Την τελευταία τριετία η Formula 1 έχει πάρει μια σειρά από μέτρα με στόχο τη μείωση του αποτυπώματος άνθρακα, καθώς έχει εισαγάγει λειτουργίες απομακρυσμένης μετάδοσης των αγώνων, γεγονός που επέτρεψε να μειωθεί η μεταφορά φορτίων προς την εκάστοτε πίστα. Ταυτόχρονα, έχουν επανασχεδιαστεί τα εμπορευματοκιβώτια (containers), ώστε να μπορούν να μεταφερθούν με πιο αποδοτικά αεροπλάνα.

Ωστόσο, η F1 δεν μένει σε αυτά και χθες ανανέωσε τη δέσμευσή της για μηδενικές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα μέχρι το 2030, ως μέρος της ευρύτερης στρατηγικής της για τη βιωσιμότητα. Τα γραφεία της F1 χρησιμοποιούν ήδη 100% ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, ενώ στο Βρετανικό GP του 2021 στο Silverstone πραγματοποίησε την πρώτη παραγωγή εκπομπής με ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα.

Μετά την επιτυχημένη εισαγωγή την τρέχουσα σεζόν του καυσίμου E10 -που περιλαμβάνει 10% αιθανόλη, και μειώνει συνολικά τις εκπομπές CO2- η F1 συνεργάζεται με την Aramco και όλους τους κατασκευαστές καυσίμων στην F1 για την ανάπτυξη ενός 100% βιώσιμου καυσίμου, το οποίο θα χρησιμοποιείται από τα μονοθέσια της F1 από το 2026, όταν ισχύσουν οι κανονισμοί για την επόμενη γενιά των power units.

Θα είναι drop-in καύσιμο, γιατί θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί με τον ίδιο τρόπο σε αυτοκίνητα δρόμου σε κινητήρες εσωτερικής καύσης, με την F1 να αποκτά συνάφεια με τα καθημερινά αυτοκίνητα. Επιπλέον, η F1 θα συνεργαστεί στενά με την F2 και την F3 για να δοκιμάσουν τα βιώσιμα καύσιμα. Σήμερα, τα αγωνιστικά καύσιμα αντιπροσωπεύουν λιγότερο από το 1% των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα της Formula 1.

Συνεχίζοντας, υπάρχουν σχέδια για τη δημιουργία των μελλοντικών ημερολογίων της F1 για τη βελτίωση της εφοδιαστικής μεταφοράς των εμπορευμάτων και ταξιδιών, ώστε το άθλημα να κινείται πιο αποτελεσματικά σε όλο τον κόσμο. Τέλος, προωθείται η διερεύνηση μέτρων μείωσης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα για τους θεατές που ταξιδεύουν στις πίστες.