Πριν δέκα μήνες και στο περιθώριο της έκθεσης της Guangzhou, η XPeng παρουσίασε το G9 και τη περασμένη Τετάρτη η κινέζικη εταιρία έκανε γνωστό ότι το μεγάλο ηλεκτρικό SUV ξεκινά την εμπορική του πορεία στην Κίνα και την Ευρώπη (Δανία, Σουηδία, Νορβηγία και Ολλανδία) από τον ερχόμενο Οκτώβριο. Η βασική έκδοση του μοντέλου κοστίζει στην Κίνα ¥309.900 (€44.543), ενώ η κορυφαία έκδοση της γκάμας, Launch Edition, ξεκινά από τα ¥469.900 (€67.528).

Το G9 αποτελεί τη ναυαρχίδα της και είναι το πρώτο της μοντέλο που σχεδιάστηκε εξαρχής τόσο για την αγορά της Κίνας, όσο και για τον υπόλοιπο κόσμο. Η εταιρία υποστηρίζει πως το G9 θα αποσπάσει 5 αστέρια ασφαλείας στις δοκιμές πρόσκρουσης του Euro NCAP και το αξιοσημείωτο είναι πως διαθέτει δύο LiDAR αισθητήρες, κάτω από τους προβολείς, που συμβάλουν στο σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης XPILOT 4.0.

Το μήκος του XPeng G9 αγγίζει τα 4,89 μέτρα, το πλάτος τα 1,94 μέτρα και το ύψος τα 1,68 μέτρα, κάτι που το φέρνουν απέναντι από τα Audi E-tron, BMW iX και Tesla Model X. Το αυτοκίνητο διατίθεται αποκλειστικά ως 5θέσιο, προσφέροντας γενναιόδωρο όγκο αποσκευών, ο οποίος ανακοινώνεται στα 660 λίτρα και μπορεί να εκτοξευθεί στα 1.576 λίτρα, όταν αναδιπλωθούν τα καθίσματα της δεύτερης σειράς.

Στο εσωτερικό, στο ταμπλό του G9 κυριαρχεί ένας ψηφιακός πίνακας οργάνων, ενώ στο κέντρο του υπάρχουν δύο μεγάλες οθόνες για το infotainment, οι οποίες φιλοξενούν σχεδόν όλα τα χειριστήρια του SUV. Υπάρχουν ακόμα δύο θέσεις για ασύρματη φόρτιση στην κεντρική κονσόλα, με το τιμόνι να είναι επίπεδο στο κάτω μέρος.

Επιπλέον, το premium ηχοσύστημα της Dynaudio φέρει συνολικά 28 ηχεία, που δημιουργεί 5D περιβάλλον, καθώς περιλαμβάνει δονήσεις καθισμάτων, τροποποιήσεις του φωτισμού περιβάλλοντος, ρυθμιζόμενο έλεγχο του κλιματισμού και εξατομικευμένα αρώματα καθώς βλέπεις μια ταινία, ακούγοντας μουσική ή απλώς χαλαρώνοντας.

Στο τομέα των βοηθημάτων υποστήριξης και υποβοήθησης της οδήγησης, το G9 εξοπλίζεται με ένα σύστημα δεύτερης γενιάς, που χρησιμοποιεί δύο τσιπ Nvidia Drive Orin. Αυτοί οι επεξεργαστές είναι σε θέση να επεξεργάζονται 508 TOPS (τρισεκατομμύρια λειτουργίες ανά δευτερόλεπτο) για τη διαχείριση των πληροφοριών που παρέχονται από τους 31 αισθητήρες που είναι διάσπαρτοι σε όλο το αμάξωμα και μέσα στην καμπίνα.

Μηχανικά, το G9 είναι διαθέσιμο με έναν ηλεκτροκινητήρα τοποθετημένο στον πίσω άξονα, ή με δύο ηλεκτροκινητήρες -έναν ανά άξονα. Οι πισωκίνητες εκδόσεις, αποδίδουν 313 άλογα και 430 Nm ροπή, που επιταχύνουν το αμάξωμα από 0 έως 100 χλμ/ώρα σε 6,4 δευτ., ενώ η τελική αγγίζει τα 200 χλμ/ώρα. Η αυτονομία του κυμαίνεται από 570 χλμ με Standard Range μπαταρία, και φτάνει τα 702 χλμ (Long Range), σύμφωνα με τον κινεζικό κύκλο CLTC.

Η χωρητικότητα της μπαταρίας του G9 παραμένει ακόμα άγνωστη, αλλά αυτή θα χρησιμοποιεί αρχιτεκτονική 800 volt που θα υποστηρίζει φόρτιση έως 480 kW. Αυτό σημαίνει ότι θα μπορεί να προστεθεί αυτονομία 200 χλμ σε μόλις 5 λεπτά, με την Xpeng να ισχυρίζεται ότι το G9 είναι το “το ταχύτερα φορτιζόμενο ηλεκτρικό SUV στον κόσμο”.

Με ρυθμό φόρτισης έως 480 kW, το G9 μπορεί να φορτίσει από το 10% στο 80% σε 15 λεπτά, αλλά για να γίνει αυτό πραγματικότητα θα πρέπει να χρησιμοποιείτε και τον κατάλληλο φορτιστή, ο οποίος προς το παρόν δεν υπάρχει. Ωστόσο, οι φορτιστές αναβαθμίζονται καθημερινά και σύντομα η ταχύτητα αυτή θα είναι εφικτή.

Με τους δύο ηλεκτροκινητήρες και το σύστημα τετρακίνησης, η απόδοση του G9 ανακοινώνεται στα 551 άλογα και στα 717 Nm ροπής και η αυτονομία ανακοινώνεται στα 650 χλμ. Η μέγιστη ταχύτητα παραμένει ηλεκτρονικά περιορισμένη στα 200 χλμ/ώρα.