Στο φετινό πρωτάθλημα της Formula 1, οι υπηρεσίες του αυτοκινήτου ασφαλείας μοιράζονται μεταξύ της Mercedes-AMG GT Black Series και της Aston Martin Vantage, με το βρετανικό αυτοκίνητο να χρησιμοποιείται 12 φορές φέτος, και το γερμανικό στους υπόλοιπους 11 αγώνες.

Το περασμένο Σαββατοκύριακο, στο GP της Αυστραλίας, το αυτοκίνητο ασφαλείας βγήκε μια φορά στην πίστα, και ήταν η Vantage. Αρκετοί οδηγοί παραπονέθηκαν για την ταχύτητα με την οποία κινούταν το αυτοκίνητο και στη συνέντευξη τύπου ο George Russell ανέφερε ότι το supercar της Mercedes είναι περίπου 5 δευτ. πιο γρήγορο σε σχέση με το αντίστοιχο της Aston Martin.

Σε εκείνο το σημείο, ο Leclerc είπε χαριτολογώντας ότι αν το αυτοκίνητο ασφαλείας ήταν μια Ferrari, αυτό θα γυρνούσε ακόμα πιο γρήγορα. Επιπλέον, ο Μονεγάσκος είπε ότι δεν παραπονέθηκε για την ταχύτητα του αυτοκινήτου ασφαλείας, καθώς έβλεπε ότι ο οδηγός του γλιστρούσε στις στροφές.

Σήμερα, η FIA -πιθανότατα με παρότρυνση της Aston Martin- έβγαλε μια ανακοίνωση για το αυτοκίνητο ασφαλείας, αναφέροντας:

Υπό το φως των πρόσφατων σχολίων σχετικά με τον ρυθμό του αυτοκινήτου ασφαλείας της Formula 1, η FIA θα ήθελε να επαναλάβει ότι η κύρια λειτουργία του αυτοκινήτου ασφαλείας δεν είναι φυσικά η απόλυτη ταχύτητα, αλλά η ασφάλεια των οδηγών, των κριτών και των αξιωματούχων.

Οι διαδικασίες του αυτοκινήτου ασφαλείας λαμβάνουν υπόψη πολλές παραμέτρους, ανάλογα με την φύση συμβάντος, συμπεριλαμβανομένης της απαίτησης να “μαζέψει” το grid, να μετακινήσει ένα μονοθέσιο ή συντρίμμια του από την πίστα με ασφαλή τρόπο, και να προσαρμόζει τον ρυθμό ανάλογα με τις δραστηριότητες ανάκτησης που μπορεί να συνεχίζονται σε διαφορετικό σημείο της πίστας.

Η ταχύτητα του αυτοκινήτου ασφαλείας επομένως γενικά υπαγορεύεται από τον αλυτάρχη και δεν περιορίζεται από τις δυνατότητες των αυτοκινήτων ασφαλείας, τα οποία είναι ειδικά οχήματα υψηλών επιδόσεων που έχουν κατασκευαστεί από δύο κορυφαίους κατασκευαστές στον κόσμο, εξοπλισμένα για να αντιμετωπίζουν μεταβαλλόμενες συνθήκες στην πίστα και οδηγούνται από έναν εξαιρετικά έμπειρο και ικανό οδηγό και συνοδηγό.

Ο αντίκτυπος της ταχύτητας του αυτοκινήτου ασφαλείας στην απόδοση των μονοθέσιων που ακολουθούν είναι δευτερεύουσας σημασίας, καθώς ο αντίκτυπος είναι ίσος μεταξύ όλων των αγωνιζόμενων που, όπως συμβαίνει πάντα, είναι υπεύθυνοι για την οδήγηση με ασφαλή τρόπο ανά πάσα στιγμή, σύμφωνα με τις συνθήκες του μονοθέσιου τους και της πίστας.