ΚΤΕΟ και τέλη κυκλοφορίας στα ιστορικά οχήματα

Σχετικά άρθρα

Ολοκληρώθηκε το θεσμικό πλαίσιο για τον χαρακτηρισμό των οχημάτων ιστορικού ενδιαφέροντος, αυτοκίνητα και μοτοσικλέτες, με την έκδοση δύο Υπουργικών Αποφάσεων και αφορούν, η πρώτη στη διαδικασία χορήγησης των στοιχείων κυκλοφορίας αυτών των οχημάτων και η δεύτερη, στη διαδικασία διενέργειας του περιοδικού τεχνικού ελέγχου (ΚΤΕΟ).

Τέλη κυκλοφορίας

  • Για την κυκλοφορία επιβατηγού αυτοκινήτου ιστορικού ενδιαφέροντος με κυβισμό έως και 999 κ. εκ. καταβάλλονται τέλη κυκλοφορίας ιστορικού οχήματος ύψους 50 ευρώ.
  • Για την κυκλοφορία επιβατηγού αυτοκινήτου ιστορικού ενδιαφέροντος με κυβισμό από 1000 κ.εκ. έως και 1999 κ. εκ. καταβάλλονται τέλη κυκλοφορίας ιστορικού οχήματος ύψους 100 ευρώ.
  • Για την κυκλοφορία επιβατηγού αυτοκινήτου ιστορικού ενδιαφέροντος με κυβισμό άνω των 2000 κ. εκ καταβάλλονται τέλη κυκλοφορίας ιστορικού οχήματος ύψους 200 ευρώ.
  • Για την κυκλοφορία μοτοσυκλέτας ιστορικού ενδιαφέροντος με κυβισμό έως 250 κ.εκ. καταβάλλονται τέλη κυκλοφορίας ιστορικού οχήματος ύψους 25 ευρώ.
  • Γα την κυκλοφορία μοτοσυκλέτας ιστορικού ενδιαφέροντος με κυβισμό άνω των 250 κ.εκ. καταβάλλονται τέλη κυκλοφορίας ιστορικού οχήματος ύψους 50 ευρώ
  • Οχήματα ιστορικού ενδιαφέροντος άνω των 45 ετών, καθώς και φορτηγά και λεωφορεία απαλλάσσονται από την υποχρέωση καταβολής τελών κυκλοφορίας.
  • Οχήματα ιστορικού ενδιαφέροντος ειδικού τύπου, όπως, πυροσβεστικά και στρατιωτικά, επίσης απαλλάσσονται από την υποχρέωση καταβολής τελών κυκλοφορίας.

Χαρακτηρισμός ιστορικού οχήματος

Ως “όχημα ιστορικού ενδιαφέροντος” ορίζεται κάθε όχημα που έχει ηλικία 30 τουλάχιστον ετών από το έτος κατασκευής του, ο ειδικός τύπος του δεν κατασκευάζεται πλέον, από ιστορικής απόψεως συντηρείται και διατηρείται στην αρχική του κατάσταση, δεν έχει υποστεί ουσιαστική αλλαγή στα τεχνικά χαρακτηριστικά των κατασκευαστικών του στοιχείων και πληροί το σύνολο των νομικών προϋποθέσεων και τεχνικών προδιαγραφών των διεθνών κανονισμών που θέτουν η Δ.Ο.Α. (Διεθνής Ομοσπονδία Αυτοκινήτου), η Δ.Ο.Μ. (Διεθνής Ομοσπονδία Μοτοσικλέτας), η Δ.Ο.Π.Ο. (Διεθνής Ομοσπονδία Παλαιών Οχημάτων), αλλά και το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας, κατά περίπτωση, και χαρακτηρίζεται ως τέτοιο από τον φορέα χαρακτηρισμού οχήματος ιστορικού ενδιαφέροντος.

Όσον αφορά στον χαρακτηρισμό των οχημάτων, η σχετική υπουργική απόφαση προβλέπει ότι ορίζονται ως αρμόδιοι φορείς η Ομοσπονδία Μηχανοκίνητου Αθλητισμού Ελλάδος (Ο.Μ.Α.Ε.), η Αθλητική Μοτοσυκλετιστική Ομοσπονδία Ελλάδος (Α.ΜΟΤ.Ο.Ε.) και η Ελληνική Ομοσπονδία Φίλων Παλαιού Αυτοκινήτου και Μοτοσυκλέτας (Ε.Ο.ΦΙΛ.Π.Α.), οι οποίες υποδείχθηκαν από τις παραπάνω Διεθνείς Ομοσπονδίες.

Σχετική βεβαίωση χορηγείται αποκλειστικά από φορείς που υποδεικνύονται ή/και εκπροσωπούν νόμιμα στην Ελλάδα τη Δ.Ο.Α. ή τη Δ.Ο.Μ. ή τη Δ.Ο.Π.Ο. για οχήματα τουλάχιστον 30 ετών. Οι άνω φορείς χορηγούν κάθε 5 χρόνια πιστοποιητικό συμμόρφωσης οχήματος ιστορικού ενδιαφέροντος.

Τι χρειάζεται

Αναφορικά με τη διαδικασία χορήγησης στοιχείων κυκλοφορίας, ο ιδιοκτήτης του οχήματος υποβάλλει αίτηση σε οποιαδήποτε Υπηρεσία Μεταφορών και Επικοινωνιών των Περιφερειακών Ενοτήτων της Χώρας συνοδευόμενη:

  • Βεβαίωση χαρακτηρισμού του οχήματος ως ιστορικού οχήματος, η οποία χορηγείται από τους παραπάνω φορείς
  • Δελτίο τεχνικού ελέγχου (ΚΤΕΟ) του οχήματος
  • Αποδεικτικό σχετικά με τη διαγραφή από το Μητρώο Αδειών Κυκλοφορίας Οχημάτων του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών
  • Αποδεικτικό καταβολής τέλους αδείας

Με βάση τις αποφάσεις αυτές, χορηγούνται για πρώτη φορά από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών πινακίδες κυκλοφορίας ιστορικών οχημάτων, τα οποία θα καταγράφονται, πλέον, στο Πληροφοριακό Σύστημα του Υπουργείου και αντικαθίσταται το ισχύον πλαίσιο χορήγησης στοιχείων κυκλοφορίας από ιδιωτικούς φορείς.

Πινακίδες

Στον αιτούντα χορηγείται έντυπο άδειας κυκλοφορίας και ζεύγος πινακίδων οχημάτων ιστορικού ενδιαφέροντος, οι οποίες θα έχουν άσπρο φόντο και μπλε στοιχεία, με δύο γράμματα “ΙΟ” και ακολούθως, αρίθμηση με έναν πενταψήφιο αριθμό, βάσει των ταξινομήσεων. Στις μοτοσικλέτες, η αρίθμηση των πινακίδων αποτελείται από το γράμμα “Ι” και έναν τετραψήφιο αριθμό.

Στη σχετική απόφαση, προβλέπεται επίσης, διαδικασία χορήγησης άδειας και πινακίδων κυκλοφορίας στα ήδη κυκλοφορούντα, ιστορικού ενδιαφέροντος, οχήματα.

ΚΤΕΟ

Όσον αφορά στον τεχνικό έλεγχο, στη σχετική υπουργική απόφαση προβλέπεται ότι τα οχήματα ιστορικού ενδιαφέροντος όλων των κατηγοριών υπόκεινται σε περιοδικό τεχνικό έλεγχο στα Δημόσια και Ιδιωτικά Κέντρα Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων (ΚΤΕΟ) της χώρας, για πρώτη φορά πριν την αρχική ταξινόμηση του οχήματος.

Κυκλοφορία οχημάτων ιστορικού ενδιαφέροντος

Κυκλοφορούν με τους όρους και προϋποθέσεις των άρθρων 88 και 90 του Κ.Ο.Κ., ασφαλίζονται υποχρεωτικά και επιτρέπεται να κυκλοφορούν στον μικρό δακτύλιο. Καταβάλλονται Τέλη Κυκλοφορίας, με εξαίρεση τα οχήματα άνω των 45 ετών.

Πρόστιμα και κυρώσεις

Για παραβάσεις του ΚΟΚ επιβάλλονται οι προβλεπόμενες από τον ΚΟΚ κυρώσεις, ενώ για παραβάσεις του παρόντος νόμου επιβάλλεται διοικητικό πρόστιμο 500 – 5.000 ευρώ στους Φορείς (εκπρόσωποι ή υποδεικνυόμενοι από ΔΟΑ, ΔΟΜ, ΔΟΠΟ) και στους ιδιοκτήτες των οχημάτων και αφαίρεση των στοιχείων κυκλοφορίας για 6 μήνες.

Μεταβατικό στάδιο έως την εφαρμογή του νέου πλαισίου

Όσα οχήματα έχουν χαρακτηριστεί και πληρούν τις προϋποθέσεις του νέου πλαισίου, διατηρούν τον χαρακτηρισμό τους, εφόσον είναι 30 ετών την ημερομηνία αίτησης χορήγησης στοιχείων κυκλοφορίας. Όσα ιστορικά οχήματα δεν έχουν λάβει στοιχεία κυκλοφορίας 18 μήνες μετά τη δημοσίευση του νόμου, απαγορεύεται να κυκλοφορούν.

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Ξεκινούν και πάλι τα έργα για το Flyover. Απορρίφθηκε η αίτηση αναστολής

Ξεκινούν και πάλι τα έργα κατασκευής του Flyover στη Θεσσαλονίκη, καθώς το Συμβούλιο της Επικρατείας απέρριψε την αίτηση αναστολής των εργασιών που είχαν καταθέσει...

Με πρόσθετες αποζημιώσεις προς τους παραχωρησιούχους κινδυνεύει να επιβαρυνθεί το ελληνικό Δημόσιο

Με πρόσθετες αποζημιώσεις στους παραχωρησιούχους κινδυνεύει να επιβαρυνθεί το ελληνικό Δημόσιο εξαιτίας των καθυστερήσεων στα έργα, οι οποίες προκαλούνται και από τους αργούς χρόνους...

Τέλη κυκλοφορίας: Αλλάζουν όλα στα πρόστιμα. Big brother για τα ανασφάλιστα οχήματα

Aλλαγές στα πρόστιμα που επιβάλλονται στις περιπτώσεις εκπρόθεσμης πληρωμής των τελών κυκλοφορίας αλλά και έναν αυτόματο μηχανισμό ο οποίος θα εντοπίζει άμεσα όσα οχήματα...