Πριν περίπου 9 μήνες η Toyota αποκάλυψε το GR Corolla, με το ιαπωνικό hot hatch να είναι κάτι περισσότερο από ένα μεγαλύτερο τετράθυρο GR Yaris, καθώς υπάρχουν βελτιώσεις τόσο στον κινητήρα, όσο και στο σύστημα μετάδοσης.

Κάτω από το καπό υπάρχει ο ίδιος τρικύλινδρος 1.600άρης turbo κινητήρα (G16E-GTS) του GR Yaris, που στη περίπτωση του GR Corolla αποδίδει 304 άλογα στις 6.500 σ.α.λ. και 370 Nm ροπής από τις 3.000 έως 5.550 σ.α.λ. Αυτό σημαίνει ότι αποδίδει 43 άλογα και 10 Nm ροπή περισσότερα από το μικρότερο “αδερφάκι” του.

Πόσα, όμως, από αυτά φτάνουν στον δρόμο ή πόση είναι η πραγματική ιπποδύναμη του ισχυρότερου τρικύλινδρου κινητήρα παραγωγής στον κόσμο; Με βάση μια δυναμομέτρηση από έναν ιδιοκτήτη του GR Corolla, η ιπποδύναμη του κινητήρα μετρήθηκε στους 258,66 ίππους στις 6.320 σ.α.λ και στα 378,78 Nm ροπής στους τροχούς.

Η μέτρηση έγινε σε ένα DynoJet δυναμόμετρο και η ιπποδύναμη στους τροχούς δίνει μια εικόνα που αντικατοπτρίζει όλες τις παρασιτικές απώλειες από τα μέρη της μετάδοσης, ήτοι ότι βρίσκεται μεταξύ του σφόνδυλου και των τροχών.

Το να υπολογίσεις τις ακριβείς απώλειες στο σύστημα μετάδοσης κίνησης του GR Corolla είναι εξαιρετικά δύσκολο, αλλά πολύ γενικά μιλώντας, η ιπποδύναμη που μετράται στους τροχούς σε ένα τετρακίνητο αυτοκίνητο είναι μειωμένη περίπου 20 έως 25% της ιπποδύναμης που μετράται στον στρόφαλο.

Υποθέτοντας μια αρκετά ρεαλιστική απώλεια 25%, το GR Corolla αποδίδει 344,85 ίππους στον στρόφαλο. Αν θεωρήσουμε ότι οι απώλειες στο σύστημα μετάδοσης της κίνησης είναι 20%, η ιπποδύναμη του κινητήρα είναι στους 323,32 ίππους. Ωστόσο, τείνω να αναφέρω το ποσοστό του 25% είναι πιο πιθανό, καθώς το GR Corolla έχει ένα αρκετά περίπλοκο σύστημα τετρακίνησης.

Αν υποθέσουμε ότι ο κινητήρας όντως αποδίδει “μόλις” 304 ίππους στον σφόνδυλο, οι 258,66 ίπποι στους τροχούς σημαίνει ότι οι απώλειες του συστήματος μετάδοσης κίνησης είναι μόλις 13,78%. Έτσι, είτε το τελευταίο είναι εξαιρετικά αποτελεσματικό, είτε η απόδοση του κινητήρα είναι υποτιμημένη. Η πραγματικότητα είναι μάλλον ένας συνδυασμός των δύο.

Ο ιδιοκτήτης ανέφερε ότι το αυτοκίνητο είχε διανύσει περίπου 1.416 χλμ. όταν έγινε η μέτρηση. Τέλος, το βάρος του GR Corolla μετρήθηκε στα 1.470 κιλά, με το ρεζερβουάρ του καυσίμου να είναι πλήρως γεμάτο, ενώ η κατανομή των μαζών είναι 58% εμπρός και 42% πίσω.