Η Polestar ξεκίνησε το teasing του πρώτου της SUV τον Ιούνιο του 2021, για να αποκαλύψει σήμερα -σε μια ειδική εκδήλωση στη Κοπεγχάγη της Δανίας, στην οποία παρευρέθηκε ο διευθύνων σύμβουλος της, Thomas Ingenlath- το Polestar 3.

Το σουηδικό μοντέλο έχει 2 σειρές καθισμάτων, παρότι είναι ένα SUV της E κατηγορίας, έχοντας παρόμοιο μέγεθος με το XC90. Σχεδιαστικά, έχει μινιμαλιστικό σχεδιασμό και φέρει στοιχεία από το Polestar Precept, που το κάνουν να έχει επιβλητική αλλά ταυτόχρονα διακριτική παρουσία, με την εταιρία να τονίζει ότι έχει δώσει έμφαση στην αεροδυναμική του. Με τον coupe σχεδιασμό του, η Polestar θέλει να προσφέρει κάτι διαφορετικό, καθώς το Polestar 3 είναι ένα ηλεκτρικό SUV επιδόσεων, κάτι που δικαιολογεί τα προαναφερθέντα χαρακτηριστικά.

Βασίζεται στην SPA II πλατφόρμα της Volvo, με το μοντέλο να προορίζεται να είναι ένα από τα πιο “υπεύθυνα” για το κλίμα αυτοκίνητα που κατασκευάστηκαν ποτέ. Επιπλέον, από το τρίτο τρίμηνο του 2023 θα προσφέρεται με τεχνολογίας αυτόνομης οδήγησης σε αυτοκινητόδρομο, που θα βασίζεται στον αισθητήρα LiDAR της Luminar και την κεντρική υπολογιστική ισχύ της Nvidia.

Το Polestar 3 είναι αμιγώς ηλεκτρικό SUV, με μήκος 4.900 χλστ., πλάτος 2.120 χλστ. (μαζί με καθρέφτες), και ύψος 1.614 χλστ. (1.627 χλστ. εκτός Ευρώπης), ενώ η απόσταση από το έδαφος ανέρχεται σε 201 χλστ. (211 χλστ. εκτός Ευρώπης) και το μεταξόνιο στα 2.985 χλστ. Το βάρος του κυμαίνεται από τα 2.584 έως τα 2.670 κιλά, ανάλογα την έκδοση εξοπλισμού, με την κατανομή των μαζών να είναι στο 50/50.

Διαθέτει δύο ηλεκτροκινητήρες (έναν ανά άξονα) με απόδοση 360 kW (489 άλογα) και 840 Nm ροπής και για τα 0-100 χλμ/ώρα χρειάζεται 5 δευτ. Ωστόσο, με το προαιρετικό Performance Pack (6.600 ευρώ), η απόδοση των ηλεκτροκινητήρων αυξάνεται στα 380 kW (510 άλογα) και η ροπή στα 910 Nm, με τα 0-100 χλμ/ώρα να έρχονται σε 4,7 δευτ.. Η τελική ταχύτητα ανακοινώνεται στα 210 χλμ/ώρα, ανεξαρτήτου πακέτου.

Η ενέργεια αποθηκεύεται σε μια μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 111 kWh, η οποία αποτελείται από 204 πρισματικές κυψέλες σε 17 μονάδες. Η Polestar λέει ότι οι μπαταρίες “στεγάζονται” σε μια προστατευτική θήκη αλουμινίου με ενίσχυση από χάλυβα βορίου και υγρή ψύξη, ενώ διαθέτει μια τυπική αντλία θερμότητας που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για λειτουργίες του συστήματος κλιματισμού και προετοιμασία της μπαταρίας.

Η μπαταρία προσφέρει αυτονομία 610 χλμ. (WLTP) και με φορτιστή εναλλασσόμενου ρεύματος (AC) φορτίζει έως 11 kW, ενώ με ταχυφορτιστή συνεχούς ρεύματος έως 250 kW.

Στο εσωτερικό υπάρχει μια κάθετη οθόνη με διαγώνιο 14,5 ίντσες, παρόμοια με αυτή που διαθέτει το Polestar 2. Ο χώρος αποσκευών του Polestar 3 είναι στα 484 λίτρα, ο οποίος εκτοξεύεται στα 1.411 λίτρα, όταν αναδιπλωθούν οι πλάτες των πίσω καθισμάτων. Ο χώρος αποσκευών στο εμπρός μέρος (frunk) έχει όγκο 32 λίτρων.

Το αυτοκίνητο πατά σε ρυθμιζόμενη και αυτοεπιπεδούμενη αερανάρτηση διπλού θαλάμου με ενεργά αμορτισέρ της ZF, ενώ διατίθεται με ζάντες 21 και 22 ιντσών. Το σύστημα πέδησης αποτελείται από τετραπίστονες δαγκάνες της Brembo και δίσκους 400 χλστ. στον εμπρός άξονα, και μονοπίστονες δαγκάνες με δίσκους 390 χλστ. πίσω.

Η κυκλοφορία του Polestar 3 έχει οριστεί για τα τέλη του 2022, με την τιμή του να ξεκινά από τα 89.000 ευρώ στην Ευρώπη, από τις 79.900 λίρες στο Ηνωμένο Βασίλειο και από τα 83.900 δολάρια στις Η.Π.Α. Η πρώτη παρτίδα των Polestar 3 θα κατασκευαστεί στις εγκαταστάσεις της Volvo στην πόλη Chengdu της Κίνα, και θα φτάσουν στους πελάτες της Βόρειας Αμερικής, της Ευρώπης και της Κίνας στα τέλη του 2023. Αλλά μέχρι τα μέσα του 2024, το Polestar 3 θα κατασκευάζονται και στο εργοστάσιο της Volvo στη Νότια Καρολίνα.

Κλείνοντας, ο CEO της Polestar, Thomas Ingenlath, έκανε γνωστό ότι η εταιρία θα λανσάρει ένα νέο αυτοκίνητο κάθε χρόνο για τα επόμενα τρία χρόνια, ξεκινώντας με το Polestar 3, και σχεδιάζει να αυξήσει την παρουσία του σε τουλάχιστον 30 παγκόσμιες αγορές μέχρι το τέλος του 2023.

Η επέκταση της παρουσίας σε αυτές τις νέες αγορές, η άφιξη τριών νέων αυτοκινήτων και η περαιτέρω πρόοδος στις υπάρχουσες αγορές της, σημαίνουν ότι η Polestar σχεδιάζει να δεκαπλασιάσει τις παγκόσμιες πωλήσεις της, από περίπου 29.000 το 2021 σε 290.000 έως το 2025.