Επίσημο: Πρόστιμο στη Red Bull 7 εκατ. δολαρίων και μείωση 10% στις αεροδυναμικές δοκιμές

Σχετικά άρθρα

Η FIA ανακοίνωσε πως η Red Bull και η Aston Martin κατέληξαν σε Αποδεκτή Συμφωνία Παραβίασης για την υπέρβαση του budget cap του 2021 και η Red Bull θα κληθεί να πληρώσει πρόστιμο 7 εκατ. δολαρίων, ενώ θα χάσει επίσης το 10% του χρόνου αεροδυναμικών δοκιμών της (αεροδυναμική σήραγγα και CFD) για το 2023.

Η Red Bull παραβίασε το budget cap για 1.864.000 λίρες Αγγλίας (2.158.155 δολάρια), με τον περσινό της συνολικό προϋπολογισμό να ήταν 118.036.000 λίρες (136.686.863 δολάρια), ξεπερνώντας το budget cap για 1,6%, και έτσι η τιμωρία της ήταν για “μικρή δαπάνη εκτός ορίου”. Το πρόστιμο των 7 εκατ. δολαρίων θα πρέπει να πληρωθεί εντός των επόμενων 30 ημερών.

Η διοίκηση του ανώτατου ορίου κόστους αναγνώρισε ότι η Red Bull Racing ενήργησε συνεργατικά σε όλη τη διαδικασία αναθεώρησης και προσπάθησε εγκαίρως να παράσχει πρόσθετες πληροφορίες και αποδεικτικά στοιχεία όταν της ζητήθηκε.

Δεν υπάρχει καμία κατηγορία ή αποδεικτικό στοιχείο ότι η RBR (Red Bull Racing) έχει επιδιώξει ανά πάσα στιγμή να ενεργήσει κακόπιστα, ανέντιμα ή με δόλιο τρόπο, ούτε απέκρυψε εσκεμμένα οποιαδήποτε πληροφορία από τη διοίκηση του ανώτατου ορίου κόστους.

Υπό αυτές τις συνθήκες, η διοίκηση ανώτατου ορίου κόστους πρόσφερε στην RBR μια Αποδεκτή Συμφωνία Παραβίασης για την επίλυση αυτού του ζητήματος. Αυτή η προσφορά έγινε αποδεκτή από την RBR.

Η Red Bull Racing αποδέχτηκε ότι παραβίασε: (i) το άρθρο 8.2(ε) των Δημοσιονομικών Κανονισμών λόγω της αποτυχίας της να υποβάλει ακριβή Τεκμηρίωση Αναφοράς Πλήρους Έτους σχετικά με την Περίοδο Αναφοράς Πλήρους Έτους 2021 και (ii) Άρθρο 8.10(β) των Δημοσιονομικών Κανονισμών λόγω της αποτυχίας της να διατηρήσει το σχετικό κόστος κάτω από το ανώτατο όριο κόστους του 2021,

αναφέρεται στη δήλωση της FIA, με την Αποδεκτή Συμφωνία Παραβίασης μεταξύ της FIA και της Red Bull να σημαίνει ότι η υπόθεση έχει κλείσει, με την Red Bull να μην έχει δικαίωμα έφεσης.

Τα ευρήματα της FIA σχετικά με την παραβίαση του budget cap της Red Bull (PDF) διαπίστωσαν ότι ενώ η υποβολή της για το 2021 ήταν κάτω από το ανώτατο όριο κόστους, διέπραξε διαδικαστική παράβαση καθώς “απέκλεισε και/ή προσάρμοσε ανακριβώς το κόστος που ανέρχεται συνολικά σε 5.607.000 λίρες (6.522.588 δολάρια)”. Αυτό σήμαινε ότι ο τελικός προϋπολογισμός της Red Bull για το περασμένο έτος ήταν 118.036.000 λίρες, που σημαίνει ότι υπερέβη το ανώτατο όριο του προϋπολογισμού κατά 1.864.000 λίρες – ή 1,6%.

Η Red Bull εξήγησε πως τα επιπλέον 5,6 εκατομμύρια λίρες μειώθηκαν σε εξαιρέσεις κόστους που κάλυπταν 13 τομείς. Αυτοί περιελάμβαναν μεταξύ άλλων εισφορές κοινωνικής ασφάλισης για το προσωπικό, εισφορές μαθητείας, κόστη χρήσης των μονάδων ισχύος και ένα υπαλληλικό λάθος στον υπολογισμό του κόστους που χρεώθηκε εκ νέου στη Red Bull από την Red Bull Powertrains.

Η FIA δήλωσε επίσης ότι εάν η Red Bull είχε εφαρμόσει τη σωστή μεταχείριση της πλασματικής πίστωσης φόρου αξίας 1,4 εκατομμυρίων λιρών ως μέρος της υποβολής, τότε θα είχε παραβιάσει το budget cap μόνο κατά 432.652 λίρες ή 0,37%.

Έχοντας κερδίσει το πρωτάθλημα κατασκευαστών, η Red Bull θα είχε κανονικά το 70% του χρόνου αεροδυναμικών δοκιμών σε σχέση με την 7η ομάδα του φετινού πρωταθλήματος, όπως ορίζουν οι κανονισμοί, αλλά λόγω της ποινής, ο χρόνος θα μειωθεί κατά 10%, που σημαίνει ότι πέφτει στο 63%.

Εάν η Ferrari και η Mercedes διατηρήσουν τη δεύτερη και τρίτη θέση στην κατάταξη, θα έχουν το 75% και το 80% του χρόνου αεροδυναμικών δοκιμών σε σχέση με την έβδομη ομάδα.

Η Aston Martin από τη μεριά της θα πληρώσει πρόστιμο 450.000 δολαρίων αφού κρίθηκε ένοχη μόνο για μια “διαδικαστική παραβίαση”. Όπως αναφέρει η FIA (PDF) η Aston Martin είχε αποκλείσει και/ή προσαρμόσει ανακριβώς το κόστος στον υπολογισμό των σχετικών δαπανών της, συμπεριλαμβανομένων τομέων όπως το κόστος για τα νέα κεντρικά γραφεία της, πίστωσης φόρους για το τμήμα έρευνας και ανάπτυξης, τέλη χρήσης για την αεροδυναμική σήραγγα, πρόσθετο κόστος για την αγορά του νέο προσομοιωτή, δαπάνες μπόνους απογραφής, χρήση μεταβιβάσεων στοιχείων, κόστη γραφείου εξυπηρέτησης, κόστη υπηρεσιών τροφοδοσίας που παρέχονται στο προσωπικό στα κεντρικά γραφεία του εργοστασίου, κόστος γραφείων και καρεκλών, μη καταγεγραμμένα κόστη και ζημίες σε σχέση με το κόστος των υπηρεσιών που παρέχονται από χορηγούς και κόστη υπηρεσιών που παρέχονται από προσωπικό που έχει ανατεθεί σε εξωτερικούς συνεργάτες).

Και η Aston Martin θα πρέπει να πληρώσει το πρόστιμο εντός των επόμενων 30 ημερών. Η FIA είπε ότι δεν υπήρχε καμία κατηγορία ή αποδεικτικό στοιχείο ότι η Aston Martin επιδίωξε ανά πάσα στιγμή να ενεργήσει κακόπιστα, ανέντιμα ή με δόλιο τρόπο σε όλη τη διαδικασία.

Επίσης, έκρινε ότι η Aston Martin δεν κέρδισε ούτε επιδίωξε να κερδίσει κανένα πλεονέκτημα από τις ανακριβείς εξαιρέσεις ή προσαρμογές ορισμένων δαπανών με την υποβολή τους.

Η διοίκηση του ανώτατου ορίου κόστους έκρινε σκόπιμο, υπό αυτές τις συνθήκες, να προσφέρει στην Aston Martin Racing (AMR) μια Αποδεκτή Συμφωνία Παραβίασης για την επίλυση αυτού του ζητήματος, δεδομένης της περιορισμένης φύσης της εν λόγω παραβίασης και της προθυμίας της AMR να αποδεχθεί την παραβίαση και να συνεργαστεί με τη διοίκηση ανώτατου ορίου κόστους,

αναφέρει η FIA στην ανακοίνωσή της, προσθέτοντας πως ούτε η Aston Martin έχει δικαίωμα να ασκήσει έφεση επί της απόφασης.

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα