Η κίνηση στους δρόμους της Αττικής είναι ιδιαίτερα αυξημένη και σύμφωνα με τον Κωνσταντίνο Κεπαπτσόγλου, Καθηγητή ΕΜΠ και Πρόεδρος Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων:

Η πραγματικότητα είναι η εξής. Έχουμε στην Αθήνα περίπου 7 εκατ. μετακινήσεις την ημέρα. Απ’ αυτές, περίπου 2-2,5 εκατ. πραγματοποιούνται με αστικές συγκοινωνίες

1

Ο κ. Κεπαπτσόγλου μίλησε στο Πρώτο Πρόγραμμα 91,6 και 105,8 για τις συνέπειες της απεργιακής κινητοποιήσεις στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, προσθέτοντας:

Όταν τα δημόσια μέσα δεν λειτουργούν κάποιοι δεν θα πάνε στην δουλειά τους, κάποιοι θα πάνε όμως με το αυτοκίνητό τους με αποτέλεσμα να φορτώσουν με πολύ περισσότερα αυτοκίνητα τους δρόμους, οι οποίοι ούτως ή άλλως δεν επαρκούν για να εξυπηρετήσουν αυτή την ζήτηση για μετακίνηση.

Για μια διαδρομή 40 λεπτών υπό κανονικές συνθήκες, σήμερα ένας οδηγός θα χρειαστεί 60 λεπτά από τον χρόνο του, δηλαδή 20 περισσότερα.

Σήμερα επιβαρύνεται ο χρόνος κατά ένα 20%-30% κατά την ώρα αιχμής, η οποία προφανώς τραβάει, καθώς έχουν επεκταθεί οι ώρες αιχμής λόγω της μεγάλης.

2Διάβασε ακόμη

O μέσος οδηγός στην Αθήνα έχασε σχεδόν 3 ημέρες από τη ζωή του στην κίνηση

Σήμερα είχαν μεγαλύτερη επιβάρυνση, η Λεωφόρος Κηφισίας, το ποτάμι (Κηφισός), η Λεωφόρος Αθηνών, οι οδικοί άξονες Βορρά-Νότου, οι οποίοι χρησιμοποιούνται για πρόσβαση από τα προάστια.

Το ποτάμι έχει πρόσθετο φόρτο λόγω της κυκλοφορίας βαρέων οχημάτων διότι είναι ο μόνος τρόπος να φτάσει κανείς στο λιμάνι του Πειραιά και μέχρι τις εμπορικές και βιομηχανικές περιοχές της Αθήνας. Γενικά η κατάσταση σήμερα είναι πολύ πιο δύσκολη και είναι λογικό,

συμπλήρωσε ο κ. Κεπαπτσόγλου.

3Θεραπεία στο πρόβλημα της κίνησης δεν υπάρχει

Θεραπεία στο πρόβλημα της κίνησης στους δρόμους δεν υπάρχει, υποστήριξε καθώς όπως υποστήριξε:

Δεν έχουμε περιθώριο να φτιάξουμε και άλλους δρόμους. Ο μόνος τρόπος είναι η λελογισμένη χρήση ΙΧ, η προτίμηση σε άλλους τρόπους μετακίνησης και η χρήση ΜΜΜ.

Ειδικά όσο αφορά το ποτάμι, σύμφωνα με τον κ. Κεπαπτσόγλου, ακόμα και δύο λωρίδες να προστεθούν δεξιά και αριστερά, στην ίδια κατάσταση θα είναι και ο λόγος είναι ότι θα προσελκύσει περισσότερη κυκλοφορία. Σύμφωνα με τον ίδιο, είναι νομοτελειακό ότι αυτό θα συμβεί, όπως έχει γίνει και σε άλλα μέρη του κόσμου.

Σε κάθε περίπτωση δεν μπορείς να κάνεις μαγικά όταν έχεις τόσο πολλά αυτοκίνητα. Περνάμε τουλάχιστον μια ώρα της ημέρας στο αυτοκίνητό μας, με το τυπικό κόστος του χρόνου μας στα 8-10 ευρώ, οπότε ο καθένας δαπανά 10 ευρώ την ημέρα μέσα στο αυτοκίνητό του,

είπε χαρακτηριστικά.

4Συνδυαστικά μέτρα

Στην ίδια εκπομπή μίλησε ο Θανάσης Τσιάνος, μέλος του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων, ο οποίος έκανε λόγο για συνδυαστικά μέτρα ως προς την αντιμετώπιση του προβλήματος. Όσο αφορά τις υποδομές, εξήγησε πως ο προγραμματισμός της επέκτασης της λεωφόρου Κύμης ή η επέκταση της δυτικής περιφερειακής θα τραβήξει φόρτο από το ποτάμι και θα το αποσυμφορήσει κατά ένα ποσοστό.

Κι ο άξονας Ελευσίνα-Θήβα θα μπορούσε να γίνει και να είναι σημαντικός ως προς την αποσυμφόρηση του Κηφισού. Προτεραιότητα είναι τα ΜΜΜ, οι τρεις νέοι σταθμοί στον Πειραιά, να διώξουν 23.000 οχήματα την ημέρα από το οδικό δίκτυο,

πρόσθεσε ο κ. Τσιάνος. Μάλιστα, όσον αφορά τα μέσα μεταφοράς, επισήμανε ότι με την ενίσχυση και της γραμμής του μετρό 4, θα υπάρχει σημαντική βελτίωση, ωστόσο, πρόσθεσε, χρειάζονται και διαχειριστικά μέτρα στον Κηφισό, όπως η άμεση απομάκρυνση οχημάτων ύστερα από σύγκρουση ή βλάβη.

Όσον αφορά τα βαρέα οχήματα, για όλο το δίκτυο της Αττικής θα πρέπει να μπει ένα ωράριο φωρτοεκφόρτωσης το οποίο να τηρείται, ανέφερε ακόμα ο κ. Τσιάνος. Για τον Κηφισό ειδικά, είπε, θα πρέπει να εξεταστούν μέτρα, όπως περιορισμούς στις ώρες αιχμής των βαρέων οχημάτων.