H δεύτερη γενιά του Toyota GR86 λανσαρίστηκε το καλοκαίρι του 2021 και έκτοτε το έχουν αποκτήσει αρκετοί πελάτες της ιαπωνικής εταιρίας, ειδικά στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού.

Η Toyota το περιγράφει ως ένα διασκεδαστικό σπορ αυτοκίνητο που μπορείς να το χαρείς και στην πίστα, με το παρακλάδι της ιαπωνικής εταιρίας στις ΗΠΑ να προσφέρει -προαιρετικά- μια ετήσια συνδρομή στην Εθνική Ένωση Αυτοκινητιστικού Αθλητισμού (National Auto Sport Association, NASA) με κάθε αγορά ενός GR86.

Αυτό έκανε ο Blake Alvarado και όταν αντιμετώπισε ένα μηχανικό πρόβλημα στον κινητήρα του αυτοκινήτου, θεώρησε ότι η εταιρία θα τον κάλυπτε. Ωστόσο, σύμφωνα με δημοσίευση του στο Facebook, η Toyota παρουσίασε μια φωτογραφία του Alvarado να driftάρει σε μια εκδήλωση οδήγησης τρεις μήνες πριν εμφανιστεί η βλάβη στον κινητήρα.

Του παρουσίασαν επίσης ένα βίντεο που τον έδειχνε να οδηγεί ένα GR86 που δεν ήταν δικό του, και στη συνέχεια του δόθηκε ο λογαριασμός για την επισκευή της ζημίας, αξίας 11.000 δολαρίων. Η Toyota θεωρεί ότι οι ενέργειές του ήταν αρκετές για να του αρνηθούν την κάλυψη της ζημιάς εντός της εγγύησης, παρότι το αυτοκίνητο είχε κάτι λιγότερο από 21.000 χλμ.

Από την άλλη, ο Alvarado περιγράφει λεπτομερώς την δική του πλευρά, αναφέροντας ότι ο κινητήρας εμφάνισε το πρόβλημα στις 10 Ιουλίου, εξαιτίας της διαρροής λιπαντικού. Εξετάζοντας τον κινητήρα, αποδείχθηκε ότι ένα κουζινέτο στροφάλου είχε καταστραφεί, με τον Alvarado να αναφέρει ότι στο σωλήνα συλλογής του λιπαντικού βρέθηκε στεγανωτικό γκρι χρώματος, κάτι που -σύμφωνα με τον ίδιο- έχει αναφερθεί και από άλλους ιδιοκτήτες του GR86.

O Alvarado ισχυρίζεται ότι o ειδικός τεχνικός της Toyota δεν επιθεώρησε ποτέ τον κινητήρα, αντ’ αυτού στράφηκε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για πιθανώς ενοχοποιητικές εικόνες ή video του. Σύμφωνα με τη δημοσίευση στο Facebook, ο τεχνικός αρνήθηκε τον ισχυρισμό με βάση τις εικόνες, λέγοντας ότι τέτοια προβλήματα κινητήρα είναι συνηθισμένα κατά το driftάρισμα.

Ο ιδιοκτήτης του GR86 αναφέρει ότι προσπάθησε να έρθει σε συμβιβασμό με την αντιπροσωπεία της Toyota, προσφέροντας να μοιραστούν το κόστος, αλλά ο αντιπρόσωπος της εταιρίας δεν ήθελε να έρθει σε ρήξη με την Toyota. Ως εκ τούτου, πλήρωσε 7.000 δολάρια για να τοποθετήσει έναν άλλο κινητήρα με λίγα χιλιόμετρα σε ένα εξειδικευμένο κατάστημα της Subaru. Αλλά όπως μπορείς να φανταστείς, δεν είναι καθόλου ευχαριστημένος με την όλη κατάσταση.

Ανανέωση: Τελικά η Toyota δέχτηκε να καλύψει το πρόβλημα εντός εγγύησης, αφού η ιστορία έγινε viral παγκοσμίως.