Στις αρχές του χρόνου, η Bugatti έκανε γνωστό ότι η Chiron έγινε sold out, αλλά η παραγωγή της δεν έχει ακόμα ολοκληρωθεί. Αυτό αναμένεται να γίνει σύντομα και καθώς πλησιάζει το τέλος της, η γαλλική εταιρία κάνει μια ανασκόπηση στον W16 κινητήρα, ο οποίος βρέθηκε στο κέντρο όλων των αυτοκινήτων που βγήκαν από το εργοστάσιο του Molsheim από τότε που επέστρεψε στο προσκήνιο πριν από σχεδόν 20 χρόνια. Ο κινητήρας είναι σχετικά συμπαγής, εξαιρετικά ισχυρός και έχει βοηθήσει την εταιρεία να σημειώσει πολλά παγκόσμια ρεκόρ.

Ο αείμνηστος Ferdinand Karl Piech, πρώην επικεφαλής του ομίλου της Volkswagen, γνώριζε ότι η επιτυχής αναβίωση της Bugatti απαιτούσε την κατασκευή ενός αυτοκινήτου που θα ξεχώριζε από οτιδήποτε άλλο στο δρόμο εκείνη την εποχή. Αρχικά σχεδίαζε να τοποθετήσει την επερχόμενη -τότε- Veyron έναν 18κύλινδρο κινητήρα, τον οποίο σκιαγράφησε σε ένα φάκελο ενώ επέβαινε σε ένα τρένο υψηλής ταχύτητας από το Τόκιο στην Οσάκα, όταν βρισκόταν σε ένα επαγγελματικό ταξίδι στην Ιαπωνία το 1997.

Η ιδέα του αργότερα μετεξελίχθηκε σε 16κύλινδρο κινητήρα, αλλά η μείωση των δύο κυλίνδρων επουδενί δεν διευκόλυνε την ανάπτυξη της μονάδας, με τους μηχανικούς της Bugatti να ξεκινούν πραγματικά από το μηδέν για να κάνουν το W16 πραγματικότητα. Ο πρώην επικεφαλής τεχνικής ανάπτυξης της Bugatti, Gregor Gries, δήλωσε σχετικά:

Έπρεπε να εμπλακούμε στη βασική ανάπτυξη για κάθε εξάρτημα. Κάθε εξάρτημα του οχήματος έπρεπε να κατασκευαστεί από το μηδέν και να δοκιμαστεί -ακόμα και ο πάγκος δοκιμών του κινητήρα. Το μόνο πράγμα που δεν αλλάξαμε ήταν τα μολύβια που χρησιμοποιούσαμε για το σχέδιο. Ο αρχικός στόχος ήταν να λανσαριστεί η Veyron με πάνω από 1.000 ίππους και κάποια από τα στελέχη της εταιρίας αμφέβαλαν ότι αυτό θα μπορούσε να επιτευχθεί.

Ωστόσο, η Bugatti τα κατάφερε. Η Veyron μπήκε στην παραγωγή το 2005 και κινούταν από τον γνωστό 8,0-λιτρο W16 quad-turbo κινητήρα, με ισχύ 1.000 ίππων και 1.250 Nm. Η ιπποδύναμη αυξήθηκε στους 1.200 ίππους στη Veyron Super Sport και η Chiron εγκαινίασε μια νέα έκδοση του κινητήρα με ισχύ 1.500 ίππων, εν μέρει χάρη στα μεγαλύτερα turbo, με την απόδοση να αυξάνεται ακόμα περισσότερο -στους 1.600 ίππους- στη Chiron Super Sport.

Όπως είναι φυσικό, οι μηχανικοί της γαλλικής αντιμετώπισαν αρκετές σημαντικές προκλήσεις κατά τη διαδικασία ανάπτυξης της Veyron. Το να βγάλουν από τον W16 κινητήρα 1.000+ ίππους δεν ήταν μια τέτοιο, καθώς “έσπασε” αυτό το συμβολικό φράγμα την πρώτη φορά που τοποθετήθηκε σε πάγκο δοκιμών το 2001.

Η διατήρηση της θερμοκρασίας υπό έλεγχο, όμως, απαιτούσε το σχεδιασμό ενός συστήματος ψύξης, το οποίο περιέχει πάνω από 38 λίτρα ψυκτικού υγρού και αποτελείται από 15 ψυγεία, ικανά να ψύξουν επαρκώς ακόμη και 3.000 άλογα. Η αντλία του ψυκτικού υγρού είναι ικανή να κυκλοφορήσει 800 λίτρα, ενώ υπάρχουν τρεις αντλίες νερού, ικανές να ψεκάσουν την ίδια ποσότητα νερού που ψεκάζει μια πυροσβεστική μάνικα!

Με τον κινητήρα έτοιμο, η Bugatti έστρεψε την προσοχή της στη δημιουργία ενός αυτοκινήτου ικανού να αντεπεξέλθει στους 1.000 ίππους, τόσο από άποψη άνεσης όσο και από πλευράς αεροδυναμικής.

Ο Karl-Heinz Neumann, πρώην επικεφαλής ανάπτυξης κινητήρων της Volkswagen, δήλωσε σχετικά:

Τότε, δεν υπήρχε βιβλιογραφία ή εμπειρικά δεδομένα για κινητήρες παραγωγής με περισσότερους από 12 κυλίνδρους ή για οχήματα παραγωγής που μπορούσαν να πάνε πιο γρήγορα από 350 χλμ/ώρα. Ένα πράγμα αποδείχτηκε ιδιαίτερος πονοκέφαλος: το αυτοκίνητο έπρεπε να παραμείνει στο έδαφος και η δύναμή του έπρεπε να βγαίνει στο δρόμο, κάτι που δεν είναι εύκολο σε αυτές τις ταχύτητες.

Δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι η κατασκευή του W16 κινητήρα της Chiron είναι μια αρκετά σχολαστική και χρονοβόρα διαδικασία, καθώς τα πάντα γίνονται στο χέρι. Ο 8,0-λίτρων τετράτουρμπος W16 κινητήρας ζυγίζει 628 κιλά (436 κιλά ο κινητήρας, 124 κιλά το κιβώτιο και 68 κιλά τα υπόλοιπα μέρη) και προ-συναρμολογείται σε ένα ειδικό δωμάτιο στο εργοστάσιο της VW στο Salzgitter της Γερμανίας, εκεί όπου υπάρχει ένα ειδικό τμήμα της Bugatti που δοκιμάζει κάθε κινητήρα στο δυναμόμετρο.

Δύο τεχνικοί ξοδεύουν τουλάχιστον έξι ημέρες για τη συναρμολόγηση των 3.712 μεμονωμένων εξαρτημάτων που απαρτίζουν τον κινητήρα. Όταν ολοκληρωθεί, ο W16 αποστέλλεται στο εργοστάσιο της Bugatti στο Molsheim της Γαλλίας.