Horner: Αποδεχτήκαμε τη παραβίαση για το καλό της Formula 1. Η ποινή είναι τεράστια και δρακόντεια

Σχετικά άρθρα

Η FIA ανακοίνωσε νωρίτερα σήμερα πως προχώρησε σε Συμφωνία Αποδεκτής Παραβίασης με την Red Bull και με την Aston Martin, με την Red Bull να πρέπει να πληρώσει πρόστιμο 7 εκατ. δολαρίων αλλά και θα χάσει επίσης το 10% του χρόνου αεροδυναμικών δοκιμών της (αεροδυναμική σήραγγα και CFD) για τους επόμενους 12 μήνες, ενώ η Aston Martin θα πληρώσει πρόστιμο 450.000 δολαρίων.

O Christian Horner κατά τη διάρκεια της σημερινής συνέντευξης τύπου στο Μεξικό, εξήγησε πώς μια διαφορετική ερμηνεία για τομείς όπως οι φορολογικές εξαιρέσεις, η κατάσταση των ανταλλακτικών, το κόστος τροφοδοσίας, οι εισφορές κοινωνικής ασφάλισης και οι απολύσεις προκάλεσαν την παραβίαση των 1,864 εκατομμυρίων λιρών – εκ των οποίων τα 1,4 εκατομμύρια λίρες καλύπτονται από φόρο που δεν εξαιρέθηκε.

Ο επικεφαλής της Red Bull πρόσθεσε πως η ομάδα του τελικά θεώρησε ότι ήταν προς το συμφέρον της Formula 1 να αποδεχτεί τη συμφωνία με την FIA.

Αν το είχαμε καθυστερήσει στη διαδικασία της διοίκησης, για να προχωρήσουμε στην ουσιαστική έφεση, αυτό θα μπορούσε να πάρει μήνες. Πέρα από αυτό, το Διεθνές Εφετείο θα μπορούσε να πάρει άλλους τόσους μήνες. Άρα θα μπορούσαμε να έχουμε μπροστά μας μια περίοδο 12 μηνών για να κλείσει αυτή η κατάσταση.

Από το πλήθος των εικασιών και των σχολίων που γίνονται στα paddock, νιώσαμε ότι ήταν προς τα συμφέροντα όλων: προς τα συμφέροντά μας, τα συμφέροντα της FIA και προς το συμφέρον της Formula 1, να πούμε ότι κλείνουμε την υπόθεση. Κλείνουμε το βιβλίο εδώ σήμερα. Δεχόμαστε τις ποινές διστακτικά, αλλά τις δεχόμαστε.

Η μείωση του χρόνου αεροδυναμικών δοκιμών κατά 10% αναμένεται σύμφωνα με τον Horner να έχει αντίκτυπο στην αεροδυναμική ανάπτυξη τόσο του μονοθεσίου της για το 2023, όσο και του μονοθεσίου του 2024.

Ο Horner χαρακτήρισε το πρόστιμο των 7 εκατομμυρίων δολαρίων ως “ένα τεράστιο χρηματικό ποσό” και θεώρησε ότι το όριο στις αεροδυναμικές δοκιμές και ανάπτυξη για το επόμενο έτος ήταν “το πιο δρακόντειο μέρος” της ποινής.

Έχω ακούσει ανθρώπους να αναφέρουν σήμερα ότι αυτό είναι ένα ασήμαντο ποσό. Μπορώ να σας πω πως αυτό είναι ένα τεράστιο ποσό. Αυτό αντιπροσωπεύει κάτι μεταξύ ενός 0,25 και μισού δευτερολέπτου του χρόνου ενός γύρου.

Με την κατάκτηση του πρωταθλήματος κατασκευαστών, γινόμαστε θύματα της δικής μας επιτυχίας, πέρα ​​από αυτό το 10%, έχοντας 5% αυξητικό μειονέκτημα ή μειονέκτημα σε σχέση με τη δεύτερη και την τρίτη θέση. Αυτό το 10% που θα εφαρμοστεί θα έχει αντίκτυπο στην ικανότητά μας να αποδίδουμε στην πίστα το επόμενο έτος.

Η 12μηνη περίοδος της ποινής δίνει ένα πλεονέκτημα στους ανταγωνιστές μας, γι’ αυτό και πίεζαν τόσο σκληρά για μια δρακόντεια τιμωρία.

Σύμφωνα με τους κανόνες αεροδυναμικής ανάπτυξης της FIA, η Red Bull θα έχει τώρα μόνο το 63% του χρόνου αεροδυναμικής σήραγγας σε σχέση με την 7η ομάδα του φετινού πρωταθλήματος, σε σύγκριση με το 75% και το 80% για τη Ferrari (2η θέση) και τη Mercedes (3η θέση) αντίστοιχα.

Θα χρειαστεί να δουλέψουμε απίστευτα σκληρά στον χρόνο που έχουμε διαθέσιμο και θα πρέπει να είμαστε αποτελεσματικοί με το χρόνο μας, θα πρέπει να είμαστε αποτελεσματικοί με τις διαδρομές που επιλέγουμε να κάνουμε στην αεροδυναμική μας σήραγγα. Έχω απόλυτη πίστη στην ομάδα μας, στις δυνατότητες της ομάδας μας. Νομίζω ότι το έχουμε δείξει ξανά και ξανά.

Υπήρχαν και άλλες αθλητικές ποινές που ήταν διαθέσιμες στη FIA. Αλλά αυτή ήταν και εκείνη που πίεζαν περισσότερο και οι ανταγωνιστές μας επειδή θεώρησαν ότι μας πλήττει περισσότερο.

Ο Toto Wolff από τη μεριά του δήλωσε πως είναι λογικό η Red Bull να θεωρεί την ποινή “πολύ μεγάλη” γι’αυτή, αλλά η Mercedes από τη μεριά της την κρίνει ως “πολύ μικρή”. Όπως είπε:

Νομίζω ότι όπως σε κάθε ποινή, για εμάς είναι πολύ μικρή, αλλά για αυτούς θα είναι πολύ μεγάλη. Πιστεύω ότι οποιαδήποτε μείωση του χρόνου της αεροδυναμικής σήραγγας θα είναι επιζήμια. Το πόσο επιζήμια θα είναι, είναι δύσκολο να κριθεί σε αυτή τη φάση.

Νομίζω ότι σε απόλυτους όρους, τα 7 εκατομμύρια δολάρια είναι πολλά χρήματα. Αλλά κρίνοντας το ποσό ως Red Bull και λαμβάνοντας υπόψη την επένδυση που κάνουν σε ότι αφορά της μονάδας ισχύος και συνολικά στην ομάδα, δεν είναι.

Ο Wolff συμφώνησε ότι το σημερινό αποτέλεσμα θα χρησιμεύσει ως κατάλληλος αποτρεπτικός παράγοντας για άλλες ομάδες και θα βοηθήσει να διασφαλιστεί ότι το ανώτατο όριο κόστους θα τηρηθεί στο μέλλον.

Νομίζω ότι το άθροισμα των ποινών είναι αποτρεπτικό, η αθλητική ποινή κυρίως δρα αποτρεπτικά και σε μικρότερο βαθμό το οικονομικό πρόστιμο. Αλλά η ζημιά στη φήμη που συμβαίνει είναι ίσως το μεγαλύτερο πράγμα και καμία ομάδα δεν θα θέλει να έρθει αντιμέτωπη με αυτό, γιατί προφανώς, ζούμε σε έναν διαφανή και συμμορφούμενο κόσμο. Οι μέτοχοι μας και οι εταίροι μας απαιτούν συμμόρφωση και από αυτή την άποψη αυτό δεν ισχύει πλέον.

Ερωτηθείς για τις εξηγήσεις που έδωσε ο Christian Horner για το πως η Red Bull ξεπέρασε το budget cap ο Wolff είπε:

Εννέα ομάδες συμμορφώθηκαν με τους κανονισμούς και παρέμειναν κάτω από το όριο. Αυτό είναι ένα άθλημα οριακών κερδών και όλα τα άλλα είναι απλώς φλυαρίες. Δεν υπάρχει κανένα ελαφρυντικό.

Ο Wolff επαίνεσε τη FIA για την επίβλεψη της διαδικασίας του budget cap και τη διασφάλιση ότι η Red Bull έλαβε μια αυστηρή ποινή, υποδηλώνοντας ότι το αποτέλεσμα έδειξε ότι “τίποτα δεν έγινε κάτω από το χαλί”.

Αυτό που θεωρώ θετικό είναι η ισχυρή διακυβέρνηση. Τίποτα δεν έγινε κάτω από το χαλί. Η FIA στάθηκε στη διαδικασία. Και νομίζω ότι παρόλο που η τωρινή διοίκηση έχει αναλάβει μόνο 10 μήνες, είναι πολύ ενθαρρυντικό να βλέπεις τα πράγματα να εκτελούνται.

Αυτό είναι το πραγματικά θετικό της διαδικασίας. Ο Mohammed [Ben Sulayem], με μια ισχυρή ομάδα ατόμων, τον Federico [Lodi, επικεφαλής των οικονομικών υπηρεσιών], τη Shaila Ann [Rao, προσωρινή γενική γραμματέας αθλητισμού] και ο Nikolas [Tombazis, τεχνικός επικεφαλής μονοθεσίων], διασφάλισε ότι η αξιολόγηση και η αστυνόμευση του ανώτατου ορίου κόστους ήταν εύρωστη και αυτό θεωρώ θετικό από την όλη διαδικασία.

Αυτό που πρέπει να τακτοποιήσουμε είναι οι μικρές και μεγάλες παραβιάσεις. Νομίζω ότι μια παραβίαση είναι παραβίαση. Και έτσι πρέπει να αντιμετωπίζεται.

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

GP Κίνας 2024, FP1: Ο Stroll θέτει το ρυθμό

Μετά από απουσία 5 ετών η Formula 1 επέστρεψε επίσημα στην Κίνα και την πίστα της Σαγκάη, για ένα Σαββατοκύριακο που περιλαμβάνει τον πρώτο...