Οι πωλήσεις των SUVs και των crossovers αυξάνονται κάθε χρόνο και πλέον είναι τα best-sellers της αγοράς, κατέχοντας μερίδιο μεγαλύτερο του 50%. Ωστόσο ο CEO της Citroen, Vincent Cobee, πιστεύει πως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα γίνουν η αιτία τα SUVs να πεθάνουν.

Ο κόσμος των SUV έχει τελειώσει. Οι αριθμοί δεν λένε πως έχω δίκιο αυτή τη στιγμή, αλλά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα γίνουν η αιτία να πεθάνουν τα SUVs και αιτία είναι η αεροδυναμική και το βάρος τους. Σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο η αεροδυναμική παίζει μεγάλο ρόλο. Μπορείς να χάσεις έως και 50 χιλιόμετρα από ένα μη αεροδυναμικό όχημα και η διαφορά ενός SUV και ενός σεντάν μπορεί να φτάσει εύκολα τα 60, 70 ακόμη και τα 80 χιλιόμετρα.

Τα SUV είναι βαρύτερα από τα hatchback, sedan και station wagon, γι’αυτό και χρειάζονται μεγαλύτερες μπαταρίες για να προσφέρουν μια επαρκή αυτονομία. Τη δεκαετία του 1970, ένα αυτοκίνητο ζύγιζε περίπου 700 κιλά κατά μέσο όρο. Σήμερα ένα αυτοκίνητο ζυγίζει κατά μέσο όρο 1.300 κιλά και αύριο θα ζυγίζει 2.000 κιλά. Έτσι θα χρησιμοποιούμε τρεις φορές περισσότερους πόρους για να προσφέρουμε την ίδια υπηρεσία, απλώς για να είμαστε “πράσινοι”.

Το τμήμα Α έχει σκοτωθεί από τους αυστηρότερους κανονισμούς ρύπων και το τμήμα D SUV θα σκοτωθεί από την αεροδυναμική και το βάρος.

Ο Cobee παρομοίασε την αγορά ενός αυτοκινήτου του οποίου η μεγάλη μπαταρία χρησιμοποιείται μόνο περιστασιακά, με τη μεταφορά ενός τεράστιου σακιδίου, που προορίζεται για μια πολυήμερη πεζοπορία, στο γραφείο.

Πηγαίνεις στο γραφείο με αυτό το σακίδιο; Η απάντηση είναι όχι. Γιατί, λοιπόν, να πηγαίνεις στο γραφείο με ένα αυτοκίνητο με μια μπαταρία βάρους 1 τόνου; Αντίθετα, θα πρέπει να δοθεί μεγαλύτερη έμφαση σε μια καλύτερη εμπειρία φόρτισης εν κινήσει.

Η Citroen κινείται σε διαφορετική κατεύθυνση από άλλους κατασκευαστές με τα ηλεκτρικά της, τείνοντας να προσφέρει μικρότερες μπαταρίες χωρητικότητας 50 kWh, με το Oli Concept να δείχνει τη δέσμευση της γαλλικής εταιρείας να προσφέρει ελαφριά αυτοκίνητα ελαφριά ακόμη και όταν μεταβαίνει σε ένα πλήρως ηλεκτρικό μέλλον.

Υπάρχει ο κίνδυνος να απομακρυνθούμε από τα είδη των αυτοκινήτων που επιθυμούν οι πελάτες σήμερα, αλλά θα μπορούσε να είναι μεγαλύτερο πρόβλημα αν αποτύχεις να αλλάξει νωρίς τη στρατηγική. Αν παραμείνουμε στα “boxy SUV” μέχρι το 2030 και ανακαλύψουμε ότι δεν υπάρχει πελάτης, θα είναι μια δύσκολη προσγείωση και δεν θέλεις να είσαι ο τελευταίος που θα εγκαταλείψει την πίστα,

είπε ο CEO της Citroen.