Τις τελευταίες εβδομάδες, Ford και General Motors ανακοίνωσαν ότι τα μελλοντικά τους αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα θα υιοθετήσουν το πρότυπο φόρτισης της Tesla στην αγορά των Η.Π.Α.
Αυτό σημαίνει ότι όλα τα νέα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα των δύο αυτών κολοσσιαίων ομίλων θα φέρουν το βύσμα/υποδοχή που χρησιμοποιούν τα μοντέλα της εταιρίας του Elon Musk, ώστε να μπορούν να φορτίζουν στους Superchargers σταθμούς της Tesla χωρίς τον ειδικό αντάπτορα, όπως γίνεται σήμερα.

Φαίνεται, όμως, ότι ακόμα ένας γιγαντιαίος αυτοκινητιστικός όμιλος εξετάζει να υιοθετήσει αυτό το βύσμα για τα νέα του μοντέλα. Ο λόγος για τη Stellantis, η οποία δήλωσε πως αξιολογεί το Βορειοαμερικανικό Πρότυπο Φόρτισης της Tesla. Η Stellantis βρίσκεται επί του παρόντος σε σχετικά άνετη θέση, σε σύγκριση με άλλους ομίλους, απλώς και μόνο επειδή δεν διαθέτει ηλεκτρικά οχήματα (BEV) στην αγορά της Βόρειας Αμερικής, εστιάζοντας σε μεγάλο βαθμό στα plug-in υβριδικά.
Η Tesla “άνοιξε” το ιδιόκτητο πρότυπο φόρτισης τον περασμένο Νοέμβριο, το οποίο έγινε αρχικά διαθέσιμο το 2012 με την κυκλοφορία του Model S για τη διαχείριση της φόρτισης με AC φορτιστή και με DC ταχυφορτιστή. Έκτοτε, χρησιμοποιήθηκε από την εταιρεία στη Βόρεια Αμερική και σε ορισμένες άλλες παγκόσμιες αγορές.

Η αμερικάνικη εταιρία αναφέρει ότι μετά από περισσότερο από μια δεκαετία χρήσης και φόρτιση που αντιστοιχεί σε 20 δισεκατομμύρια μίλια (32 δισεκατομμύρια χλμ.), το δικό της βύσμα φόρτισης είναι αποδεδειγμένα το πιο λειτουργικό στη Βόρεια Αμερική.
Η Tesla αποφάσισε να κάνει διαθέσιμο το βύσμα της σε οποιαδήποτε άλλη εταιρεία παγκοσμίως, ονομάζοντάς το NACS (North American Charging Standard, πρότυπο φόρτισης της Βόρειας Αμερικής), ώστε να υιοθετηθεί έναντι των άλλων που υπάρχουν σήμερα.
[Photo credit: depositphotos.com]
