Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει κάνει γνωστό ότι θα απαγορεύσει στις χώρες-μέλη τις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων με κινητήρες βενζίνης, πετρελαίου και υβριδικούς έως το 2035, μια απόφαση που δεν βρίσκει σύμφωνους πολλούς ειδικούς του κλάδου, τονίζοντας ότι αυτή η στρατηγική είναι πολύ επιθετική.

Μιλώντας κατά τη διάρκεια της συνόδου κορυφής Future of the Car των Financial Times, o CEO του ομίλου της Renault, Luca de Meo, επισήμανε ότι αυτή η κίνηση θα μπορούσε να έχει αρνητικό αντίκτυπο στο περιβάλλον και την κοινωνία. Ο de Meo εξήγησε ότι η πολύ γρήγορη αλλαγή σε αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα πιθανότατα δεν είναι η σωστή απάντηση για να σωθεί ο πλανήτης.

Αυτό μπορεί σε κάποιους να ακούγεται οξύμωρο, αλλά ο διευθύνων σύμβουλος της γαλλικής εταιρείας είπε ότι η διάθεση όλων των χρημάτων σε τεχνολογίες ηλεκτρικών οχημάτων θα περικόψει επενδύσεις σε κινητήρες εσωτερικής καύσης, οι οποίοι με τη σειρά τους μπορεί να γίνουν πιο ρυπογόνοι.

Ο de Meo είπε χαρακτηριστικά:

Το πρώτο πράγμα που θέλω να πω είναι ότι η Renault είναι προφανώς πολύ αφοσιωμένη στα ηλεκτρικά. Ξεκινήσαμε πολύ νωρίς και συνεχίζουμε να πιστεύουμε ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και ίσως το υδρογόνο μπορεί να είναι μια καλή λύση για ορισμένες εφαρμογές. Αλλά αν κοιτάξετε τα δεδομένα, είναι προφανές ότι οι πωλήσεις κινητήρων εσωτερικής καύσης -συμπεριλαμβανομένων των υβριδικών- δεν έχουν φτάσει ακόμη στο αποκορύφωμά τους. Υπάρχουν προκλήσεις, σε κοινωνικές, οικονομικές και οικολογικές προοπτικές που πρέπει να ληφθούν υπόψη.