Η Ιταλία έβαλε φρένο στα σχέδια των Κινέζων να πάρουν τον έλεγχο της Pirelli

Σχετικά άρθρα

Η κυβέρνηση της Ιταλίας ψήφισε έναν νόμο προκειμένου να εμποδίσει την κινεζική κρατική εταιρεία Sinochem, η οποία ελέγχεται απευθείας από το Πεκίνο, από το να πάρει τον πλήρη έλεγχο της Pirelli. Ο κινεζικός κολοσσός των χημικών Sinochem είναι ο μεγαλύτερος μέτοχος της Pirelli, με μερίδιο 37% στην εταιρεία που εδρεύει στο Μιλάνο και έχει ιστορία 151 ετών.

Η κίνηση αυτή της Ιταλίας είναι στο πλαίσιο της προσπάθειάς της να προστατεύσει την ανεξαρτησία της εταιρείας αλλά και άλλων, που θεωρούνται στρατηγικής σημασίας για τη χώρα. Ο νέος νόμος θέτει περιορισμούς στην κινεζική επένδυση στην ιταλική εταιρεία ελαστικών, η οποία έως τώρα δεν θεωρούνταν στρατηγικής σημασίας.

Όπως ανακοίνωσε χθες η Pirelli, η ιταλική κυβέρνηση αποφάσισε ότι μόνο η Camfin, η εταιρεία που ελέγχεται από το αφεντικό της Pirelli, Marco Tronchetti Provera, θα μπορούσε να προτείνει υποψηφίους για τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου της. Επίσης, τυχόν αλλαγές στην εταιρική διακυβέρνηση της εταιρείας θα πρέπει να υπόκεινται σε επίσημο έλεγχο.

Ο Provera είναι και ο ίδιος μέτοχος στην Pirelli με ποσοστό 14,1% μέσω της εταιρείας Camfin κι εδώ και χρόνια φέρεται να βρίσκεται σε σύγκρουση με τους κινέζους οι οποίοι ζητούν διαρκώς περισσότερη εξουσία και έλεγχο στο διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας ελαστικών.

Πληροφορίες ήθελαν τον ίδιο να είχε σπεύσει προσωπικά στην κυβέρνηση της Ιταλίας τις προηγούμενες ημέρες για να ζητήσει κρατική στήριξη. Η Ρώμη βέβαια πιθανότατα να μην χρειάστηκε και ιδιαίτερη πειθώ για να παρέμβει, καθώς ειδικά μετά την ανάληψη της πρωθυπουργίας από τη Giorgia Meloni γίνονται περισσότερες κινήσεις για να προστατευθούν τα “Made in Italy” προϊόντα. Σημαντικό για τη Ρώμη είναι ότι στις κινήσεις αυτές έχει συμμάχους όχι μόνο τις ΗΠΑ αλλά και τις Βρυξέλλες.

Η κίνηση αυτή ήρθε αφότου η Sinochem ενημέρωσε την ιταλική κυβέρνηση τον περασμένο Μάρτιο πως σχεδίαζε να ανανεώσει και να αναθεωρήσει τη συμφωνία μετόχων.

Η κυβέρνηση της Ιταλίδας πρωθυπουργού Giorgia Meloni εξέτασε τη συμφωνία με βάση τους λεγόμενους κανόνες “Golden Power Procedure”, οι οποίοι στοχεύουν στην προστασία των επιχειρήσεων που θεωρούνται στρατηγικής σημασίας για την Ιταλία.

Η Ρώμη για την παρέμβασή της “πατάει” σε αυτό που αποκαλεί ανάγκη για προστασία τεχνολογίας, η οποία επιτρέπει σε προηγμένους ενσωματωμένους αισθητήρες σε ελαστικά να συλλέγουν δεδομένα τοποθεσίας και υποδομών. Τα δεδομένα θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για σημαντικές τεχνολογικές χρήσεις και να τροφοδοτηθούν σε μοντέλα τεχνητής νοημοσύνης, καθιστώντας τα κρίσιμα για την εθνική ασφάλεια, αναφέρει η Ρώμη.

Οι νέοι περιορισμοί που επιβάλλει η Ρώμη περιλαμβάνουν όρια πρόσβασης και ανταλλαγής ευαίσθητων πληροφοριών μεταξύ Pirelli και Sinochem αλλά και την ανάγκη να υπάρχει πλειοψηφία τεσσάρων πέμπτων για ορισμένες “στρατηγικές” όπως χαρακτηρίζονται αποφάσεις του διοικητικού συμβουλίου. Όλες αυτές οι παρεμβάσεις στοχεύουν στην προστασία “στρατηγικά σχετικών πληροφοριών και της τεχνογνωσίας της εταιρείας”, ανέφερε το γραφείο της Meloni.

Η απόφαση αυτή ελήφθη καθώς η ιταλική κυβέρνηση επιχειρεί μια δύσκολη ισορροπία –από τη μια να ευθυγραμμιστεί πιο στενά με την ΕΕ και τις ΗΠΑ στην εξωτερική πολιτική και να επαναξιολογήσει τη σχέση της με την Κίνα, αλλά από την άλλη να μην έλθει σε ανοικτή κόντρα με το Πεκίνο με το οποίο διατηρεί στενές εμπορικές σχέσεις.

Η Pirelli πουλήθηκε το 2015 αντί 7,1 δισ. ευρώ σε μια ομάδα επενδυτών, συμπεριλαμβανομένων των ChemChina και Camfin. Έξι χρόνια αργότερα η ChemChina συγχωνεύθηκε με την κρατική Sinochem. Το κρατικό επενδυτικό ταμείο της Κίνας Silk Road κατέχει επίσης μερίδιο 9% στην εταιρεία ελαστικών.

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Η Nio λανσάρει την μπαταρία ημι-στερεής κατάστασης 150 kWh στην Κίνα

Όπως είχε προαναγγείλει πριν δύο χρόνια, η Nio θα ξεκινήσει από 1η Ιουνίου την εμπορική διάθεση στην αγορά Κίνα μιας ολοκαίνουριας μπαταρίας ημι-στερεής κατάστασης. Αυτή...

Η Κίνα επενδύει στην Ουγγαρία

Σε προπύργιο" της Κίνας στην Ε.Ε. μετατρέπεται η Ουγγαρία, με την κυβέρνηση Όρμπαν να διατυμπανίζει με κάθε ευκαιρία το "άνοιγμα προς ανατολάς", παρά τις...

Η Ευρώπη χρειάζεται 8 φορές περισσότερα σημεία φόρτισης ετησίως έως το 2030, για να επιτύχει τους στόχους CO2

Μια νέα έκθεση της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) αποκαλύπτει ένα ανησυχητικό χάσμα μεταξύ της τρέχουσας διαθεσιμότητας δημόσιων σημείων φόρτισης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην...