Η Hondata, ο αμερικάνικος βελτιωτικός οίκος των μοντέλων της Honda και της Acura, μόλις παρέλαβε ένα ολοκαίνουριο Civic Si (11ης γενιάς), και πριν ξεκινήσει να το “πειράζει” θέλησε να δει την πραγματική απόδοση του 1.500άρη κινητήρα, ώστε να έχει ένα μέτρο σύγκρισης.

Το νέο Civic Si είναι διαθέσιμο αποκλειστικά στην αγορά της Αμερικής και, μηχανικά, κάτω από το καπό του υπάρχει ο γνωστός 1.500αρης VTEC turbo κινητήρας, απόδοσης 202 ίππων και 260 Nm ροπής. Αυτός συνδυάζεται με ένα νέο 6-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο, με τον λεβιέ του να έχει 10% κοντύτερες διαδρομές.

Η ιπποδύναμη του συνόλου είναι κατά 3 άλογα μικρότερη σε σχέση με την απερχόμενη γενιά, αλλά -σύμφωνα με την ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία- η υστέρηση στη μέγιστη ισχύ, αναπληρώνεται με καλύτερη απόδοση της ροπής. Αυτή έρχεται σε 300 σ.α.λ. πιο χαμηλά από ό, τι στο παρελθόν, κάτι που η Honda αναφέρει ότι επιτρέπει στο αυτοκίνητο για καλύτερες εκκινήσεις από στάση.

Επιπλέον, στις υψηλές στροφές, ο κινητήρας διατηρεί για περισσότερη διάρκεια την μέγιστη ισχύ, και πιο συγκεκριμένα από τις 6.000 σ.α.λ. έως την επέμβαση του περιοριστή στροφών στις 6.500 σ.α.λ., δίνοντάς έτσι ένα μεγαλύτερο εύρος στροφών. Ο κινητήρας έχει επίσης πιο γρήγορη απόκριση χάρη στο νέο σφόνδυλο που ζυγίζει 26% λιγότερο από αυτόν στο προηγούμενο Civic Si.

Στο δυναμόμετρο της Hondata, η απόδοση του συνόλου μετρήθηκε στα 222 άλογα με 316,43 Nm ροπής.