Τον περασμένο μήνα η Koenigsegg παρουσίασε το CC850, το νέο της hypercar που παράγει 1.385 άλογα και διαθέτει ένα πρωτοποριακό κιβώτιο ταχυτήτων που μπορεί να λειτουργήσει τόσο ως 6τάχυτο χειροκίνητο, όσο και ως 9τάχυτο αυτόματο.

Στο ακόλουθο video ο Jason Fenske του Engineering Explained μας εξηγεί αναλυτικά το πως λειτουργεί το συγκεκριμένο κιβώτιο που διαθέτει συμπλέκτη για τη χειροκίνητη λειτουργία, με την σουηδική εταιρία να τονίζει πως ο οδηγός νιώθει την αλληλεπίδραση με το δίσκο του συμπλέκτη στο πόδι του, καθώς αλληλοεπιδρά με το πεντάλ και μπορεί να αλλάξει τις ταχύτητες με το χέρι του, αλλά το κιβώτιο έχει προσαρμοστεί ηλεκτρονικά ώστε να διαχειρίζεται το πολύδισκο αυτόματο κιβώτιο.

Για να συμβούν τα παραπάνω η Koenigsegg βρήκε έναν τρόπο να παρέχει διαφορετικές σχέσεις μετάδοσης ανάλογα με τον τύπο οδήγησης που επιλέξεις. Στη χειροκίνητη λειτουργία, το CC850 οδηγείται σαν αυτοκίνητο με κανονικό μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων. Ο συμπλέκτης απαιτείται για να αλλάξεις ταχύτητες και αν δεν “συμπλεκτάρεις” σωστά, μπορεί να σου σβήσει.

Σε αυτή τη λειτουργία, μόνο οι έξι ταχύτητες του κιβωτίου, από τις 9, είναι διαθέσιμες. Ωστόσο, οι συγκεκριμένες σχέσεις θα διαφέρουν ανάλογα με τον τρόπο οδήγησης. Ως εκ τούτου και οι εννέα ταχύτητες θα είναι προσβάσιμες. Θα πρέπει απλώς να αλλάξεις τα modes για να τις επιλέξεις. Εναλλακτικά, εάν θέλεις απλώς να ταξιδέψεις, μετακινείς τον λεβιέ κάτω δεξιά, για αυτόματη λειτουργία.

Συγκεκριμένα, το κιβώτιο χρησιμοποιεί γρανάζια και άξονες όπως κάθε άλλο κιβώτιο ταχυτήτων. Αντί όμως έχει έναν ή δύο συμπλέκτες, έχει ένα πακέτο συμπλέκτη σε κάθε μια από τις 7 ταχύτητες μέσα στο κιβώτιο ταχυτήτων και τρεις κύριους άξονες. Αυτά τα πακέτα συμπλέκτη ελέγχονται από έναν υπολογιστή στην αυτόματη λειτουργία, δίνοντάς συνολικά εννέα ταχύτητες.

Τα πράγματα γίνονται λίγο πιο ενδιαφέροντα όταν το κιβώτιο χρησιμοποιείται στη χειροκίνητη λειτουργία. Στη λειτουργία αυτή είναι διαθέσιμες οι 6 ταχύτητες με τον υπολογιστή να ελέγχει το πακέτο συμπλέκτη στο πρώτο από τα δύο μεμονωμένα γρανάζια που συνδυάζονται για να δώσουν στον οδηγό μια ταχύτητα. Το πεντάλ του συμπλέκτη ελέγχει το δεύτερο πακέτο συμπλέκτη. Το πεντάλ του συμπλέκτη είναι καθαρά ηλεκτρονικό, επομένως δεν υπάρχει υδραυλική ή φυσική σύνδεση μεταξύ αυτού και του κιβωτίου ταχυτήτων.

Στη χειροκίνητη λειτουργία, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε διαφορετικές λειτουργίες και αυτές καθορίζουν ποια ζεύγη ταχυτήτων (αναλογίες) θα επιλεγούν τελικά. Στην κανονική λειτουργία δρόμου, η πρώτη ταχύτητα είναι στην πραγματικότητα η δεύτερη ταχύτητα στην αυτόματη λειτουργία. Στη λειτουργία track, αυτό αλλάζει. Καθώς ο οδηγός ξεκινά από στάση, εξακολουθεί να ξεκινά από την δεύτερη ταχύτητα, αλλά μόλις το αυτοκίνητο ξεπεράσει μια συγκεκριμένη ταχύτητα, αυτή η πρώτη ταχύτητα αλλάζει στην τρίτη ταχύτητα στην αυτόματη λειτουργία, επειδή συνήθως δεν χρησιμοποιούνται οι μικρές ταχύτητες σε μια πίστα.

Όπως άλλες τεχνολογίες της Koenigsegg -βλέπε το Freevalve και ο τρικύλινδρος κινητήρας των 600 ίππων, έτσι και αυτή, είναι εκπληκτική και μακάρι να λάβει άδεια να μπορεί να χρησιμοποιηθεί και από άλλες εταιρείες, ώστε να υπάρξει και σε αυτοκίνητα για τους υπόλοιπους “κοινούς” θνητούς που δεν έχουμε την δυνατότητα να πληρώσουμε εκατομμύρια ευρώ για ένα αυτοκίνητο. Εάν οι κινητήρες εσωτερικής καύσης θα εξαφανιστούν τα επόμενα χρόνια, θα πρέπει όλοι να ζήσουμε τα καλύτερα πράγματα πριν τελειώσουν, δεν συμφωνείς;