Test Drive: Πρώτη δοκιμή του Renault Austral

Σχετικά άρθρα

Το Kadjar δεν μπορεί να θεωρηθεί εμπορική αποτυχία για τη Renault, αλλά σίγουρα δεν άγγιξε τις πωλήσεις του Nissan Qashqai -με το οποίο είχε μηχανολογική συγγένεια- στην αγορά της Ευρώπης.

Με τον Luca de Meo να φέρνει νέο αέρα στη γαλλική εταιρία, η τελευταία θέλησε να αφήσει στο παρελθόν την πρώτη της προσπάθεια στην άκρως ανταγωνιστική κατηγορία του C-SUV, γι’αυτό και ο αντικαταστάτης του Kadjar φέρει νέο όνομα.

Ο λόγος για το Austral, με το όνομα του να προέρχεται από τη λατινική λέξη “australis”, που σημαίνει νότιος και -σύμφωνα με τη Renault- είναι εύηχη σε πολλές ευρωπαϊκές γλώσσες. Την περασμένη Πέμπτη πραγματοποιήθηκε η επίσημη παρουσίαση του Austral στην Ελλάδα στο γήπεδο της ποδοσφαιρικής ομάδας του Ολυμπιακού, Γεώργιος Καραϊσκάκης, και είχαμε την ευκαιρία για μία σύντομη δοκιμή, περίπου 75 χλμ. στους δρόμους της Αττικής.

Οι τιμές

Το Austral είναι πλέον διαθέσιμο στην ελληνική αγορά, με την τιμή του να ξεκινά από τα 38.450 ευρώ για την βασική έκδοση Equilibre με τον 1.200άρη κινητήρα που συνδυάζεται με το ήπιο υβριδικό σύνολο των 48V (Advanced), απόδοσης 130 ίππων. Ακολουθεί η έκδοση Techno, η οποία είναι διαθέσιμη με δύο κινητήρια σύνολα. Το πρώτο είναι το 1.300άρη κινητήρα που συνδυάζεται με το ήπιο υβριδικό σύνολο των 12V, απόδοσης 160 ίππων και κοστίζει από 42.950 ευρώ, ενώ το δεύτερο είναι το πλήρως υβριδικό σύνολο των 200 ίππων, με τιμή στα 49.700 ευρώ.

Τέλος, υπάρχει η έκδοση Esprit Alpine, η οποία προς το παρόν είναι διαθέσιμη μόνο με το 1.300άρη υβριδικό σύνολο των 160 ίππων, με τιμή στα 44.250 ευρώ, με το full υβριδικό σύνολο να γίνεται διαθέσιμο από το καλοκαίρι. Οι τιμές του Austral είναι διπλάσιες από του Kadjar που αντικαθιστούν, όταν αυτό παρουσιάστηκε στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2016, και βρίσκονται στο άνω άκρο της κατηγορίας, και έχει ως κύριους αντιπάλους τα Peugeot 3008, Citroen C5 Aircross, Jeep Compass, ενώ παρόμοια τιμή έχουν τα Alfa Romeo Tonale και BMW X1.

Ωστόσο, μέχρι το τέλος του καλοκαιριού υπάρχει προωθητική ενέργεια, με τις τιμές να διαμορφώνονται ως εξής:

Έκδοση Τιμή (ευρώ) Τιμή με προωθητική (ευρώ)
1.2 Mild Hybrid Advanced 130 Equilibre 38.450 36.650
1.3 Mild Hybrid Auto 160 Techno 42.950 40.750
1.3 Mild Hybrid Auto 160 Techno Esprit Alpine 44.250 42.050
1.2 Ε-Tech Full Hybrid 200 Techno 49.700 47.500

Κινητήρες

Μηχανικά, η Renault εξοπλίζει το Austral με μια ευρεία γκάμα υβριδικών κινητήριων συνόλων βενζίνης. Στη χώρα μας, στη βάση υπάρχει ο 1.300άρης τετρακύλινδρος κινητήρας με ήπιο υβριδικό σύστημα 12V (Mild Hybrid), απόδοσης 160 ίππων, όντας διαθέσιμος αποκλειστικά με το αυτόματο X-Tronic (CVT) κιβώτιο. Η ροπή του κινητήρα είναι 270 Nm, διαθέσιμη από τις 1.600 έως 3.250 σ.α.λ.. Για τα 0-100 χλμ/ώρα χρειάζεται 9,7 δευτ., η τελική ανακοινώνεται στα 180 χλμ./ώρα, ενώ η μικτή κατανάλωση στα 6,2 λίτρα/100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 τα 140 γρ/χλμ.

Ακολουθεί ο συθέμελα καινούριος 1,2-λίτρων τρικύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας, που λειτουργεί στον κύκλο Miller, και φέρει ήπιο υβριδικό σύστημα 48V (Mild Hybrid Advanced). Αυτό συνδυάζει τον κινητήρα εσωτερικής καύσης, με μια μπαταρία ιόντων λιθίου, όπου η συνδυαστική απόδοση είναι 130 ίππους και 230 Nm ροπής διαθέσιμη από τις 1.750 έως 3.500 σ.α.λ., και προσφέρεται αποκλειστικά με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων. Για τα 0-100 χλμ/ώρα χρειάζεται 10,8 δευτ., η τελική ανακοινώνεται στα 180 χλμ./ώρα, ενώ η μικτή κατανάλωση στα 5,2 λίτρα/100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 τα 118 γρ/χλμ., με την Renault να αναφέρει ότι αυτή είναι η καλύτερη εναλλακτική ενός diesel κινητήρα.

Στην κορυφή της γκάμας του μοντέλου, υπάρχει η τελευταία γενιά των υβριδικών συνόλων E-Tech Full Hybrid, απόδοσης 200 ίππων, που συνδυάζει τον 1,2-λίτρων τρικύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα, απόδοσης 130 ίππων και 205 Nm ροπής με έναν ηλεκτροκινητήρα 70 ίππων και 205 Nm ροπής, μια μπαταρία ιόντων λιθίου 1,7 kWh (400V) και ένα νέο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Για τα 0-100 χλμ/ώρα χρειάζεται 8,4 δευτ., η τελική ανακοινώνεται στα 180 χλμ./ώρα, ενώ η μικτή κατανάλωση στα 4,6 λίτρα/100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 στα 104 γρ/χλμ., με την Renault να αναφέρει ότι με τα E-Tech Hybrid σύνολα, το αυτοκίνητο έχει την ικανότητα να κινείται το 80% του χρόνου του στους δρόμους της πόλης με πλήρη ηλεκτρική λειτουργία.

Το αυτοκίνητο

Το Austral είναι μέρος του πλάνου “Renaulution” της γαλλικής εταιρίας, η οποία φιλοδοξεί να γίνει το σημείο αναφοράς της αγοράς και συμπληρώνει τις προτάσεις της εταιρίας στην κατηγορία, μαζί με τα Arkana και Megane E-Tech Electric.

Το αυτοκίνητο βασίζεται στην CMF-CD πλατφόρμα τρίτης γενιάς της Renault-Nissan Alliance, με το μήκος του να είναι 4.510 χλστ., το πλάτος του 1.825 χλστ. και το ύψος του 1.618 χλστ., ενώ το μεταξόνιο αγγίζει τα 2.667 χλστ. Η απόσταση από το έδαφος είναι στα 170 χλστ. με το βάρος της βασικής έκδοσης να είναι 1.373 κιλά. Ο χώρος αποσκευών κυμαίνεται από 430 έως 575 λίτρα, ανάλογα το κινητήριο σύνολο (E-Tech Hybrid) και η δεύτερη σειρά καθισμάτων είναι συρόμενη ή όχι.

Η παραγωγή του Austral γίνεται στο εργοστάσιο της εταιρίας στην πόλη Παλένθια της Ισπανίας και σχεδιαστικά ακολουθεί τη νέα γλώσσα της εταιρείας. Στο εμπρός μέρος βλέπουμε να δανείζεται πολλά στοιχεία από το Megane E-Tech Electric και το Captur, με βασικό στοιχείο της εμφάνισης του γαλλικού SUV να είναι η μυώδη σιλουέτα του, τα λαξευμένα LED φωτιστικά σώματα, που φέρουν τη φωτεινή υπογραφή σε σχήμα C, ενώ στο κέντρο της μάσκας υπάρχει το νέο λογότυπο της Renault. Το αυτοκίνητο εξοπλίζεται με ζάντες αλουμινίου 17 έως 20 ιντσών.

Ομοίως, στο πίσω μέρος τα φωτιστικά σώματα μοιάζουν με αυτά που πρωτοείδαμε στο απερχόμενο Megane και διαθέτουν την υπογραφή C. Η Renault αναφέρει ότι το Austral είναι διαθέσιμο σε επτά χρώματα, τα Glacier White, Pearl White, Flame Red, Iron Blue, Diamond Black και Shale Grey.

Εσωτερικό

Το ταμπλό του Austral χαρακτηρίζεται από την μεγάλη οθόνη, σχήματος ανάποδου L, που περιλαμβάνει τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και την οθόνη του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας στη κεντρική κονσόλα. Πιο συγκεκριμένα, πίσω από το τιμόνι υπάρχει η οθόνη 12,3 ιντσών του πίνακα οργάνων, ενώ στο κέντρο η οθόνη αφής είναι 12 ιντσών. Ακόμα, υπάρχει -προαιρετικά- μια μεγάλη οθόνη για το Head-Up Display, 9,3 ιντσών.

Ποιοτικά το Austral είναι εντυπωσιακά καλό, με άριστη συναρμογή και χρήση μαλακών πλαστικών υψηλής ποιότητας, με τους εσωτερικούς χώρους του να αποτελούν ένα από τα δυνατά σημεία του, ειδικά για τους πίσω επιβάτες. Το συρόμενο -κατά 160 χλστ.- πίσω κάθισμα διαμορφώνει τον όγκο του χώρου αποσκευών στα 500 με 575 λίτρα στις Mild Hybrid εκδόσεις και στα 430-555 λίτρα στην έκδοση E-Tech Full Hybrid.

Τετραδιεύθυνση

Το νέο Austral είναι διαθέσιμο και με το σύστημα τετραδιεύθυνσης τρίτης γενιάς, 4CONTROL Advanced, το οποίο προσφέρεται προαιρετικά μόνο με το full υβριδικό σύνολο, και προσδίδει στο αυτοκίνητο αυξημένη ευελιξία και απαράμιλλη απόδοση. Συνδυάζεται μόνο με τον πίσω άξονα πολλαπλών συνδέσμων και προσφέρει μοναδική ισορροπία μεταξύ χειρισμού, άνεσης και σταθερότητας σε όλους τους δρόμους.

Η μέγιστη γωνία διεύθυνσης των πίσω τροχών, που κινούνται αντίθετα από τους μπροστινούς τροχούς, είναι 5 μοίρες μέχρι τα 30 χλμ/ώρα, ενώ πάνω από τα 50 χλμ/ώρα οι πίσω τροχοί στρίβουν στην ίδια κατεύθυνση με τους εμπρός κατά 1 μοίρα για να προσφέρουν καλύτερη σταθερότητα στις υψηλές στροφές.

Προγράμματα οδήγησης

Ο οδηγός έχει στη διάθεση του τα προγράμματα οδήγησης Eco, Comfort και Sport, αλλά και δύο έξτρα επιλογές Snow και All Roads, από το σύστημα Multi-Sense, από το κουμπί που είναι τοποθετημένο -πλέον- πάνω στο τιμόνι.

Πρώτη επαφή

Στην σύντομη -περίπου 1 ώρας- επαφή κατά την παρουσίαση του Austral, επιλέξαμε να οδηγήσουμε το δυνατότερο σύνολο, με το full υβριδικό σύστημα των 200 ίππων. Αυτά είναι παραπάνω από αισθητά και αρκετά για κάθε χρήση, πόσο μάλλον στη πόλη. Ο τρικύλινδρος κινητήρας έχει εξαιρετικά γραμμική και πολιτισμένη απόδοση, με την παρουσία του ηλεκτροκινητήρα να είναι παρούσα σε μεγάλο εύρος στροφών.

Με τη Renault να έχει παράδοση σε συμμετοχικά και απολαυστικά μοντέλα, το Austral δεν αποτελεί εξαίρεση, με το γαλλικό SUV να έχει στιβαρό πάτημα και εξαιρετικά ποιοτική κύλιση, αν και οι αεροδυναμικοί θόρυβοι από την περιοχή των εξωτερικών καθρεφτών σε ταχύτητες άνω των 110 χλμ/ώρα είναι ελαφρώς αισθητοί, αλλά όχι ενοχλητικοί.

Η ανάρτηση είναι μεν σφιχτή, αλλά παράλληλα με κάποιο παράδοξο τρόπο απορροφά την πλειοψηφία των ανωμαλιών του δρόμου. Παράλληλα, διαχειρίζεται εύκολα το υψηλό κέντρο βάρους και τη μάζα του αυτοκινήτου, αλλά εντύπωση προκαλεί το γεγονός πως οι κλίσεις του αμαξώματος γίνονται αισθητές. Οι εκδόσεις με τα ήπια υβριδικά συστήματα διαθέτουν ημιάκαμπτο πίσω άξονα, και μόνο η ισχυρή με το full υβριδικό σύστημα των 200 ίππων εξοπλίζεται με πολλαπλούς συνδέσμους, όταν συνδυαστεί με το σύστημα ενεργής τετραδιεύθυνσης 4CONTROL Advanced.

Κλείνοντας, το σύστημα διεύθυνσης δεν διακρίνεται για την αίσθηση του, είναι όμως ακριβές και βοηθάει στις γρήγορες και προοδευτικές αλλαγές κατεύθυνσης.

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Τα ηλεκτρικά θα κοστίζουν λιγότερο από αυτά με κινητήρες εσωτ. καύσης το 2027, αλλά θα έχουν πολύ μεγαλύτερο κόστος επισκευής

Το κόστος κατασκευής των ηλεκτρικών αυτοκινήτων μειώνεται ταχύτερα από ό,τι αναμένει η Ford και σύμφωνα με την πρόβλεψη της Gartner, μιας αμερικανικής εταιρείας τεχνολογικής...

Η Renault δεν θα προσφέρει μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα από το 2030

Στις αρχές του 2022 η Renault είχε ανακοινώσει πως έως το 2030 η εταιρία θα μεταμορφωθεί σε μια αμιγώς ηλεκτρική εταιρία για την αγορά...

Η κατήγορος του Christian Horner έκανε επίσημη καταγγελία στη FIA

Νέο κεφάλαιο στην υπόθεση Christian Horner, με την γυναίκα κατήγορο να έχει κάνει επίσημη καταγγελία για τη συμπεριφορά του στη FIA, ενώ ετοιμάζεται να...
Autoblog.gr