Ήταν 30 Μαρτίου του 2010 όταν η Ford παρουσίασε το απόλυτο Focus RS500, και 12+ χρόνια μετά το συγκεκριμένο μοντέλο παραμένει ένα από τα καλύτερα hothatch που έχει πατήσει τους δρόμους αυτού του πλανήτη, ανεξάρτητα σε ποιον άξονα μεταδίδεται η κίνηση.

Εκτός από τα εκπληκτικά του τεχνικά χαρακτηριστικά, η παραγωγή του Focus RS500 περιορίστηκε σε μόλις 500 μονάδες παγκοσμίως, με το κάθε αυτοκίνητο να είναι διαθέσιμο αποκλειστικά σε μαύρο ματ χρώμα που συνδυάζεται με μαύρες ζάντες 19 ιντσών και κόκκινες δαγκάνες.

Στο εσωτερικό ξεχωρίζει το ειδικό σήμα στη κεντρική κονσόλα που γράφει τον αύξοντα αριθμό του, ενώ διαθέτει και αγωνιστικά bucket καθίσματα της Recaro, που προσφέρουν την απαραίτητα πλευρική στήριξη στους επιβάτες του.

Κατά την εξέλιξη του, η Ford έκανε πάνω από 10.000 χλμ. δοκιμών στην πίστα του Nurburgring, με την εταιρία να αναφέρει -τότε- ότι το Focus RS500 μπορούσε να “γράφει” χρόνο κοντά στα 8 λεπτά.

Μηχανικά, το “απόλυτο” Focus φορά τον γνωστό 2,5 λίτρων 5κύλινδρο κινητήρα, που στην προκειμένη περίπτωση αποδίδει 350 άλογα με 460 Nm ροπής, διαθέσιμα από τις 2.500 σ.α.λ. Οι μηχανικοί της Ford για να αυξήσουν κατά 15% την ιπποδύναμη και κατά 4,5% την ροπή σε σχέση με το “απλό” RS επαναπρογραμμάτισαν τον εγκέφαλο, τοποθέτησαν μεγαλύτερο intercooler, άλλαξαν το σύστημα εισαγωγής με πιο ελεύθερο φίλτρο, τοποθέτησαν μεγαλύτερης διαμέτρου εξάτμιση, ενώ αλλαγές δέχτηκε η κυλινδροκεφαλή, η αντλία καύσιμου και οι μπιέλες ώστε να αντέξουν το μεγαλύτερο φορτίο.

Η κίνηση μεταφέρεται στον εμπρός άξονα μέσω ενός εξατάχυτου χειροκίνητου κιβωτίου, με όλες τις παραπάνω βελτιώσεις να έχουν ως αποτέλεσμα τα 0-100 χλμ/ώρα να έρχονται σε 5,6 δευτερόλεπτα (0,3 δευτερόλεπτα γρηγορότερο από το RS), ενώ η τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 265 χλμ/ώρα.

Ο οίκος Silverstone Auctions έβγαλε το συγκεκριμένο αυτοκίνητο στο σφυρί, στη δημοπρασία που έκανε πριν μερικές ημέρες στο Birmingham της Αγγλίας, και άλλαξε χέρια για 99.000 λίρες Αγγλίας, ποσό που μεταφράζεται σε 114.219 ευρώ με τη σημερινή ισοτιμία. Είναι το 174ο από τα 500 που βγήκαν στην παραγωγή, με το εν λόγω να είναι δεξιοτίμονο και να έχει διανύσει μόλις 948 μίλια (1.525 χλμ.) όλα αυτά τα χρόνια.