Στις αρχές του χρόνου, η Briggs Automotive Company (BAC) έκανε γνωστό ότι συνεργάζεται με την Viritech για να παρουσιάσουν μια υδρογονοκίνητή (FCEV) έκδοση του Mono. Σήμερα, η μικρή βρετανική εταιρία με έδρα το Liverpool, έκανε γνωστά τα πρώτα επίσημα τεχνικά χαρακτηριστικά του e-Mono, το οποίο διατηρεί το χαμηλό βάρος του και την εντυπωσιακή απόδοση του, όπου πλέον είναι μηδενικών εκπομπών.

Η BAC αναφέρει ότι ένα αμιγώς ηλεκτρικό Mono με μπαταρία (BEV) θα ήταν 50% βαρύτερο, εξαιτίας των μπαταριών, γι’αυτό και επιλέχθηκε η λύση του υδρογόνου, προκειμένου να διατηρηθούν τα χαρακτηριστικά που έχουν λατρέψει οι ιδιοκτήτες του Mono.

Η Viritech, που αναπτύσσει τεχνολογίες συστημάτων μετάδοσης κίνησης υδρογόνου για την αυτοκινητοβιομηχανία, την αεροδιαστημική, τη ναυτιλία και τις βιομηχανίες διανομής ηλεκτρικής ενέργειας, κέρδισε το Niche Vehicle Network Feasibility Study Grant, το οποίο χρηματοδοτήθηκε από το Office for Zero Emission Vehicles (OZEV) μέσω του Niche Vehicle Network και υποστηρίχθηκε από την Innovate UK.

Η φιλοσοφία της Viritech είναι να αναπτύσσει συστήματα μετάδοσης κυψελών καυσίμου που είναι ελαφρύτερα, μικρότερα και πιο αποτελεσματικά από οτιδήποτε υπάρχει στην αγορά, και η BAC ήθελε να αναπτύξει ένα ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης κίνησης που θα μπορούσε να τοποθετηθεί στο υπάρχον πλαίσιο και αμάξωμα, διατηρώντας το βάρος όσο το δυνατόν πιο χαμηλά.

Το υδρογονοκίνητο powertrain έχει βάρος 212 κιλά, με την BAC να αναφέρει ότι το e-Mono ζυγίζει 149 κιλά περισσότερα από το βενζινοκίνητο Mono R. Το συγκεκριμένο νούμερο αναμένεται να μειωθεί στα 100 κιλά με τη carbon θήκη για την κυψέλη καυσίμου (μείωση 15 με 20 κιλά) και την ελαφρύτερη μπαταρία (μείον 30 κιλά), που αναπτύσσει επί του παρόντος η Viritech. Αν επιτευχθεί αυτό, το τελικό βάρος του BAC e-Mono θα είναι 655 κιλά, που ακούγεται εκπληκτικό για ένα όχημα με κινητήρα μηδενικών εκπομπών.

Η ισχύς από το σύστημα κυψελών καυσίμου υδρογόνου (FCEV) είναι 377 άλογα, με τα 268 (197 kW) εξ αυτών να προέρχονται από την μπαταρία και τα 109 (80 kW) από την κυψέλη καυσίμου. Ταυτόχρονα, μικροσκοπικοί ηλεκτροκινητήρες -βάρους 3 κιλών- στους μπροστινούς τροχούς, παρέχουν επιπλέον 55 ίππους ανά κινητήρα και τετρακίνηση, βελτιώνοντας περαιτέρω τις επιδόσεις του.

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, το BAC e-Mono επιταχύνει από τα 0 στα 100 χλμ/ώρα σε 2,2 δευτερόλεπτα και έχει τελική ταχύτητα 266 χλμ/ώρα, ενώ οι δοκιμές στον προσομοιωτή έδειξαν ότι το e-Mono σταματά το χρονόμετρο στα 2 λεπτά και 04,3 στην πίστα του Silverstone. Αυτός ο χρόνος είναι ακριβώς δύο δευτερόλεπτα ταχύτερος από την αντίστοιχη προσομοίωση με το Mono R (2:06,3).

Το e-Mono χρησιμοποιεί το πλαίσιο του κανονικού Mono, καθώς έχει γίνει έξυπνη τοποθέτηση της κυψέλης καυσίμου, της δεξαμενής του υδρογόνου και της μπαταρίας. Η τελευταία είναι δομικό στοιχείο του πλαισίου, τοποθετημένη χαμηλά και κάτω από το κάθισμα. Η κυψέλη καυσίμου τοποθετείται πάνω από την μπαταρία και ο συμπιεστής είναι κρυμμένος στην υποδοχή εισαγωγής του αέρα.

Τα περισσότερα πάνελ του αμαξώματος μεταφέρονται αυτούσια από το “απλό” Mono, ενώ υπάρχουν μερικές σχεδιαστικές αλλαγές στα LED φωτιστικά σώματα, στις εισαγωγές αέρα και σε κάποια αεροδυναμικά στοιχεία.

Η BAC δεν θα βγάλει στην παραγωγή το e-Mono, τουλάχιστον προς το παρόν, καθώς αποτελεί μελέτη σκοπιμότητας, που διερευνά τη μετάβαση του αυτοκινήτου στην ηλεκτρική εποχή.