Στην αγορά της Αμερικής, η μέση προμήθεια των αντιπροσώπων (dealer markup) για την πώληση ενός αυτοκίνητο τυπικά καθορίζεται από την τοπική τιμολόγηση και ζήτηση.
Σε κανονικές συνθήκες, τα αυτοκίνητα μπορούν να αγοραστούν στην τιμή που ανακοινώνει ο κατασκευαστής ή και λιγότερο, όταν υπάρχουν κίνητρα από τον κατασκευαστή. Ωστόσο, μπορεί να συναντήσεις περιπτώσεις στις οποίες η περιορισμένη διαθεσιμότητα μπορεί να αυξήσει κατά πολύ την τελική τιμή.
Το 2021 και το 2022, η παγκόσμια έλλειψη σε chip έχει ως αποτέλεσμα οι περισσότεροι καταναλωτές στην Αμερική να πληρώνουν σημαντικές προσαυξήσεις. Σύμφωνα με στοιχεία από το Edmunds, το 82% των αγοραστών νέων αυτοκινήτων πλήρωσαν τον Ιανουάριο κατά μέσο όρο περίπου 900 δολάρια πάνω από την τιμή του κατασκευαστή, αν και αυτό διαφέρει ανάλογα με τη μάρκα και το μοντέλο.
Το “καπέλο” του αντιπροσώπου δεν πρέπει να συγχέεται με το μέσο κέρδος του ανά όχημα. Τα περισσότερα καινούργια αυτοκίνητα έχουν τιμή τιμολογίου του αντιπροσώπου και τελική τιμή, με το περιθώριο μεταξύ αυτών των τιμών να βοηθά στον προσδιορισμό του πόσα “βγάζει” ένας αντιπρόσωπος από ένα αυτοκίνητο.
Ένας αντιπρόσωπος της Honda στην Αριζόνα θέλει να εκμεταλλευτεί την μεγάλη ζήτηση του νέου Civic Si και την περιορισμένη διαθεσιμότητα του μοντέλου, και έχει βάλει ένα αδιανόητο “καπέλο” στην τιμή του. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με την Honda, η τιμή του Civic Si είναι στα 28.315 δολάρια, αλλά η αντιπροσωπεία Showcase Honda στην πόλη του Phoenix έχει βάλει “καπέλο” τρεις φορές την τιμή του (84.945 δολάρια).
Αυτό σημαίνει ότι η τελική τιμή, μαζί με τους φόρους, αγγίζει τα 126.533,98 δολάρια, που μεταφράζεται σε €115.075.
Δες ακόμα
Το νέο Civic Si βγάζει στο δυναμόμετρο περισσότερα άλογα απ’οσα ανακοινώνει η Honda