Το 2022, οι ταξινομήσεις ηλεκτροκίνητων οχημάτων (BEV, PHEV, EREV, FCEV) στην Ευρώπη έφτασαν σε νέο ρεκόρ με συνολικά 2,59 εκατομμύρια μονάδες, μια αύξηση κατά 15% σε σχέση με το 2021 και κατά 92% σε σύγκριση με το 2020.

Το 2019 -πριν η πανδημία της Covid-19 χτυπήσει τις ευρωπαϊκές αγορές- οι ταξινομήσεις είχαν ανέλθει συνολικά σε 561.000 μονάδες, με το μερίδιο αγοράς των ηλεκτρικών (BEV) και plug-in υβριδικών (PHEV) να αγγίζει το 2022 το 23%, όταν το 2019 ήταν μόλις στο 3,6%.

1

Πέρυσι, τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα (BEV) αντιπροσώπευαν το 60% όλων των ταξινομήσεων των ηλεκτροκίνητων οχημάτων, καταγράφοντας μια αύξηση 29% μεταξύ 2021 και 2022, με συνολικό όγκο 1,56 εκατομμυρίων μονάδων, σημειώνοντας νέο ρεκόρ για την ευρωπαϊκή αγορά. Αυτό σημαίνει ότι σχεδόν 14 στα 100 νέα αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν στην Ευρώπη πέρυσι ήταν αμιγώς ηλεκτρικά.

2

Οι χώρες με το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς στα BEVs ήταν η Νορβηγία (79%), η Σουηδία (33%), η Ολλανδία (23%) και η Δανία (21%), ακολουθούμενες από τη Φινλανδία, την Ελβετία και τη Γερμανία, η καθεμία με 18%. Εξετάζοντας τη διακύμανση του μεριδίου αγοράς, η πιο σημαντική ανάπτυξη σημειώθηκε στη Νορβηγία (+16 μονάδες), τη Σουηδία (+14 μονάδες), τη Φινλανδία (+7,5 ποσοστιαίες μονάδες), τη Δανία (+7,3 μονάδες) και την Ιρλανδία (+6,7 μονάδες). Η Ιταλία (-0,9 μονάδες) ήταν η μόνη αγορά που σημείωσε πτώση μεταξύ 2021 και 2022.

3

Το 2022, το Volkswagen Group ηγήθηκε της αγοράς των BEVs με 349.200 πωλήσεις και μερίδιο αγοράς 22,4%. Αυτό οφείλεται στην έντονη ζήτηση για τα ηλεκτρικά SUV της Volkswagen και το Cupra Born. Παρόλα αυτά, ο Γερμανός κατασκευαστής δεν μπόρεσε να κερδίσει μερίδιο αγοράς λόγω της κακής απόδοσης του ID.3 και της διακοπής της παραγωγής του VW e-up!.

Πιο συγκεκριμένα, η Volkswagen έχασε σχεδόν 3 μονάδες μεριδίου αγοράς έναντι της Tesla, της Stellantis, του BMW Group, του ομίλου της Geely, και πολλών κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών. Παρά την πτώση κατά 35% στις εγγραφές του Model 3 -του ηλεκτρικού με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στην Ευρώπη το 2021- η Tesla σημείωσε αύξηση του συνολικού όγκου πωλήσεων κατά 38%, ξεπερνώντας τις πωλήσεις της Stellantis, εξασφαλίζοντας τη 2η θέση στην κατάταξη. Αυτό κατέστη δυνατό λόγω της μεγάλης ζήτησης για το Model Y που ήταν το best-selling μοντέλο σε 9 ευρωπαϊκές αγορές, ενώ το Model 3 σε 3.

4

Η Stellantis αύξηση επίσης το μερίδιο αγοράς της, χάρη στις επιδόσεις των ηλεκτρικών Fiat 500 και Opel Mokka, ενώ η BMW σημείωσε αύξηση του όγκου της κατά 75% ως αποτέλεσμα της ισχυρής ζήτησης για τα i4 και iX, ξεπερνώντας τις πωλήσεις της Mercedes-Benz που επηρεάστηκε από την πτώση πωλήσεων των Smart.

Η Geely (ιδιοκτήτρια των Volvo και Polestar) και οι άλλες κινέζικες εταιρίες είδαν τις πωλήσεις των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων τους (BEV) να υπερδιπλασιάζονται μεταξύ 2021 και 2022. Τα αποτελέσματα της πρώτης προήλθαν από την έντονη ζήτηση για τα Polestar 2, Volvo XC40 και Volvo C40 στη Σουηδία, τη Νορβηγία, τη Γερμανία, και το Ηνωμένο Βασίλειο. Από τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες που δραστηριοποιούνται στην Ευρώπη, η MG αντιπροσώπευε την πλειοψηφία των ταξινομήσεων νέων οχημάτων (80%), με αύξηση 111% πουλώντας 49.200 μονάδες.