Για το 2022 η FIA και Formula 1 έγραψαν το εγχειρίδιο των τεχνικών κανονισμών που διέπουν την κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού από την αρχή, δίνοντας μεγάλη έμφαση στην αεροδυναμική, σε μια προσπάθεια τα μονοθέσια να μπορούν να ακολουθούν πιο εύκολα τα προπορευόμενα, που θα επέτρεπε περισσότερη δράση στην πίστα.
Οι κανονισμοί περιέχουν επίσης αρκετούς περιορισμούς των τεχνικών ελευθεριών, σε μια προσπάθεια να μειωθούν οι διαφορές και να δημιουργηθεί στενότερος ανταγωνισμός μεταξύ των ομάδων.
Ωστόσο, παρότι το θέαμα στους πρώτους επτά αγώνες της τρέχουσας σεζόν είναι καλύτερο, όλοι έχουν κερδηθεί είτε από την Ferrari είτε την Red Bull, ενώ πολλές από τις ομάδες του midfield έχουν δυσκολευτεί να φτάσουν κοντά στις κορυφαίες ομάδες για να διεκδικήσουν κάτι καλύτερο.
Ο οδηγός της AlphaTauri, Pierre Gasly, παραδέχτηκε στο Μονακό ότι περίμενε οι διαφορές μεταξύ των ομάδων να είναι πολύ μικρότερες και δηλώνει απογοητευμένος που οι μεγάλες ομάδες παρέμειναν απρόσιτες, τονίζοντας:
Νομίζω ότι αν κοιτάξετε από τον τέταρτο γρηγορότερο έως τον τελευταίο στην πραγματικότητα, νομίζω ότι όλοι ήταν αρκετά κοντά, αλλά οι τρεις πρώτοι είναι ένας διαφορετικός κόσμος.
αναφερόμενος στις Red Bull, Ferrari και Mercedes, για να προσθέσει:
Ακόμα και πέρυσι, ενθουσιάστηκα πολλές φορές γιατί μπορούσα να είμαι ταχύτερος από τις Ferrari στις κατατακτήριες, μερικές φορές από τις Red Bull, μερικές φορές από τη Mercedes. Ένιωσα σαν αυτή την πρώτη τριάδα, ήταν πιο γρήγοροι, αλλά δεν ήταν τόσο διαφορετικό πρωτάθλημα που θα μπορούσες να τους πειράξεις μερικές φορές.
Φέτος δεν υπάρχει τρόπος. Είναι ξεκάθαρα μια μεγάλη διαφορά. Μόνο ο [Valtteri] Bottas μπορεί να τους προκαλέσει μερικές φορές. Παλεύουμε κυριολεκτικά για την έβδομη θέση, κάτι που είναι λίγο λυπηρό, γιατί ξεκάθαρα ο στόχος ήταν να κλείσει η διαφορά.