BMW: Η αυτοκινητοβιομηχανία πρέπει να στραφεί προς το υδρογόνο

Σχετικά άρθρα

Ο διευθύνων σύμβουλος της BMW, Oliver Zipse, μιλώντας πρόσφατα στην Ημέρα Καινοτομίας που πραγματοποιήθηκε στο Erlangen της Γερμανίας και είναι σημαντική διάσκεψη στην παγκόσμια αγορά, προειδοποίησε ότι η καθολική απαγόρευση των αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης στην Ευρώπη θα οδηγήσουν σε ανεξέλεγκτες στρεβλώσεις.

Πιο συγκεκριμένα, ο Zipse ανέφερε ότι δεν πρέπει να καταργηθούν τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης και ότι τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν είναι η λύση για τα πάντα, τονίζοντας:

Πιστεύουμε ότι είναι λάθος να καταργήσουμε τον κινητήρα εσωτερικής καύσης στην Ευρώπη. Ο κλάδος θα φαίνεται διαφορετικός όσον αφορά τις κλίμακες παραγωγής και τη δομή από ό,τι σήμερα, εάν βασιστεί μόνο σε μία τεχνολογία. Αντί τα αυτοκίνητα να βασίζονται μόνο σε ηλεκτρικούς κινητήρες με μπαταρία, οι πολιτικοί θα πρέπει επομένως να ακολουθήσουν μια προσέγγιση ανοιχτή σε όλες τις τεχνολογίες.

Εάν η βιομηχανία έπρεπε να βελτιώσει τις εκπομπές CO2 κατά 5% κάθε χρόνο, θα υπήρχαν τεράστιες θετικές επιπτώσεις στο κλίμα. Από την άλλη, η “σκληρή” κατάργηση του κινητήρα εσωτερικής καύσης θα οδηγούσε σε στρεβλώσεις που κανείς εδώ δεν μπορεί πλέον να ελέγξει.

Σε αντίθεση με τους περισσότερους κατασκευαστές αυτοκινήτων, η BMW δεν εστιάζει μόνο στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μακροπρόθεσμα, αλλά σε όλες τις τεχνολογίες κίνησης, όπως αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, υβριδικά με κινητήρες εσωτερικής καύσης και ηλεκτροκινητήρες, αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα και αυτοκίνητα υδρογόνου. Εν ολίγοις, ακολουθώντας πιστά την στρατηγική της Toyota, με τις δύο εταιρίες να συνεργάζονται στενά στα αυτοκίνητα υδρογόνου.

Σύμφωνα με τον Zipse, η επέκταση των υποδομών φόρτισης για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα διαρκέσει πολλά χρόνια. Σε πολλές χώρες, η επέκταση δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί τόσο γρήγορα όσο είναι απαραίτητο από την άποψη της προστασίας του κλίματος.

Επομένως, εκτός από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, για τον Zipse νόημα έχουν και τα αυτοκίνητα υδρογόνου, με το τελευταίο να είναι ένα καύσιμο που πρέπει να υιοθετηθεί από την αυτοκινητοβιομηχανία, λέγοντας χαρακτηριστικά:

Το υδρογόνο είναι η μόνη πρώτη ύλη που μπορεί να παραχθεί και να αποθηκευτεί με βιώσιμο τρόπο. Και αυτό γιατί οι σημερινές υποδομές των πρατηρίων καυσίμου μπορούν για αποθηκεύουν και υδρογόνο. Δεν χρειάζεσαι μια ξεχωριστή υποδομή φόρτισης.

Μπορείς να μετατρέψεις ένα πρατήριο καυσίμων σε δύο ημέρες. Ο τρόπος είναι σχετικά σύντομος, σε αντίθεση με την ηλεκτροκίνηση, όπου πρέπει να συνδέσεις έναν σταθμό φόρτισης με το δίκτυο μέσης τάσης και χρειάζεσαι μια υποδομή φόρτισης για κάθε αυτοκίνητο. Είναι πολλή δουλειά. Αυτό θα λειτουργήσει, αλλά όχι ως η μόνη λύση. Θα διαρκέσει πάρα πολύ.

Γι’ αυτό πιστεύουμε ακράδαντα στο υδρογόνο. Θα έρθει, και θα έρθει και στην BMW, είμαι πολύ, πολύ σίγουρος γι’ αυτό.

Κλείνοντας, το αφεντικό της BMW αναμένει ύφεση στη Γερμανία, αλλά προειδοποιεί να μην υπάρξει πανικός, λέγοντας:

Θα υπάρξει ύφεση. Αυτό ακούγεται πάντα τόσο δραματικό. Αλλά απλά δεν θα μεγαλώνουμε για λίγο. Επομένως, δεν είναι το τέλος του κόσμου όταν υπάρχει ύφεση. Γι’ αυτό έχουμε αναπτυχθεί τα τελευταία δέκα χρόνια.

Διάβασε ακόμα

Το υδρογονοκίνητο SUV της BMW θα μπει σε μαζική παραγωγή το 2025

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Suzuki: Παραγωγή 30 εκατομμυρίων αυτοκινήτων στην Ινδία

Η Suzuki ανακοίνωσε ότι η συσσωρευμένη παραγωγή αυτοκινήτων ξεπέρασε τις 30 εκατομμύρια μονάδες στην Ινδία στο τέλος Μαρτίου. Η Ινδία γίνεται η δεύτερη χώρα -μετά...

Να τι συμβαίνει σε έναν κινητήρα εάν του βάλεις πολύ παραπάνω λάδι

Όλοι οι κινητήρες εσωτερικής καύσης απαιτούν λάδι για να λειτουργούν, αλλά τι γίνεται εάν βάλεις παραπάνω λάδι από αυτό που ορίζει ο κατασκευαστής; Μερικά...

Επίσημο: Η Alfa Romeo μετονομάζει τη Milano

Μόλις πέντε ημέρες μετά τα επίσημα αποκαλυπτήρια της Milano και τον ντόρο που έγινε, η Alfa Romeo αναγκάστηκε να μετονομάσει το νέο της μικρό...