Η Nissan θα επενδύσει στην επιχείρηση ηλεκτρικών οχημάτων και λογισμικού, Ampere, της Renault, ενώ παράλληλα, οι δύο εταιρίες επισημοποίησαν μια συμφωνία για τη Renault να μειώσει την ιδιοκτησία της στη Nissan στο 15% τοποθετώντας το υπόλοιπο της τρέχουσας συμμετοχής 43% σε ένα γαλλικό καταπίστευμα.
Αυτές οι συμφωνίες μας παρέχουν μια σταθερή βάση για να ενεργοποιήσουμε ξανά τις επιχειρηματικές δραστηριότητες παγκοσμίως σε βασικές αγορές, με τη δυνατότητα να δημιουργήσουμε αξία εκατοντάδων εκατομμυρίων.
Μας δίνουν τη στρατηγική ευελιξία που χρειαζόμαστε περισσότερο από ποτέ στο σημερινό ταχέως εξελισσόμενο περιβάλλον.
δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Renault, Luca de Meo.
Η συμφωνία για την Ampere είναι ψήφος εμπιστοσύνης στη στρατηγική του De Meo, αν και χαμηλότερη από το αναμενόμενο. Ανανεώνει την εταιρική δομή της αυτοκινητοβιομηχανίας για να προσανατολιστεί καλύτερα στη στροφή προς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και να ενισχύσει τα κέρδη, ενώ προσπαθεί να διορθώσει τη γαλλο-ιαπωνική συμμαχία που περιλαμβάνει επίσης τον μικρότερο συνεργάτη Mitsubishi. Η συμφωνία αναμένεται να κλείσει το τέταρτο τρίμηνο, με την Nissan να εξασφαλίζει μια θέση στο διοικητικό συμβούλιο της εταιρίας.
Είναι δύσκολο για εμάς να δραστηριοποιούμαστε στην Ευρώπη μόνοι μας, επομένως η επένδυση στην Ampere μας έδωσε την ευκαιρία να συνδεθούμε με άλλες εταιρείες,
δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Nissan, Makoto Uchida.
Παράλληλα, οι δύο εταιρίες θα εξετάσουν νέα βασικά έργα στη Λατινική Αμερική, την Ινδία και την Ευρώπη που στοχεύουν στην παροχή αμοιβαίων κερδών, μεγάλης κλίμακας και εφικτά οφέλη. Μεταξύ αυτών, ο Όμιλος Renault και η Nissan έχουν ήδη ανακοινώσει την ανανεωμένη δέσμευσή τους στις δραστηριότητες στην Ινδία μέσω νέων επενδύσεων και οχημάτων.
Η επένδυση της Nissan μπορεί να απογοητεύσει ορισμένους επενδυτές της Renault. Οι αναλυτές της Oddo BHF είχαν προβλέψει προηγουμένως ότι η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία θα δεσμεύσει 750 έως 1 δισεκατομμύριο ευρώ για να στηρίξει την Ampere. Να σημειωθεί ότι τόσο η Renault όσο και η Nissan βρίσκονται υπό πίεση καθώς εντείνεται ο ανταγωνισμός από την Tesla και τους κινέζους κατασκευαστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων.