Αττική Οδός: Υποβλήθηκαν 12.000 αιτήσεις, οι 3.500 απέδειξαν ότι ήταν εκεί

Σχετικά άρθρα

Τις 12.000 έφθασαν οι αιτήσεις αποζημίωσης προς την εταιρία διαχείρισης της Αττικής Οδού για εγκλωβισμό στον αυτοκινητόδρομο κατά τη χιονοθύελλα του περασμένου Ιανουαρίου. Ωστόσο, 3.529 από τους πολίτες που τη διεκδίκησαν -όσοι είχαν αρχικά εκτιμηθεί- μπόρεσαν να αποδείξουν με κάποιον τρόπο ότι όντως βρίσκονταν εντός του δρόμου τη συγκεκριμένη ημέρα και ότι όντως αποκλείστηκαν.

Στις 5 Φεβρουαρίου, η εταιρεία λειτουργίας της Αττικής Οδού, Αττικές Διαδρομές, ξεκίνησε να δέχεται ηλεκτρονικά αιτήσεις από πολίτες για τη διεκδίκηση της αποζημίωσης των 2.000 ευρώ. Η εταιρεία χρησιμοποίησε την Deloitte ως εξωτερικό σύμβουλο για τον έλεγχο των αιτήσεων, στις οποίες οι πολίτες καλούνταν να αποδείξουν με οποιονδήποτε τρόπο ότι όντως αποκλείστηκαν στην Αττική Οδό στις 24 Ιανουαρίου.

Πιο συγκεκριμένα έπρεπε να:

  • Δηλώσουν την ώρα και ημέρα εισόδου και εξόδου του οχήματος, καταθέτοντας την απόδειξη των διοδίων (αν είχαν εισέλθει όσο ακόμη ζητούνταν η καταβολή διοδίων).
  • Δηλώσουν αν συνομίλησαν με εκπροσώπους της εταιρείας (καθώς οι κλήσεις καταγράφονται)
  • Να στείλουν έως τρεις φωτογραφίες που τράβηξαν εκείνη την ημέρα από το σημείο όπου αποκλείστηκαν.

Οι πολίτες μπορούσαν να επικαλεστούν επίσης οποιοδήποτε άλλο στοιχείο ενδεχομένως θα μπορούσε να υποστηρίξει την περίπτωσή τους. Τόσο η εταιρεία όσο και το υπουργείο Υποδομών υπολόγιζαν ότι, βάσει της εικόνας που διέθεταν, τα οχήματα που εγκλωβίστηκαν ήταν περίπου 3.500-4.000. Ωστόσο, ο αριθμός των αιτήσεων που κατατέθηκε ήταν τελικά υπερτριπλάσιος, προσεγγίζοντας τις 12.000.

Σύμφωνα με την ενημέρωση που παρείχε η εταιρεία στο υπουργείο Υποδομών, έως τις 13 Απριλίου:

  • Είχαν εγκριθεί 2.984 αιτήσεις, ενώ ακόμη 545 βρίσκονταν σε προχωρημένο στάδιο διερεύνησης, προς έγκριση. Επομένως, μέχρι στιγμής ο συνολικός αριθμός των δικαιούχων της αποζημίωσης είναι 3.529.
  • Η εταιρεία μέχρι στιγμής έχει ειδοποιήσει μέσω email 1.557 από τους 2.984 πολίτες των οποίων οι αιτήσεις εγκρίθηκαν. Σύμφωνα με την εταιρεία μέχρι στιγμής ανταποκρίθηκαν οι 1.195, ποσοστό 77%.
  • Την αποζημίωση των 2.000 ευρώ έλαβαν 480 άτομα, ενώ ακόμη 106 επρόκειτο να πληρωθούν έως το τέλος της εβδομάδας.
  • Οι υπόλοιπες 8.500 αιτήσεις υποστηρίζονται από ανεπαρκή (ή καθόλου) στοιχεία και το πιθανότερο είναι ότι θα απορριφθούν.

Πάντως, υπάρχουν αρκετά παράπονα τόσο για την ταχύτητα διεκπεραίωσης των αιτήσεων προς καταβολή αποζημίωσης και την ενημέρωση των πολιτών, όσο και για προβλήματα στη λειτουργία της πλατφόρμας.

Το δεύτερο θέμα που παραμένει σε εκκρεμότητα είναι η πληρωμή του προστίμου ύψους 2 εκατ. ευρώ που αποφασίστηκε στα τέλη Φεβρουαρίου να επιβληθεί στις δύο εταιρείες (Αττική Οδός και Αττικές Διαδρομές). Χρησιμοποιώντας για πρώτη φορά διάταξη του ν.4663/20, το υπουργείο Υποδομών αποφάσισε να επιβάλει το ανώτατο δυνατό πρόστιμο, δηλαδή 1 εκατ. ευρώ σε καθεμία, καθώς το πόρισμα της επιτροπής διερεύνησης απέδωσε σε αυτές την αποκλειστική ευθύνη για τον αποκλεισμό χιλιάδων οδηγών στον αυτοκινητόδρομο. Σύμφωνα με το υπουργείο Υποδομών, μέχρι στιγμής το πρόστιμο δεν έχει καταβληθεί.

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Η τιμή του MG Cyberster στην Αγγλία

Στο πλαίσιο της περσινής έκθεσης αυτοκινήτου στη Σαγκάη της Κίνας, η MG αποκάλυψε την έκδοση παραγωγής του Cyberster, με την εταιρία -υπό κινεζική ιδιοκτησία-...

Αποχωρεί από την Red Bull ο Adrian Newey

Ο επικεφαλής σχεδιασμού της Red Bull, Adrian Newey, πρόκειται να αποχωρήσει από την ομάδα μετά τη διαμάχη που έχει ξεσπάσει εντός της αυστριακής ομάδας...