Υποχρεωτικές οι αντιολισθητικές αλυσίδες στα αυτοκίνητα από 1η Οκτωβρίου. Πρόστιμο 40 ευρώ για τους παραβάτες

Σχετικά άρθρα

Άμεσα διαθέσιμες θα πρέπει να έχουν τις αντιολισθητικές αλυσίδες για τα οχήματά τους οι οδηγοί από την 1η Οκτωβρίου καθώς από πέρυσι και ύστερα από τους αποκλεισμούς του χειμώνα ακόμα και στην Αττική Οδό και κεντρικές λεωφόρους της Αθήνας κατέστη υποχρεωτικός ο εφοδιασμός των οχημάτων με αλυσίδες ή άλλα ανάλογα αντιολισθητικά μέσα όταν επιβάλλονται σχετικοί περιορισμοί κυκλοφορίας από τις αρμόδιες Αρχές, λόγω δυσμενών καιρικών συνθηκών.

Βάσει της συγκεκριμένης απόφασης επιβάλλεται στους ιδιοκτήτες των αυτοκινήτων όλων των κατηγοριών η υποχρέωση εφοδιασμού των οχημάτων τους με αντιολισθητικές αλυσίδες ή άλλα ανάλογα αντιολισθητικά μέσα, όπως χιονοκουβέρτες ελαστικών, εφόσον το όχημα δεν φέρει ειδικά ελαστικά. Ως ειδικά ελαστικά νοούνται εκείνα που φέρουν την ειδική σήμανση του «αλπικού» συμβόλου με την ένδειξη M+S (Mud + Snow – Λάσπη + Χιόνι).

Η συγκεκριμένη υποχρέωση των οδηγών αφορά σε εθνικό ή περιφερειακό επίπεδο της χώρας, κατά το χρονικό διάστημα από τον Οκτώβριο έως και τον Απρίλιο κάθε έτους και όταν οι επικρατούσες συνθήκες το επιβάλλουν.

Σε περίπτωση που οδηγός εντοπιστεί χωρίς αλυσίδες ενώ έχουν επιβληθεί αντίστοιχα μέτρα από τις Αρχές, θα έρθει αντιμέτωπος με πρόστιμο ύψους 40 ευρώ.

Αναλυτικά οι οδηγοί των οχημάτων υποχρεούνται:

  • Να φροντίζουν για τον εφοδιασμό των οχημάτων με κατάλληλα αντιολισθητικά μέσα εφόσον το όχημα κυκλοφορεί σε περιοχές όπου επικρατούν συνθήκες χιονόπτωσης ή παγετού
  • Να γνωρίζουν τον τρόπο τοποθέτησης και λειτουργίας των αντιολισθητικών μέσων, ώστε να εξασφαλίζεται η ορθή χρήση τους
  • Να προσαρμόζουν την οδήγησή τους όταν χρησιμοποιούνται αντιολισθητικά, ανάλογα με τις επικρατούσες συνθήκες και τις προδιαγραφές των οχημάτων και των αντιολισθητικών μέσων

Υποχρεωτικά ήδη και τα μαθήματα τοποθέτησης και αφαίρεσης αλυσίδων

Υπενθυμίζεται ότι επίσης από πέρυσι με σχετική εγκύκλιο που είχε εκδοθεί από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών οριζόταν ότι οι οδηγοί θα εκπαιδεύονται στο εξής υποχρεωτικά στην τοποθέτηση σε τουλάχιστον δύο κινητήριους τροχούς και στην αφαίρεση αλυσίδων σε οχήματα που δε φέρουν ειδικά ελαστικά, προκειμένου να μπορούν να αντεπεξέλθουν σε περιπτώσεις κίνησης σε οδό με χιόνια/παγετό, ή εφόσον ειδοποιούνται προς τούτο με ρυθμιστικές πινακίδες (π.χ. Ρ-59) ή από τις αρμόδιες Αρχές.

Η εκπαίδευση θα αφορά τόσο την ενημέρωση στο πλαίσιο της θεωρητικής εκπαίδευσης όσο και στον τρόπο τοποθέτησης των αλυσίδων στο πλαίσιο της πρακτικής εκπαίδευσης.

Συγκεκριμένα η εγκύκλιος ανέφερε ότι:

Εφεξής, κατά τη διάρκεια της πρακτικής εκπαίδευσης, οι υποψήφιοι οδηγοί και οδηγοί εκπαιδεύονται υποχρεωτικά στον τρόπο τοποθέτησης σε όχημα αντιολισθητικού εξοπλισμού (αλυσίδων ή αναλόγου εξοπλισμού) καθώς και της αφαίρεσής του.

Οι Διευθυντές Σπουδών των Κέντρων Θεωρητικής Εκπαίδευσης Υποψηφίων Οδηγών θα πρέπει να εφιστούν την ιδιαίτερη προσοχή στους εκπαιδευτές που παρέχουν θεωρητική εκπαίδευση σε υποψήφιους οδηγούς και οδηγούς για τη δέουσα εμβάθυνση στις ενότητες που αφορούν στην οδήγηση με μειωμένη πρόσφυση, τη χρήση ειδικών ελαστικών, τη χρήση αντιολισθητικού εξοπλισμού (αλυσίδων) κ.ο.κ.

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Στα 360 kW ο ισχυρότερος ταχυφορτιστής στην Ελλάδα

Ο ΣΕΑ στον Κορινό, που βρίσκεται στον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου, διαθέτει πλέον τον ισχυρότερο DC ταχυφορτιστή στην Ελλάδα, ο οποίος ανήκει στο δίκτυο φόρτισης ηλεκτρικών...

Τα ηλεκτρικά θα κοστίζουν λιγότερο από αυτά με κινητήρες εσωτ. καύσης το 2027, αλλά θα έχουν πολύ μεγαλύτερο κόστος επισκευής

Το κόστος κατασκευής των ηλεκτρικών αυτοκινήτων μειώνεται ταχύτερα από ό,τι αναμένει η Ford και σύμφωνα με την πρόβλεψη της Gartner, μιας αμερικανικής εταιρείας τεχνολογικής...

Η Renault δεν θα προσφέρει μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα από το 2030

Στις αρχές του 2022 η Renault είχε ανακοινώσει πως έως το 2030 η εταιρία θα μεταμορφωθεί σε μια αμιγώς ηλεκτρική εταιρία για την αγορά...

Πατέντα της Ferrari αποκαλύπτει εξακύλινδρο υβριδικό κινητήρα υδρογόνου

Η Ferrari έχει προχωρήσει στη κατάθεση διπλώματος ευρεσιτεχνίας για έναν υβριδικό εξακύλινδρο σε σειρά κινητήρα που τροφοδοτείται με υδρογόνο. Τα σχέδια παρουσιάζουν μια πληθώρα...
Autoblog.gr