριν από ένα χρόνo, ξεπερνώντας σημαντικά τις προβλέψεις των αναλυτών που ανέμεναν τα κέρδη να ανέλθουν σε 716,8 δισ. γιέν. Την ίδια περίοδο το προηγούμενο έτος η εταιρία είχε παρουσιάσει κέρδη 838,7 δισ. γιεν. Οι τριμηνιαίες πωλήσεις υποχώρησαν κατά 5% στα 7,2 τρισεκατομμύρια γεν (63 δισεκατομμύρια δολάρια).

Η Toyota, η οποία έχει επίσης πληγεί από τις αυξήσεις στις τιμές των πρώτων υλών, αναμένει να αντισταθμίσει τον αρνητικό αντίκτυπο στα κέρδη, ωστόσο, βοηθούμενη από το ασθενέστερο γιεν και τις προσπάθειες μείωσης του κόστους.

Η Toyota αναγνώρισε πως η έλλειψη τσιπ μπορεί να συνεχιστεί και το επόμενο οικονομικό έτος. Η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία του κόσμου από πλευράς πωλήσεων, πούλησε 2,5 εκατομμύρια οχήματα σε όλο τον κόσμο κατά τη διάρκεια του τρίτου οικονομικού τριμήνου, από 2,8 εκατομμύρια οχήματα την ίδια περίοδο πριν από ένα χρόνο.

Μείωσε τις προβλέψεις της για τις πωλήσεις του οικονομικού έτους σε 8,25 εκατομμύρια οχήματα από 8,55 εκατομμύρια οχήματα που ήταν νωρίτερα. Προβλέπει πως οι ετήσιες πωλήσεις της θα ανέλθουν στα 29,5 δισεκατομμύρια γιεν (255 δισεκατομμύρια δολάρια), χαμηλότερες από την προηγούμενη πρόβλεψή της για 30 τρισ. ​​γιεν. Η εταιρεία είχε προειδοποιήσει τον Ιανουάριο ότι θα χάσει τους στόχους παραγωγής.

Οι παγκόσμιες πωλήσεις της Toyota, μαζί με αυτές των θυγατρικών της Daihatsu και Hino, αυξήθηκαν 8% σε περίπου 7,8 εκατομμύρια μονάδες για την περίοδο Απριλίου-Δεκεμβρίου.

Η Toyota αναμένει λιανικές πωλήσεις 10,29 εκατομμυρίων οχημάτων για το οικονομικό έτος, από 9,9 εκατομμύρια οχήματα το προηγούμενο οικονομικό έτος.

H Honda ανακοίνωσε λειτουργικά κέρδη 229 δισ. γιέν (1,98 δισ. δολάρια), έναντι εκτίμησης των αναλυτών για λειτουργικά κέρδη στα 166,2 δισ. γιέν. Η εταιρία αναβάθμισε τις εκτιμήσεις για τα κέρδη του έτους στα 800 δισ. γιεν από τα 660 δισ. γιεν.

Η Nissan, 3η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ιαπωνίας, ανακοίνωσε λειτουργικά κέρδη 52,2 δισ. γιέν, με την εταιρεία να αναφέρει πως η μείωση στα κίνητρα πληρωμών απέδωσε περισσότερα κέρδη από τις πωλήσεις λιγότερων αυτοκινήτων.